maandag 10 september 2018

10 september 2018

Dag van:
Zoveel zorgen om gehad.....
Zo'n moeilijke start....
Ziek na ziek na ziek....
En soms nog ineens zo in en in mager....
Maar altijd met een kwispelstaart....
De onbesuistste.... enthousiastste.... dol dwaaste hond van alledrie...
BLITZ!!!!!
En ze is vandaag 1 jaar...
Elke ochtend komt ze ons de trap op tegemoet...
Springend... kwispelend...
Als de baas haar uit het pension van de dagopvang haalt is ze degene die het hardst van blijdschap jankt...
Als ze andere honden ziet begint ze al te jubelen van blijdschap en springt en dolt er op af.... spelen... kwispel.... spelen... kwispel....jaaaaa lekker wild spelen....
Een bijzondere hond met haar korte kaakje.... speurende ogen en altijd snuffelende neus in de lucht....
Oh zo gek op het vrouwtje... want oh wat is ze graag bij mij....
Maar dan toch als de baas weg is, op zijn stoel gaan liggen....
De hond die het liefst op een kleedje... een kussentje.... een matrasje ligt en liever niet als het niet hoeft, op de vloer of de grond....
Lieve maffe Blitz....
De grootste slaper van alledrie.... vroeger kwam ze overal achteraan ....
Tegenwoordig rent ze harder en sneller dan Babs....
Vandaag is het haar feestje....!!!!
Van.... het is alleen een werkdag en dus een honden dagopvang dag....
Gelukkig weet de dagopvang baas dat Blitz jarig is.... die maakt er vast een feestje van....
En weer wordt vandaag weer zo'n  dag die je kon plannen maar waarin ook al je plannen in duigen diggelde....
De nieuwe kleuter werd vandaag ineens onverwacht gebracht....
En zo'n moment besef je ineens weer dubbel zo intens hoe super dapper een kleutertje van 4 jaar is.......
Super stoer maar zich ondertussen ook oh zo bang en onveilig voelt.......
Vier jaar en dan in een busje met een vreemde chauffeur,  je huis,  je papa, je mama, achter je latend..... gebracht worden naar wat je niet kent.... terecht komen in een enorm gebouw vol met vreemde gezichten en veel lawaai.....
Naar een klas gebracht worden waar je ook al niemand kent.....met juffen die oh zo lief doen maar waarvan je nog niet weet of het allemaal wel te vertrouwen is....
Je weet maar een ding... je bent weg gehaald bij je eigen liebe oh zo extra zorgzame papa en mama.... en nu sta je hier.....
En misschien nog wel de grootste vraag.... zie ik papa en mama nog wel terug....
Van..... een trip trap stoel biedt hem veiligheid.... zo is er overzicht..... en de juf verteld dat een gek plaatje, helemaal aan het eind van nog meer plaatjes..... .met een getekend huis.... betekent dat je dan terug gaat naar huis.... naar papa en mama....
Van.... nee geen eten...... en ook geen drinken......wil hij....
Ik zou precies hetzelfde reageren in zo'n  situatie, en ook geen honger hebben van het knagende gevoel in mijn buik....
Maar de kleuter slaat zich er doorheen.... en aan het einde van de middag voel ik zelfs een handje in mijn hand..... en twee armpjes om me heen....
Van... ach wat zal die moeder wel niet voelen vandaag....
En ik denk terug aan de eerste schooldag van mijn kinderen en kleinkinderen...
Ik mail de moeder maar gauw aan het eind van de dag....hoe het ging... en hoe dapper haar kindje was.....
Van.... Willem gaat naar zijn jarige neef....
Ik haal wel een broodje döner....
Staat er een oud leerling naast me....
Een hele oude leerling al .....van 33....
Of ik ook een DONOR broodje haal. ..
Ja,  ik wil ook een döner broodje....
En waarom of ik geen kip DONOR haal....
Nou. . omdat ik die andere lekkerder vind...
Of ik wel besef dat daar niet alleen maar lamsvlees in zit maar dat er ook ander vlees doorheen gemalen kan zitten....
Nee... dat weet ik niet.....
Ja... want bij kip weet je tenminste dat het kip is.... van een schaap en een varken kun je dat niet goed zien....
Maar trouwens een varken is niet erg want die worden tegenwoordig netjes geslacht moet ik weten...
Eerst een elektrische schok en dan snijden ze de keel door....dan gaat hij door kokend water om de viezigheid eraf te halen en de ziektes... en dan gaat de brander erop om de haren weg te schroeien.... vervolgens hangen ze hem op aan de poten en zagen hem dan open....
Volgens mij heb ik die wijsheid vroeger niet bijgebracht.....
Van.... ik heb ineens niet zo'n trek meer....
Ik geloof dat ik in de snackbar ernaast maar een broodje stoofvlees erbij bestel....
Oeps... stoofvlees.... koe...ssssst..... nee ik wil het niet weten....
Ik neem thuis wel een boterham met jam....
Van.... deel 2 Bridget Jones kijken....
Nou niet mijn meest favoriete genre.... maar ik kom de avond ermee door...
Van.... en de buurman brengt garnalen dille quiche.....
Wij de appeltaart.... zij de quiche....
Ik moet zeggen... doe mij maar een garnalenboom en een dille struik in de tuin....zaaaaalug!
Van.... was het gister laat.... nu is het vroeg....
Dag jarige Blitz.... slaap je laatste uur van je verjaardag maar lekker of geniet van een van je vele botten die je vandaag kreeg. .. mijn dag zit erop...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten