zaterdag 29 september 2018

29 september 2018

Dag van:
Vandaag echt het werk loslaten...
Dat is moeilijk want elke keer denk ik "moet ik niks doen".....en ga ik het rijtje af van dingen die gedaan moesten worden....
Ik besluit afleiding te zoeken....
Het boek pakken van Maarten 't Hart,  dat al maanden onaangeraakt naast mijn bed ligt....
Het boek heeft me direct in zijn greep....
Het is alsof ik bij oma aan tafel zit... in een kneuterig huisje dat volstaat met herinneringen en vooral foto's...
Perzisch tapijtje op tafel. .. koffie in kop een schotel(niks geen mokken).... oud schilderijtje aan de wand.... en ze ratelt maar...
Ik kan haar stem gewoon horen. ....
Niets van dat al beschrijft Maarten .... hij citeert enkel wat oma als een waterval vol woorden,  over hem heen stort....
Maar ik zit daar... in het knusse woonkamertje.....bij oma aan tafel....die haar hele leven op dat Perzisch kleedje uitstort....
Van... wat uus heet toch heerlijk als je zo schrijven kan...
En wat is het ook heerlijk dat ik me even in die wereld waan... ver weg van alles dat klaar is meer voelt alsof er nog van alles moet....
Edoch.... Willem wil dit weekend toch echt een stofzuiger scoren...
We moeten naar de Mediamarkt want daar werkt een vader van een leerling van hem....
Van... ik kleed me aan.... lekker weekend kloffie....
Vannacht rilde ik nog door de open balkondeur, maar nu verwarmd de zon me weer....
 Voordeel van weekend is dat je je niet s morgens anders moet kleden en op de middag voorbereid moet zijn...
De ochtend blijf je onder de dekens en je kleed je gewoon alleen voor de middag...
Van. ...kop koffie mag toch nog wel hè Willem....
Zonder koffie geen dag....
Dan vertrekken we....
En echt hè.... die man vindt niks zonder mechanische of menselijke navigatie naast hem...
Ik vraag nog..."waar is die mediamarkt?".....
Bij de Ikea weet hij te vertellen....
Oké zeg ik....
"Waar is de Ikea ook alweer?" vraagt hij. .
Zijn we dan bij de afslag voor de Ikea..... staat er een meedogenloos niet uit het oog te verliezen hoog mediamarkt gebouw.... vraagt hij waar de Mediamarkt nou is....
Wijs ik naar het torenhoge gebouw... vraagt hij "hoe kom ik daar?"....
Zeg ik "naar links lieverd" ... rijdt hij een laad en los plaats op....
"Ik bedoel links op de weg Willem!!!!!!!!"
Vindt hij dat ik onduidelijk ben.....
Zeg ik "nu rechts op de weg Willem" krijg ik als antwoord dat ik teveel informatie geef.....
Ik zeg al niks meer....
Jawel!!!!! hoe moet ik nu.....
"Voorbij de Ikea Willem".... er langs rijden dus....
"Welke kant dan".....
Nou ik zweer je... er loopt maar één weg langs de Ikea wil je de parkeergarage niet inrijden....
Van..... maar we zijn er. ..
"Willem,  je moet hierin"....
""Ik ga daar!...."
"Willem dat is de uitrit ".....
"Nou en......"
Van... nu naar binnen. ...
"Wat veel prikkels hier altijd... ik blijf hier niet lang..."
Nee hoor Willem. .. stofzuiger halen en wegwezen....
 De ouder van de leerling en Willem raken natuurlijk enthousiast aan de praat terwijl ik maar drentel tussen tientallen stofzuigers... nog meer televisies..... koffiezetapparaten.... strijkijzers.... keukenmachines.... wasmachines met een zonder droger.... droger met of zonder wasmachine.... en dan noem ik nog maar 1/6 van het gehele assortiment....
Terwijl ik zo ben van; een wasmachine moet wassen en binnen mijn budget passen..... een koffiezetapparaat moet koffie zetten, en écht ik ben een koffie liefhebber.... maar €487.00 voor een koffiezetapparaat....ammenooitniet......
Een strijkbout.... wat is dat (hi hi hi hi)..... een tv, .....nou in geen 100 jaar zo'n bioscoop scherm in "ook mijn" huis.... en een stofzuiger moet gewoon zuigen en vooral Willem hufter proof zijn...en vertel mij... wat kan dat ding van €359.00 meer dan alleen stofzuigen dan die van €79.00....
Van..... Willem begint over Ziggo.....
Laten ze nou een shop in shop principe hebben met Ziggo daar....
Enfin... ik handel de stofzuiger maar af. .. en Willem klaagt zijn klacht.....
Man hangt een heel verhaal op...
Gister nog was Willem woedend dat hij de tv show met Ellen ten Damme niet kon zien... ik ben benieuwd hoe die man eraf komt met zijn verhaal....
Van.... wat denk je.......WAT DENK JE .....?????....?????
Lachend komt Willem met een doosje merci naar mij toe en zelf heeft hij een half jaar Ziggo sport totaal gratis....
WILLEM......!!!!!!!!.......en doen de functies het nu.....???????
"Nee dat niet.... maar ja daar kan die man ook niks aan doen. ..."
WWWWWIIIIIIILLLLLLEEEEEEMMMMM!!!!!!
Van.... dus nu hebben we een uur verder in een winkel vol prikkels....hebben we Fox sport en Ziggo sport totaal.... en Willem wil naar huis.....
Dat dacht ik dus niet.....
Boodschappen doen.....NU!!!!
Morgen viert Hanna haar feestje bij ons.... beetje laat als je 7 juli jarig was maar ach.... en er moeten chips en chocolade komen.... en soep.... en dus mergpijpjes, gehakt, soepgroente,  vermicelli, enz.
En we gaan naar de Turkse supermarkt voor andere lekkernij....
En ik moet een nieuwe jas want mijn oude hangt in Enkhuizen....
Van..... heerlijke winkel die Jumbo....een en al gezelligheid in de Turkse supermarkt met leuke praatjes..... en een jas gevonden... oh ja en een nachtjapon ....zo'n t-shirt ding....
Eindelijk naar huis.... boodschappen weer uitpakken....
Tuin een beetje opruimen voor als het morgen mooi weer wordt....
Dan gaat er een lampje branden.... je kent ze wel...zo'n Willy wortel lampje....
Ik zie de half kapotte tuinstoel kussens..... die kunnen we echt niet meer met goed fatsoen op de tuinstoelen leggen... maar......
Ik kan er wel hondenkussens van maken....
Die belabberd dunne dingen die er nu inliggen zijn immers niet hondwaardig....
Ik ga aan de slag.....
Schaar ..... naald en draad..... tornmesje......
En anderhalf uur later liggen er drie prachtige dikke hondenkussens in oude hoes, in de hondenmanden....
Een groter compliment dan dat de drie schatten er direct op gaan liggen slapen, kan je niet krijgen....
Ze hebben bijna geen zin om met de baas te gaan wandelen....
De hele verdere avond liggen drie honden in ieder hun eigen mand op een heerlijk zacht kussen....
Einde doorligplekken van Borre ook denk ik....
Hun ogen gaan alleen open als Bengel langsloopt en ze probeert uit te dagen....
Geen kans Bengel... de dames en heer liggen....
Van... nu lekker in bad....
Morgen weer schoon en fris...
Nieuwe pon aan... ik ben klaar voor de nacht..
Van... nou.... in dit huishouden ben je dat nooit hoor....
Willem heeft bericht dat de tancodes van zijn bank eruit gaan....
Hij moet mobiel gaan bankieren....
Nee hè. .. niet nu Willem.... alsjeblieft niet nu....
Ja hoor.... nu!....
"Waar zitten die apps"...
In je app store....
"Wat is dat"
Kom maar hier...
"Nee zelluf doen"
"Nee je moet me even helpen..... dat nummer klopt niet..... mijn pasje heetf geen nummer .... ja mijn creditcard wel...."
Willem ho!....
Heb je wel de goede app?....
"Ja ING  staat hier...."
Er zijn er meerdere Willem....
"Maar hier staat toch duidelijk.......
Oh nee.... deze moet ik hebben....
Hoe krijg ik die andere eraf...."
Dat hoeft niet Willem.... die is ook handig....
"Nee hij moet eraf...."
Naar de instellingen gaan Willem. . applicaties.... en verwijderen maar. .. heb je nu de goede...?
Van... goed en wel een half uur later is het gelukt....
Vol enthousiasme probeert hij de app uit....
"Wat handig..... wat makkelijk.... wat leuk...."
Had je jaren geleden al kunnen doen Willem....
En nu ben ik boven...
En waag het niet me voor welke zin of onzin dan ook wakker te maken!!
Nou ja.... behalve als er iets ergs is.... iets ERGS Willem.....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten