zaterdag 25 november 2023

25 november 2023


Dag van:
Om het verhaal van gister te vervolgen , gaan we aldus vandaag opnieuw richting de Duivense Mediamarkt voor een vaatwasser...
En hoe leuk is het als Willems oud leerling al klaar staat om ons te helpen....
Het is allemachtig druk in de Mediamarkt...
Dan kan je toch beter, zoals gisteren, laat in de avond daar een bezoekje brengen....
Er staan dubbele rijen voor de kassa...
Redenen genoeg daarvoor natuurlijk....
Het is Black Friday week én volgend weekend zullen de meeste mensen Sinterklaas vieren....
Als ze dat nog vieren, want Kerst is met een zeer groot concurrentie strijd bezig....
Als Willem en ik uiteindelijk na onze aankoop in de lange rij voor de kassa plaatsnemen en ik hem ook zeg dat Kerst de overhand gaat nemen, hoor ik achter mij zeggen "nou wacht maar nou Geert aan de macht is....die geeft ons Sinterklaas wel terug, inclusief onze zwarte pieten"....
Ik besluit hier niet op te reageren....en ik word boos noch blij....

Dan moeten we de vaatwasser nog

afhalen bij de loods....
Op het ene bordje staat "afname hier", op het bordje ernaast "aankopen afhalen om de hoek"....
En wat zouden jullie nou doen....?
Ik ga er vanuit dat jullie net als wij bordje twee opvolgen....
We willen immers graag onze aankoop achter in de auto laden....
We gaan de hoek dus om....
Willem belt aan en een jongeman opent met vragende blik de deur....
Willem vertelt hem dat wij de vaatwasser komen halen en laat hem de afhaalbon zien....
"Dat is bij de andere deur" wijst hij sjacherijnig de andere kant op.....
Zijn vinger wijst dus naar de deur van het eerste bord...
"Maar we komen afhalen" doet Willem nog een poging...
"Ja dat is daar" zegt het jongmens nog sjacherijniger....
Willem zet de auto dus maar weer in de achteruit....en ja hoor, de knul die het blije gezicht nou niet bepaald heeft uitgevonden, opent de deur....
Zo gezellig als het binnen was, zo'n domper krijg je bij de afhaal service....
Maar goed, je zal je dag maar niet hebben....dat kan natuurlijk ook....


We halen nog wat kaas en eieren van de Turkse boer, sjouwen met gevaar voor rug en rest van lijf en leden de vaatwasser naar de schuur en met de kou inmiddels aardig in de botten getrokken, verzuchten we "hè,hè thuis".....

Dat kan natuurlijk wel zo zijn, maar ik ben nog lang niet klaar met mijn werkzaamheden....
Mij is de plicht van hulpdienst toebedeeld en dus zal ik op inspectietocht in de pakjes kamers van de Sint moeten....
Lang leve de digitale schatkamers en kleinkinderen die dat nog veel behendigheid in zijn dan hulpSintoma....
Ik reis dus van bol.com naar Amazon en weet ik welke schatkamers nog meer....
Ik zoek, ik klik, ik volg linkjes en in dit geval vind ik deze manier van Sint inkopen doen toch wel een ideale...
Twee jaar geleden nog liep ik met zweet op de rug en handen vol tassen cadeaus te sjouwen....met de striemen van de handvatten van draagtassen in de vingers....
Nee, dan toch liever dit....
En zo raken de verlanglijstjes aardig afgewerkt....

Willem vertelt dat hij toch liever heeft dat

ik nog bij Borre blijf vanavond...
We zouden eigenlijk naar de verjaardag van zijn oudste dochter gaan maar nu gaat hij dan met zijn op een na jongste dochter....
En eindelijk, eeeeeeindelijk maak ik dan toch tijd om de winterkleding tevoorschijn te halen.....want die tijd heb ik nu over....
Vanaf nu verklaar ik de zomer officieel op winterreces....

Kasten leeg, kasten weer vol ...
Toch grappig.... vroeger zouden de kasten winterkleding er donker en saai als de winter voelt eruitzien....
Deze winter zie ik vooral kleurrijke schappen voor me in mijn kledingkast....
De winter bestaat niet alleen maar meer uit zwart, bruin en donkerblauw....

En als je dan dacht dat ik klaar was....

Mis....!
Alle losse onderdelen voor de emotie monstertjes zijn af....het in elkaar zetten en gezichtjes erop maken kan beginnen....
Me dunkt....een welbestede zaterdag....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten