zondag 19 november 2023

19 november 2023


Dag van:
De tijd tekende
In grove en fijne lijnen
Ik bekijk ze
Elke lijn verraad 
Zichzelf
Ik weet nog
Wanneer de tijd
Ze tekende
Lijn voor lijn 
Elke lijn
Hoort bij mij
Dit ben ik
De tijd verraad

Die verrekte profielfoto's ook altijd....
Als je dat op social media nou eens onopgemerkt kon doen....dat zou veel commentaar schelen....
Ik kan echter toch moeilijk in de winter een zomerse foto laten staan....dus aanpassen moet je gewoon zo nu en dan....
En nou vind ik dat commentaar ook niet zo'n ramp.....ze zeggen toch allemaal dat je mooi bent....
Ik moet de eerste nog tegenkomen die durft te schrijven "jemig wat word je oud meid"....
En natuurlijk zet je ook niet zomaar een foto in je profiel...
Je kijkt toch een beetje naar een vriendelijke glimlach en zo....
Maar ik wil wel een eerlijke foto...
En misschien vind ik het inderdaad iedere keer wel weer een crime om al die opmerkingen over hoe leuk, hoe mooi te lezen....
'Staat je goed de tijd' of.....'leuk dat lach rimpeltje rechts', zou ik misschien nóg leuker vinden....
Nou ja....hoe dan ook, ik schreef er dus maar een gedichtje bij....

Vooral ook omdat ik eigenlijk niet snap

waarom er vrouwen zijn die zich zo laten 'verbouwen'....
Lippen, jukbeenderen, oogleden....alles moet gevuld worden met botox....
Volgens mij is er geen enkele vrouw die volkomen tevreden is met haar uiterlijk....maar ik denk dat er twee manieren zijn om daarmee om te gaan...
Of je leert een beetje anders naar jezelf kijken.....of je gaat er dus van alles aan 'verbouwen'....
En ik zie in deze twee maar bij één enkele een voordeel....
'Verbouwen' is, leert de ervaring, namelijk tijdelijk....je verzakt toch weer naar verloop van tijd.....en anders naar jezelf kijken is voor de langere duur....
Eigenlijk ben ik stiekem best wel trots op mijn rimpeltjes....
Ze tonen dat ik het verdorie maar mooi  gered heb tot in ieder geval al mijn 63ste....
En dat ik al die jaren maar niet zomaar cadeau heb gekregen....
Ze verraden het verdriet, de pijn, de vernedering maar ook de trots, de lach die me overal doorheen hielp....
Tja, jammer alleen van die mondhoeken....die hadden van mij nog wel wat meer naar boven gericht mogen zijn in ontspannen toestand....


En ja, ik ben te dik....maar ik ben het eeuwig gejojo ook zat.....
Want ik kan me er heus wel toe zetten om weer kilo's af te vallen.....maar ik heb er geen zin in om dat dan ook zo te houden....
Elke dag weer nadenken over wat ik wel of niet mag eten....of dat als ik dat saucijzenbroodje neem dat ik dan de avondmaaltijd moet overslaan....ammehoela....ik pas ervoor....
Dit lijf hoort bij mij....
En zolang daar nog leuke kleren voor te koop zijn, hoor je mij niet klagen....
Het enige waar ik wel wat aan doe (als ik er aan denk tenminste), is een crèmepje op mijn gezicht.....zodat het niet teveel uitdroogt....
Nou tjonge....en dan moet ik er nog echt aan denken ook want ik vergeet het 's avonds vaker dan dat ik er aan denk....

Oh ja....en eerlijk is eerlijk, dat grijs worden vind ik ook nog wel een dingetje....
Op dit moment is mijn haar 60 procent grijs en 40 procent blond....en dat is ook precies het moment dat ik dat kantelpunt weer bereik...
Zal ik wel....zal ik niet....
M'n haar verven bedoel ik....
Moet ik nou gewoon tegen mezelf zeggen 'niet zeuren, gewoon grijs laten worden, je bent tenslotte al over de zestig'.....
Of heb ik nou zoiets van 'nee hoor, grijs haar past nog lang niet bij mij, je bent zo blond als je je voelt '.....
Enfin....een dingetje dus....

En om maar weer eens heerlijk afleiding te

zoeken om niet de hele tijd met mezelf bezig te zijn, begin ik aan de digitale cadeaus voor de kinderen en kleinkinderen en onze vriendenkliek...
Ik weet dat er nog een mand katoen staat...en dat er nog één roze en twee gemeleerde monsters gemaakt moeten worden....maar ook hier kan ik om gaan denken....ik heb er namelijk al achttien klaar!!....
Voor de Sinterklaas cadeaus heb ik slechts nog twee weken...
Sint kwam laat dit jaar....dat wordt dus opschieten....

En me dat beseffende bestel ik dus pizza en kook zelf niet....
Ik kijk zelfs geen tv 's avonds.....
Maar dan liggen er toch drie prachtige digitale jaarkalenders inclusief foto's klaar.....
Cadeau 1 is een feit.....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten