donderdag 16 november 2023

16 november 2023


Dag van:
Ach wat een heerlijk knus dagje...
Daar was ik even aan toe...
Een geoliede machine de klas...
Soms lijkt zo'n Sint gedicht van gisteren wel een gebed dat verhoord is, dacht ik nog....
Zelfs het, op een momentopname gebaseerde, minder fijne functioneringsverslag, kon ik relativeren....
Waren ze vandaag genomen dat had het er 180 graden anders uitgezien....
Maar moment blijft moment of kan ik beter schrijven moment is dus gewoon maar een moment....
En het moge duidelijk zijn dat ik geen gepland moment uitslover ben maar de dag laat komen zo die komt een wat die brengt...

Het Sinterklaashuis is mega in trek....
Er worden heel wat verhalen uitgespeeld...
En de verkleedkist ernaast is helemaal smullen....
Vandaag heb ik één Sint en acht leuke pietjes in de klas...
Ze dansen de Pieten Sinterklaas move....
Zelfs de juffen dansen mee....


Er wordt getrommeld op de djembé's....
Rommeldebommel wat een gestommel....
En bij vier tellen stoppen ze allemaal tegelijk...
Het is weer stil op de zolder...

De fiets buiten fungeert als stoomboot (of zat er nou toch een pepernootje in die lekke band?)....... 
Want zo heeft juf natuurlijk in geuren en kleuren verteld, die stoomboot komt overmorgen aan....
Wel jammer dat juf nou geen cadeautjes heeft die ze op hun stoomboot kunnen meenemen...
En nog flauwer dat ze de niet even wil kopen....

Schoorstenen zijn duidelijk uit....
Cadeautjes liggen voortaan bij de voordeur hoor ik....
Nou snap ik dat wel, want al was mijn ouderlijk huis meerdere schoorstenen rijk omdat we in elke woonkamer een open haard hadden, toch bracht Sint toen ik klein was de cadeautjes ook bij de voordeur....
En wat konden die Pieten toch hard aan de bel trekken....
Alleen jammer dat mijn vader altijd net te laat kwam om de zak bij de voordeur te zien staan (hihi).....


Er worden de mooiste tekeningen alvast gemaakt...
Morgen zal deze juf pas de Sinterklaas kleurplaten uitprinten, dus nu moet het nog even op eigen initiatief...

Één tekening spant de kroon.....of mijter, net wat je wilt....
Het komt van de vandaag veel minder lastige kleuter....
"Juf mijn hartje zit in de tekening"....
Wat heerlijk dat, hoe lastig misschien ook, je nog kan smelten bij zulke opmerkingen die recht uit dat hartje komen....

Zorgen om het huis van Sint zijn er wel....

Waar moet Sinterklaas nou verblijven met al die Pieten....
Opties als; gewoon op de boot, op de camping, bij mij thuis, op school, in de flat, in een hotel, komen allemaal voorbij...
Voor de zekerheid wordt er echter toch maar volop gebouwd....

Met wat er op het digibord gebeurd verbazen de kinderen me....
Een heuse zee met Sint en een boot....
En als ik dan vraag waarom Sint in de zee ligt is het antwoord heel simpel hoor juf....
Gisteren verbrandden immers de kleren van Sinterklaas...nou dan moet je dus in het water springen want dan verbrand je zelf niet mee.....
"Water smelt het vuur uit".....
Dat weet ik dan ook weer....

Oh ja...en het is "hoe waaien je wimpers het dek op en neer"....en...."Sinterklaas kapootje"....
Dit laatste rijmt niet op schoentje maar wel op cadeautje.....
Kleuter logica....

Mijn snotneus begint flink te lopen...

Ziek ben ik niet...corona heb ik wel wijst de test uit...
Maar bij niet ziek zijn mag je gewoon gaan werken....
Mooi zo, dan sluit ik fijn morgen de werkweek zelf af....
Zo'n dag voor de aankomst van Sint wil je immers niet missen....
Nu mijn eigen kleinkinderen te groot zijn voor het onschuldig geloof in de goedheiligman, moet ik het toch van deze kleuters hebben....
Zeker nu mijn kleinkinderen ook die akelige kerst concurrent prefereren boven mijn eigen beste Sint....
En voor het eerst ontdek ik dan dat toch niet ál mijn genen aan mijn kleinkinderen zijn overgedragen....
Ik heb namelijk geen kerst gen.....
En euh....ik mis 'm eerlijk gezegd ook niet.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten