donderdag 23 november 2023

23 november 2023


Dag van:
 Met een kater wakker worden en waar je ook komt wordt er over de verkiezingen gesproken....
Wat me dan weer doet denken; dat wie er ook wat gestemd heeft, je toch niet allemaal tegenover elkaar staat....
Ik probeer het als een beetje hoop te zien...
Maar ja......als mét elkaar, voelt het ook niet echt....
Unheimlich is het enige woord, dan maar in het Duits, dat ik er voor kan vinden....
Het unheimliche gevoel....

Lekker vandaag weer de afleiding door
fijn verder te gaan met Sinterklaas belangen.....
Als ik vanmorgen de poppenkast Sint en Piet tevoorschijn haal en langs de kinderen ga, zit ik weer helemaal in mijn rol en de kinderen zien mij echt
niet meer als juf....
Die ene leerling al helemaal niet meer als 'Sint ' vraagt "lust jij wel een pepernootje?"....
En de leerling antwoord "nee ik wil een cadeautje!"....
Tja dan heeft deze Sint toch de verkeerde zak meegenomen en moet er nog 11 nachtjes geslapen worden voor Sint met de cadeautjes op school komt....


Er wordt hard gewerkt vandaag met alle materialen uit de kast...
En wat een heerlijk gevoel dat ik dan tóch eindelijk dát materiaal voor die ene leerling, die zich al flink begint te vervelen als oudste kleuter, vindt waar het helemaal mee uit de voeten kan....
En hoe gemotiveerd en blij dat er dan ineens weer aan het werk gegaan kan worden zonder dat er door de klas  'gezworven' wordt om te zoeken naar iets dat niet verveeld....

's Middags heb ik eindelijk weer eens een bijeenkomst van de bordsessie van leerKRACHT...

De leerKRACHT-aanpak helpt scholen een cultuur van ‘elke dag samen een beetje beter’ te creëren......
Als leraar analyseer je samen met je collega’s de lessen, bezoek je elkaars lessen, kijk je naar het effect van lessen op de leerlingen en geef je elkaar daarna feedback......
Wij hebben er bijvoorbeeld filmpjes van gemaakt....
Dat doe je met je eigen unit, met ondersteuning van de onderwijscoach.....

Het heet dus bordsessie en je werkt met een verbeterbord als middel om doel- en actiegericht samen te werken aan onderwijsdoelen en het verbeteren van lessen......
Het bord bestaat uit een aantal vlakken: de check-in, successen, doelen, acties en de planning....... 
Deze bordsessie duurt 15 minuten..... Gebruik makend van het bord werk je aan het bepalen van doelen en het uitvoeren van acties om die doelen te realiseren......
Het was in het begin best mopperen hoor "alweer wat nieuws" ....
En in het begin hielden we het simpel en bespraken organisatorische dingen....
Maar gaandeweg vonden we het toch wel een prettige manier om met elkaar bezig te zijn of gewoon te praten.....en werd er een actie bord aan toegevoegd....
En dat bleek.... zeker in onze unit...wat lastiger....
Wij zijn immers geen reguliere basisschool....
Zoveel leerlingen met verschillende niveaus betekent dus soms voor een klas binnen de unit, maar voor één leerling een les maken....

Want een les maken voor de hele unit die uit drie klassen en nog meer niveaus (leerroutes) bestaat, dat bleek onmogelijk....
Dan kun je daar natuurlijk over blijven peinzen, over zinvol bezig zijn....
Maar dan komt ineens dat gevoel van de verkiezingskater weer bij me om de hoek kijken....Brrrrr
Jongens laten we positief blijven, opper ik ,en dan lessen per niveau gaan maken....en met elkaar meewerken aan elkaars niveaus...
Het tij keert....
En zo kunnen we toch weer zeggen dat het een vruchtbare bijeenkomst was....


En waar ik, corona of niet, de energie vandaan haal weet ik niet, maar ik rij naar huis, kook, eet en ga daarna met Willem ook nog naar de GGD plek om de corona vaccinatie te halen...
Corona vaccinatie....????
Je hebt toch corona, hoor ik iedereen denken....
Klopt als een bus....maar baat het niet dan schaadt het niet...
-Tenslotte lijkt er theoretisch geen gevaar te bestaan bij de toediening van het vaccin bij iemand die COVID-19 heeft zonder dat die symptomen heeft. De hoeveelheid antistoffen die zullen aangemaakt worden in het kader van de echte infectie zal

aangevuld worden door de antistoffen die aangemaakt worden in het kader van de vaccinatie. Die grotere hoeveelheid antistoffen zal net een efficiëntere aanpak van de ziekte bewerkstellingen. -
En laat mij de volgende keer dat ik weer eens corona mocht krijgen, er maar weer zo doorheen huppelen als ik nu doe....
Het was me weer het dagje wel.....maar het is je toch mooi weer gelukt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten