zondag 30 september 2018

30 september 2018

Dag van:
Vandaag maar eens de nieuwe stofzuiger proberen....
Willem dan... hij staat te popelen....
Als we de doos uitpakken, vakken we van de ene verbazing in de andere...
Aan de slang zit een soort van supersoaker handvat........ de kleuren zijn wit en metallic blauw. .. er zit een soort super sonisch uitschuif systeem in de stang....
Fluitend gaat worden door de kamer....
Ondertussen maak ik de keuken schoon en loop dan met poetslap achter Willem aan...
Feestje.... veel visite.... dus alles moet schoon....
En wat doe je dat eigenlijk voor denk ik dan...
Binnen no time zullen de gemorste limonade, de omgevallen bak chips,  de kruimels toastjes en stokbrood weer de grond sieren en zal de tafel weer vol kringen zien bij gebrek aan onderzetters....
Van... de jarige... nou ja.. de in juli jarig geweest zijnde,  komt eind 1 uur thuis....
Oeps.... de schaal met bonbons en luxe koeken had taart moeten bevatten....
Tja.... gelukkig kan de visite de koeken en bonbons wel waarderen want die schaal Ies in een half uur leeg....
Van.... we kunnen heerlijk buiten zitten aan het water....
Tja en aangezien ik niet alle familie intriges openbaar wil maken, wordt dit el een erg korte blog vandaag....
Van... vier uur later sta ik in ieder geval met twee lege pannen verse groentesoep (klein beetje over voor bij het eten morgen).....en een aanrecht vol afwas (welgeteld 3 afwasmachines vol)..... een dubbel tiental lege flesjes, blikjes en flessen....16 lege soep komen,  de theepot,  de glazen een kopjes en lepeltjes,  de chips schalen en borden met restanten brie en camembert,  in de keuken....
 Zelfs Bengel kan niet meer bij haar eten komen....
Van... buiten maar er de stoelen en tafeltjes stapelen....
Het was me het feestje wel. ..
Veel gehoord.... mijn oren tuteren nog na. .. veel gevoeld... gezien....begrepen en niet begrepen....
En één ding zelf maar weer eens goed in mijn oren geknoopt. ."iedereen maakt zijn eigen leerproces.... levensproces door"....
Je kunt geen mens behoeden... je kunt er wel voor elkaar zijn....
En alles valt te begrijpen maar goedkeuren..... dat is een heel ander verhaal....
Want niet al het begrepene mag een excuus zijn voor wat er mis ging.....
Van. . korte blog na een heftige dag....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten