dinsdag 4 september 2018

4 september 2018

Dag van:
En toen was er weer eens verkeerschaos in Arnhem...
Inspectie IJselbrug en alles staat vast...
En ik bedoel écht vast...
Inclusief sluiproutes....
Willem komt al helemaal in de problemen....
Van... naja... achteraan in de file aansluiten, it's alles dat je kan doen...
Muziekje aan... op het journaal horen dat je vast staat.... alsof we dat nog niet door hadden....
Van... zwemmen gaat niet door.... wandelen wel....
En dat is ook leuk ....
"Is het water op juf. ......?"
 Nee.... de zwemjuf is ziek....
"Misschien heeft ze teveel chloor gedronken"....
Van... dat hoop ik niet voor de zwemjuf....
Laat ze maar gewoon een verkoudheidje hebben of zo....
Zoals vandaag nog drie anderen in de klas....
Van... we gaan verder met lessen over je lichaam....
Het is nog veel inschatten van wat de kinderen wel een niet weten...
Waar hebben we er twee van....
En wat kun je met voeten... handen.... ogen... je neus... oren...
Ze weten het allemaal....
Van.... Een oren kunnen oorpijn krijgen.....
Tja ik reken het goed vandaag....
Van ...... veel naar buiten... broeierig heet weer....
En dan ook nog maar een werkblad waarop je benen, armen etc moet kleuren...
"Juf ik kleur 'mijn' piemel blauw.... maar dat is die niet echt hoor"....
Van.... gelukkig maar.....
Van.... de schooldag zit erop....
Nog wat na werk en ik kan naar huis....
Tjonge wat een onweer en regen ineens...
Bij de Aldi is het droog....
Van... en dan ineens heeft het leven van die verassende 'cadeautjes' voor je in petto....
Schreef ik in maart/ april vorig jaar nog over onze super dierenarts die failliet ging..... en waren er veel dagen dat we aan hem dachten en het over hem hadden.....
Zo erg zelfs dat ik af en toe door zijn staat reed om te kijken of ik hem zag om alleen maar even te vragen hoe het ging....
Vandaag staat hij zomaar achter me bij de kassa....
Van.... en ik weet het.... en Willem ook.... die man heeft een bepaalde uitwerking op me...
Néé... ik ben niet verliefd op hem of zo.... zou hem voor hem goud Willem ruilen met mijn lieve eigen Willempie.... maar 't is wel een spannende manspersoon....
Willem en ik mogen hem bijzonder graag.... en het is  altijd erg als je iemand die je graag mag zomaar ineens nooit meer ziet. .
Van... nou daar komt dan nu verandering in...
Eventjes weet ik niet wat ik moet.... zoek misschien ook de juiste woorden....
Míjn laatste zinnen bij het laatste bezoek, na een pittige discussie over het leven, die Willem en ik eigenlijk altijd wel met hem voerden, waren: "En áls je denkt dat je alles gehad hebt, kan het nog erger"....
Een maand later was de praktijk weg....
Wat meer kun je dan beginnen met: "ha Henk.... hoe gaat ie nou....?"
En dát "kut" dan het antwoord is, had je zelf wel kunnen bedenken....
Maar hij gaat verder.... over de vermoeidheid die eruit kwam...... over in de steek gelaten voelen.... over hobby's en zijn hond die hij aangeschaft heeft.... over je leven omschakelen van alles naar heel weinig....
We discussiëren over belangen en over onmensen....
Hij geeft me zijn adres en zegt dat we zeker eens langs moeten komen....
Ik beloof hem dat we de whisky mee zullen nemen....
Dan wil ik hem een hand geven....
Van.... maar de knuffel die ik krijg voelt toch effe iets beter.....
Niet alleen een geweldige dierenarts maar vooral ook een fijn mens... met het kleine hart in de ruwe bolster op de juiste plek....
Dan gaan we ieder onze eigen weg en enthousiast bel ik Willem die iets minder enthousiast de files probeert te vermijden maar oooh zo blij is als hij hoort.... na mijn "je raadt noooooooit wie ik net gesproken hen".... dat ik Henk gesproken heb.....
Van. .. wat schetst onze verbazing dat Henk morgen jarig is....
Mooi dat we zijn adres hebben .... kunnen we mooi de beloofde cadeautjes van nu (whisky) en toen er nog een praktijk was (het boek van Guus Kuier - de bijbel voor ongelovigen) aan hen sturen....
Voor 22.00 uur besteld.... morgen in huis...
Kijk... daar hou ik van...
Aldus ben ik de rest van de avond bezig met cadeautjes bestellen....
Geen dagtaak maar een avondtaak.....
Willem en ik praten nog wat na over onrechtvaardigheden in het leven...
Maar aangezien je daar wel weken mee kan vullen, kap ik het gesprek maar af....
Eerst maar eens wat nachtrust...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten