zaterdag 8 september 2018

8 september 2018

Dag van:
Krijg nou wat.... ben ik lekker aan het breien... lak aan het huishouden het is mijn vrije dag.... krijgt mijn manlijke wederhelft de schoonmaak kriebels...
Dit bevat je toch niet....
Van .... ga lekker Netflix kijken of de herhaling van tennis US open....
Ga de honden uitlaten. .. ga niks zitten doen... maar ga vooral niet huishouden...!!
Maar jawel hoor.... de stofzuiger is al gepakt....
Op zijn knieën zuigt bij het kleed in het halletje....
Van.... wat is er gebeurd met die man.....?
Meestal werk ik me uit de naad in het weekend..... stofzuigen... poetsen.... dweilen. .. etc..... terwijl hij languit in zijn stoel, hooguit alleen zijn benen een keer omhoog doend  zodat ik er met stofzuiger en zwabber onderdoor kan....
Van.... maar..... echt alles gaat aan de kant.... en dat doe ik niet eens elke week.....
Dan blijft het ook vast bij stofzuigen denk ik nog.....
Voorzichtig zeg ik nog... ach joh... niet zo uitgebreid.... boven op de kast ligt zoveel stof dat naar beneden dwarrelt.... het heeft haast geen zin......
(Heb je de hint door????)....
"Oh.... ik doe die kast ook wel even....."
Van.... tja en dan kan ik het ook niet langer laten... ik help mee....
Honden sporen van de deuren af.... van de halramen af....
Goh wat zijn ze weer vies hè, zeg ik tegen Willem...
En echt..... écht.... heus.... dit was geen hint ..... maar hij zegt: "Ooooh, die ramen doe ik ook nog wel even allemaal...."
Zei hij echt 'allemaal'...... ja dat zei hij...!
Droom ik dan misschien nog.... ik droom immers wel vaker dat ik aan het huishouden ben.... dat is bijna een nachtelijke verwerkingsobsessie geworden met die honden in huis.....
Van.... ik ben heus wakker.... en Willem is ook heushard aan het werk. ..
En ik nu dus ook maar.....
Ik kán niet zoals Willem zo vaak doet, op de stoel blijven zitten.....
Is niet mijn aard....
Dan maar mijn rustplan aan de kant schuiven....
Een schoon huis dat niet naar hond ruikt is me immers veel waard. ..
Want ik had het ook heus wel gedaan.... morgen dus..... maar dan nu maar vandaag....!
Kijk die Willem toch eens... gezogen.... gedweild en nu raken zemen....
Van... vroeger had hij dit als vakantie baantje.... ik ga er vanuit dat het dus goed komt....
Wat is hij boos als hij strepen ziet....
"Ik héb ook geen goed gereedschap hier...."
Gelukkig helpt nazemen.....
Geen streepje aan de lucht.....
Er Willem heeft zo zijn eigen systeem....
Eerst alle ramen binnen.... dan buiten....
Mijn systeem is altijd raam voor raam afwerken maar ik prijs zijn eigen wijze. ..
Van... we zijn zijn drie en een half uur zoet met schoonmaken....
Dan is het welletjes...
Voor de boodschappen heeft hij geen puf meer... die doe ik dus maar alleen....
Van.... avondvullend op bezoek...
Willems collega Marike en haar man staan nog heerlijk op de camping....
En wat voor een camping.... wauw...
Camping de grote Altena in Oosterhout aan de Waal....
Niet zomaar aan de Waal maar gewoon pal aan de Waal....
En daar sta je dan in de avond schemer.... op een strandje. ..
Boten varen af en aan....
En niet zomaar boten....BOTEN dus... hele lange grote boten....
Het is prachtig om te zien...
De caravan en voortent lijken wel een huis....
Zelfs een gezellig gaskacheltje staat erin....
Hoe knus wil je het hebben ....
Buitenleven in september. .. Willem en ik genieten er met volle teugen van....
Goede gesprekken.... lach salvo 's om de overeenkomsten aangaande scheidingsperikelen....diepe fronsen als we het over onderwijs hebben... respect voor elkaars geloofsovertuigingen.....
En kijk aan... juist op deze avond appt ons camping vriendinnetje Emma ons...
Heerlijke wijn..... lekkere hapjes....
Af en toe naar buiten om nog langere boten te bewonderen of de passagiersschepen.....
Door het zand lopen....op en bankje mijmeren...
Schrikken van een schip dat voor de caravan voor anker gaat.....
Gewoon zo'n perfecte avond....
 En zo wordt het tien uur en elf uur en twaalf uur en half één.....
Toch maar eens tijd om naar huis te gaan....
Middernacht over een verbazingwekkend mooie schone luxe camping wandelen in de maneschijn. ..
Het was een mooie dag. ..!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten