zondag 16 september 2018

16 september 2018

Dag van:
 Hé kom je eruit... ik moet optreden.... ik gaaaaa!!..
Jo... ik kom eruit... succes en tot straks...
Vandaag blijf ik echt niet lang liggen....
Slaap genoeg gehad de afgelopen dag....
Van.... jammer dat ik vandaag vergeten ben wat ik heb gedroomd....
Ik had wel weer op reis gewild....
Maar geen gemekker en gejammer.... haren doen.... wassen (euh verkeerde volgorde) .... tanden poetsen.... aankleden....
Van... het kost me tien minuten....
Heus.... langer was het zeker niet....
Nou misschien 1 sms'je naar Mieke van de vriendenkliek dan.... of ze op de camping zijn....
Als ik nou toch naar Drenthe ga dan wil ik toch wel dol en dol graag weer even naar onze geliefde camping Smalbroekerhout toe.....
 Van.....ik kom beneden.....AAAAAAAARGGGGGGGG!!!!!!!.....
Leesbril aan flinters gebeten (een Zeeman of Wibra brilletje van een euro.... maar toch....)  en de brei tas overhoop. . ..
Maar. .. net op tijd om mijn breiboek te redden...
En..... de steken zitten nog net op de pen....
Wanneer houdt dit eens op.....?
Van..... geen antwoord op de sms.....
Dan maar een kop koffie en de boel opruimen...
Ploing..... ja antwoord....
Ze zijn er....
Joy oh joy.....
Ik moet naar de wc maar dat hou ik wel op....
Als ik nu wegrij kan ik nog lekker en uurtje koffie leuten daar als ik heel héél hard rijd....
En hard rijden....yeahhhhh... dat kan ik....
Behalve bij Zwolle.... want daar hang ik de hypocriet uit...
Daar doen de flitsers het zo goed als altijd.....
Van.... ik ben de Zwolle ring zo goed als voorbij of daar gaat het gaspedaal....
120....130....140....145......
Zoef zoef.... zo'n mooi landschap nu een ik sla er geen acht op....
Ik let alleen op mijn navigatiesysteem waar ik zie dat er steeds een minuutje van de aankomsttijd afgaat. ..yeahhhhhh.....
Van.... ik hoor net heet journaal van 12.00 uur beginnen als ik afslag Dwingelo Spier oprijd.....
Nu rechts.... links... bochtjes.... goed op fietsers letten.... scouting gebouw in zicht.... en daar rollen de tranen....
Nou ja.... emomens......
Hobbel de bobbel weggetje.... kampeer veld op.....
Ik ben op mijn oude vertrouwde en oh zo geliefde stekje....
Daar waar de liefde voor kamperen ooit begon....12 jaar geleden....
Van.... er moet heel wat af geknuffeld worden voor ik zit en aan mijn koffie kan beginnen. .
Het voelt zo goed "iedereen" weer te zien....
Ik pink nog een traan weg en slurp genoeglijk van mijn koffie....
En kijk aan..... een appje van Willem...."Ik kom eraan.... wat en goed idee van jou".....
Van... nog geen tien minuten later schuift Willem ook aan....
Genietend van zijn bakkie en de verhalen van altijd smeuïg vertellende Bob over oom Edward....
De tranen rollen ons alweer over de wangen, maar nu van het lachen....
Jammer dat we maar een uurtje hebben... maar ons aller Emma bezoek wordt ook vast geweldig....
Knuffel knuffel.... nog een knuffel.... nog een laatste blik.... wat mis ik het hier....
Ja we spreken gauw weer af....(na het schrijven van de blog ga ik er ook direct een mailtje aan wagen)....
Van.... op naar Emma.....obs kampeer vriendinnetje van de andere, ook zo fijne... maar veel grotere.... camping...
Zo spannend.... hoe zal ze reageren. ..?
Het is nog geen 5 minuten van Smalbroekerhout vandaan....
Ik zie de dierenarts praktijk waar ooit onze Bikkel voor een adderbeet heen moest.... en hij door het oog van de naald kroop.....
En ik zie de bijlen waar Beilen vast wel naar vernoemd zal zijn....( snap ik alleen de link van de korte en lange ij... ei... niet)....
Ja.... daar..... daar moeten we zijn.....
Van....we sluipen naar de deur...Daan en Andries maken al een ssst gebaar....
Ze sturen Emma naar de deur als we aanbellen.....
 En allemaal staan ze in de gang met camera en mobiel in de aanslag.... ha ha ha...
Van..... dan zien we een schaduw. ... de deur gaat open.... en de liefste grootste verbaasdste verrastste ogen staren ons aan.....
Al gauw overgaand in de blijste stralendste bruine kijkers die je je maar kan voorstellen....
Willem en Wampie van de camping. .. niet op de camping.... maar in haar eigen huis.....
Die leeftijd dus.... dat een juf niet op en winkelcentrum hoort te winkelen maar op school hoort te zijn.... en een Willem en Wampie niet in huis horen maar op de camping maar toch overgelukkig zijn ze te zien.....
Van...... de mand vol cadeaus wordt uitgepakt..... blijdschap om alles... ook dat wat ze al heeft...."want nu heb ik het van jullie"....
Is dat niet fantastisch.....?
Niet ontevreden zijn omdat je het al hebt maar blij zijn omdat je het nu van "jullie" krijgt....
En alweer moet ik vandaag even wat weg slikken....
Mooi bijzonder kind.... unieke Emma....!
Ze neemt Willem mee naar het gedenk hoekje van papa....
Als je kon vliegen dan zou je naar papa vliegen hè,  helpt Willem haar herinneren aan het gesprek van onlangs op de camping....
Jahaaaaa zegt ze.... maar ik ben een mens....
Och gut ja.... da's waar hi hi hi....
Maar. .. als ik heel veel geld had.... vervolgt ze....
(En wij maar denken dat nu de ultieme oplossing komt om papa te bezoeken....)
...... dan kocht ik al het speelgoed van de hele wereld.....
Een lach salvo klinkt......
Tuurlijk meid. ... zou ik ook doen.....en ik zou het allemaal naar jou brengen...!
Van.... dan is ze even zoet met ons meegebrachte speelgoed..... kras papier.... zoals wij vroeger met gekleurde wasco het papier kleurde.... dan met zwart erover heen... en als je dan kraste kwamen al die kleuren tevoorschijn....
Tegenwoordig koop je dat dus kant en klaar. ...
Iets met geduld zegt Astrid.... en ze heeft gelijk. ...
Ook kinderen worden vluchtiger....
Van... Emma speelt nog gitaar.... en Willem fluit erbij....
Er worden grapjes gemaakt.... Emma mag op Willems rug. ...
Emma hoort een draak in de keuken en als redder ridder Willem met heel veel kabaal in de keuken verslaat, zie je Emma met die grote bruine kijkers naar mama kijken met een bl8k van..."zou er dan toch echt een draak zijn"....
Van.... maar dan is het echt tijd om te gaan.... al hadden we nog uren in het oer gezellige en knusse huis met zijn lieve bewoners kunnen blijven....
De honden geven echter ook hun baasjes nodig....
Van.... en dan huilt Emma dikke tranen. ..
We beloven écht heus nog een keer langs te komen..... dan huppelt ze met ons mee naar de auto's....
"Dit is jouw auto hè"...
Jazeker... net als op de camping....!
Zeg... Emma.... jij gaat toch binnenkort B Diploma zwemmen ....
"Jahaaaaaa...., ik zit al in het B badje"
Dan kan je ook autorijden denk ik....
Ik zet de autostoel een standje naar achter.... zet Emma op schoot achter het stuur..... en daar gaan we.....
Van.... ben ik blij dat ik mijn gehoorapparaten niet in heb......
" MAM.... MAMAAAAAAAAAAA.....ik kan rijden.....!!!!!!!!!
En misschien was dit wel het mooiste cadeau.....
"Wampie..... ik ga je missen..... jij bent zo lief...... ik kan je straks niet meer knuffelen....."
Van... slik.... slik..... dag lieve Emma.... tot gauw.... ik zal je knuffels appen oké....?
Dan rijd ik gauw door.... al toeterend voor een toeterende Willem.....
En bij het tankstation waar ik moet tanken (Voor 145 kilometer per uur op de heenweg betaal je natuurlijk wel je tol zal ik maar zeggen)..... zegt Willem..."wat is ze puur hè".....
Nou...... zonder ook een ander bijzonder kind tekort te doen....maar "wat een bijzonder kind"....!
Van.... anderhalf uur naar huis snorren.... nu wel want Willem rijdt in plaats van racet.....
Alle indrukken van de dag voorbij laten gaan....
Drenthe heeft toch wel een speciaal plekje in ons hart.....
Van... thuis weer aan de bak.... eten opzetten... vegen.... vooral hondenharen door waarschijnlijk veelvuldig stoeiende honden tijdens onze afwezigheid....
En aangezien de meiden op hun kamers bleven en Babeth ook later kwam.....konden ze ook niet naar buiten...... of misschien eventjes....
Willem is dus maar snel gaan wandelen.... en ik kook en bak en braad.....
Heerlijke gezonde groenten mix uit Duitsland en rösti met sauzijzen.....
De groenten knallen met al hun vitamines in kleur en geur van het bord af....
Maar vóór de jeugd zijn dat blijkbaar alarmfase 1 kleuren want de groenten blijven voor wat ze zijn.... groenten dus....iegh.... vitamines.... mineralen. . dat is geen puber voer....
Van. ... de honden zijn er wel dol op en ook Willem en ik smullen gretig van dit kleurige groentenboeket.....
Volgende week maar weer instant puber brokken....
Iets waar ze vooral de groenten niet in zitten zitten....
Ach... je wordt er als stiefmoeder zo handig in....
Dag meiden.... tot volgende keer maar weer!
Ik app nog wat met Astrid na over vandaag.... dan zit min dag er ook weer op.....
Een dag met gouden randjes....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten