zondag 5 november 2023

5 november 2023


Dag van:
Naar Coevorden moet Willem vanmorgen...
Je begrijpt het al....op zondag alle wekkers in de vroege vogel stand....
Nou, en zelfs die vogels sliepen nog...
Maar alles voor je trouwe viervoeter natuurlijk dus....hup eruit....

Toch zie ik, als ik eenmaal beneden aan de koffie zit en Willem heb uitgezwaaid, vogeltjes in de appelboom....
Zouden vogels en geheugen hebben in die kleine vogelkoppies....?
Zouden ze denken 'die appelboom daar hingen vorige winter toch allemaal lekkernijen in'.....?
Maar oeps.....ik heb er nog niks inhangen....
Zondagse teleurstelling dus.....
Vanmiddag bij de boodschappen toch maar even eraan denken dat ik wat lekkers voor onze gevederde en gevleugelde vriendjes meeneem.....

Oh jee, gedoe....

Mijn duo collega voor de maandag ziek....
Zal ik wel, zal ik niet invallen....
Dan heeft mijn teamleider de oplossing...
Als ik morgen werk, kan ik donderdag naar de crematie van onze lieve Jan....
Een collega wil wel ruilen met mijn lesvrije donderdag eind van de maand....
Dan ben ik alsnog wel mijn vrije dag (weer) kwijt (nummer twee) maar dan kan ik in ieder geval bij onze vriendenkliek zijn....
En wederom is weer eens het bewijs geleverd dat alles nog zo mooi op papier geregeld kan staan, maar dat het in de praktijk vaak niet altijd werkt of in schoolvoordeel uitvalt.....

Willem prekend, betekent mijn werk rustig voor kunnen bereiden....
En laat ik nou slim zijn en lekker een paar weken vooruit lessen plannen....
Tjongejongen wat valt Sinterklaas dit jaar laat....
18 November de intocht pas...
Dat betekent maar twee weken om over de Sint werken...
Veel onderwijscollega's zullen dit een prettige bijkomstigheid vinden, scheelt een hoop drukte in de klas.....maar ik vind het jammer....

Alles moet dan zo in die twee weken gepropt worden; knutselen, schoentje zetten, de school Sint filmpjes kijken én het Sinterklaasjournaal en het grote feest....
Het Sinterklaasjournaal begint gelukkig de dertiende al....maar ja, dan werk ik ook over de herfst.....
Dan maar een door de plassen stampende Sint op laarzen en een door de bladeren schoppende Piet....
Of Sint en Piet onder de paraplu, wat dacht je daarvan....
Trouwens een Sint en Piet op het dak in de storm is immers heel normaal....
Het komt wel goed met die Sint en de herfst...
En bijna vier uur later sluit ik mijn pc af....
Klaar....!!!!

Met Borre gaat het ondertussen redelijk...
Hij slaapt veel dankzij de medicatie...
Als hij dan wakker is, is het even afzien en hoor je huisgeluiden die je anders nooit hoort...
Borre die met zijn kap tegen de voerbakken loopt, die dan vervolgens met een boel gekletter over de vloer rollen....
Borre die tegen de kasten botst, de eetstoel omver loopt en tenslotte met de kap niet over zijn waterbak kan en dus klotst het zootje er overheen....
Kap af, Borre blij, drinken maar....
Kap op, gemier, Borre die tegen de deur bonkt...hij moet uit....
Bots tegen de deur, bots tegen de bak met Willems laarzen, bots tegen de volgende deur en de sponningen, maar dan zijn we buiten....
Plassen, bots een boom en bots, bots zelfde weg weer terug naar binnen....
Waarom heb ik eigenlijk die kap niet even af gelaten....

Dan zet ik me weer aan het haken....
(Van Marike)

Een geel kleurenmonster.... betekenis 'blij'....
Misschien helpt het....want om nou te zeggen dat ik in euforische staat verkeer, nee....
Maar oké, dat Willem thuis komt helpt alweer wat....
Leven in de brouwerij zal ik maar zeggen....
Of toch niet....?
Tijdens het terugkijken naar Buitenhof hoor ik alweer gesnurk...
Meneer slaapt in zijn stoel...

Vergeet ik toch helemaal boodschappen te doen en vogel lekkers te halen....
Dat heb je er nou van met die Hello Fresh maaltijden...
Je duikt de reservekoelkast in de schuur in en je hebt een maaltijd met alles erop en eraan....
Vandaag leert Hello Fresh me zelfs gratin zelf te maken...
Wat een makkie eigenlijk...
Een kloddertje boter hier, een kloddertje bloem daar, wat room erdoor en de meegeleverde oude kaas.....roeren, roeren....en giet maar over je aardappeltjes....
Oven in en smullen maar....
Dat samen met gebakken spruitjes, spekjes, ui, knoflook, gesneden plakjes rookworst  en spekjes....wauw wat is het weer genieten...
Het lijkt een simpele maaltijd maar het gaat om de 'touch' hihi....


Even omschakelen...morgen werken dus vanavond douchen en gewoon op tijd naar bed....
Een lekker schoon bed want die heb ik dan toch vanavond in plaats van morgen maar verschoond....
Heel mn structuur en schema op z'n kop....
Maar ach was flexibel zijn immers niet mijn kwaliteit...
En geldt dat ook nog als je ouder wordt....?
Daar ga ik even over nadenken....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten