vrijdag 17 november 2023

17 november 2023


Dag van:
Corona dus....en gek genoeg ben ik eigenlijk zo blij...
Zo ziek als ik er al drie maal van geweest ben, zo gewoon verkouden voel ik me nu....
Vanmorgen test ik voor de zekerheid dus nog maar eens want de test van gisteren zou ook een missertje geweest kunnen zijn....
Maar nee dus...
Na wat gewroet in neus en keelholte, wat gemier in een flaconnetje chemische troep, blijkt na drie druppeltjes in een ingenieus medisch wondertje dat ik toch heus corona heb....
En volgens de door mij opgezochte RIVM documentatie mag ik gewoon werken als ik me niet ziek voel....
En ik voel me dus niet ziek....ik voel me slechts verkouden....maar goed, dat lijk ik altijd wel te zijn.....zeker met een chronische bronchitis....
En natuurlijk spookt het even door mijn hoofd dat ik collega's en kinderen niet moet aansteken...
Je weet immers nooit of anderen er wel ziek van zullen worden...

Ik meld het dus 's morgens netjes in de

briefing en verder blijf ik zo veel als ik kan achter mijn bureau zitten....
Toch heeft de verpleging nog wel wat kanttekeningen....
Dezelfde als die, die ik vanmorgen had....
Er wordt dus overleg gepleegd met hogerhand met als uitslag....'ik mag gezellig blijven werken'....

Ik hoest keurig in mijn elleboog, hou zoveel mogelijk afstand en was mijn handen om het halve uur grondig....
Hoe die voorschriften dan nog in je hoofd zitten hè.....

Niet ingecalculeerd, maar wat toch wel te verwachten was, zijn de over drukke kinderen....
Morgen komt immers Sinterklaas.... 

En dat je dan niet dat 'nog 1 nachtje' niet slapen kunt tot daaraan toe....maar de hele dag Sint spanning hectiek dat is nogal wat.....
Een vlag maken om morgen mee te kunnen zwaaien aan de kade of voor de tv blijkt wel de beste afleiding....
Het worden pracht vlaggen...!
Nog maar een kleurplaat voor Sint er tegenaan.....de nodige Sinterklaasliedjes luisteren....en gewoon lekker 'Sinterklaasje' spelen, zo is de dag toch nog omgegaan....

Dat is dan ook tevens het moment dat je je ervan bewust wordt dat je toch heus corona hebt....
Ik ben op....
Ik wil mijn bank, een dekentje, en mijn ogen dichtdoen....
Als een soort van zombie rij ik naar huis....
En thuis is Willem weg en het huis koud....
Verwarming hoog, jas uit, plof.....en weg ben ik....
En zo slaap ik heerlijk een uurtje op de bank....

Kijk....en dat helpt!!....
Ik sta uitgerust en gewoon verkouden weer op....

Snuit mijn neus, prent mezelf goed in dat ik corona heb en was dus mijn handen extra grondig als ik aan het koken begin...
Ondertussen hoor ik de laatste ontwikkelingen op het Sinterklaasjournaal....
Geen huis, wel misschien een kasteel, niet in Gorinchem maar waar dan wel....
En wat heeft die rare Ridder nou toch te betekenen....???
Dat belooft nog een heel spektakel te worden morgen voor en tijdens de intocht....



Ook schrijf ik maar gauw even op de Sint website, de namen van de kleinkinderen in het nieuwe grote Sint boek....
Stel je voor dat Sint bij hen echt plaats moet maken voor die k.....k.....k....ik krijg het bijna mijn pen niet uit...k...ker....kerstm....
Brrrrr .....door die man in die arrenslee.....met z'n elven.....

Dat de rest van de avond gevuld wordt door de masked singer en de ontmaskerde politici verzet de zinnen even....
Matte verkiezingscampagnes....maar ik neem er graag genoegen mee....
Ik heb liever dat politici het met elkaar over veel dingen eens zijn dan oneens....de halve zolen van FvD en PVV daargelaten dan, want die kan ik met de beste wil van de wereld niet serieus nemen....
Sluwe vossen vind ik ze....in het verkeerde sprookje....

Het, door politici, veel met elkaar instemmen zorgt er alleen voor dat ik nog steeds een zwevende kiezer ben....of moet ik spreken van een welhaast zweverige kiezer....?
Nou heb ik al twee keer die stemwijzer ingevuld en twee keer kreeg ik een andere uitkomst....
Met andere woorden, daar werd ik niet 'wijzer' van.....
En aangezien ik, als ik corona heb, mijn gedachten niet altijd goed op een rijtje kan krijgen.....corona slaat namelijk

gekgenoeg elke keer in mijn hoofd toe....ben ik vooral bezig met dingen als......wat zou Sinterklaas eigenlijk stemmen....?
Hij komt immers wel in de goede periode....
Zijn stembiljet ligt vast al klaar in welk huis, waar dan ook....

Zeg lieve Sint, toe zeg eens even
Aan welke partij u uw stem zou geven
Wordt het links, rechts of het midden
Een partij met of zonder bidden
Zou u het gedogen
Belasting te betalen over uw vermogen
Of wordt u dan heel erg boos
Als u moet bezuinigen op cadeaus
En hoe denkt u over het stikstof beleid
Terwijl u op een schimmel rijd
Want al die vieze paarden poep
Is tegen de wens van die rebelse groep
Die willen een paard op zonnencellen
En speculaas moet het zonder gluten stellen
Want ook ons eten moet gezond
Vegan marsepein moet er door de mond
En hangt er naast menig kindertekening
Al wel uw eigen doorberekening
Berekend door 't centraal Planbureau
Of vind u dat zelf ook maar zo zo
Zeg, staat u trouwens zelf borg
Voor de eigen bijdrage van uw Pieten zorg
Och lieve Sint, het is best een gedoe
Neemt u mij na 5 december maar mee naar Spanje toe





Geen opmerkingen:

Een reactie posten