vrijdag 14 september 2018

14 september 2018

Dag van:
Tjonge wat een slechte verliezers heb je toch op de wereld....
Nou ben ik zelf al helemaal niet zo competitie-achtig ingesteld...
Ik vind het altijd fijn voor iemand als hij of zij wint .... ook als iemand van mij wint zit er altijd een soort gun factor bij....
Ik ben echt zo'n traditioneel walgelijk mens die het spelletje leuker vind dan de knikkers zeg maar.....
Ik hoef niet het eerste over een finish te zijn, als ik maar lekker wandel of tennis en volleybal (vroeger dan)...
Ik baal niet als ik in de gevangenis zit en niet langs start mag of de volle pot heb bij de kaart kans of algemeen fonds moet betalen....
Ik erger me evenmin als voor de zoveelste keer mijn pion van het spelbord afgegooid wordt en ik weer overnieuw moet beginnen...
En van in de put raak ik niet in de put....
Ik mopper niet als ik na 3 kaarten pakken ook nog eens de joker toebedeeld krijg....
En als standaard bij mij de toren van Pisa of Jenga instort, moet ik hard lachen....
Zo vind ik de foto's of verhalen/ gedichten van de ander ,die wint, ook veel mooier dan die van mij... en als ik wel eens in de prijzen val vind ik dat gewoon leuk....en die andere inzendingen ook mooi....
Ik hoef ook niet de leukste juf van Nederland te worden,  ook niet beroemd... ben niet geschikt voor actrice want ben teveel mezelf.... en voor the Voice senior ben ik niet in de wieg gelegd....
Van. .. maar................. oh jee.......... ik hou ervan om bij stoplichten auto's eruit te rijden.....
Niet altijd, maar toch wel zeer geregeld...
Mijn allernaasten kennen die tic van mij en bijvoorbeeld een Willem is not amused als hij dan naast me zit....
"Moet dat nou weer zo nodig" hoor ik dan naast mij grommen....
Nee.... ik ben niet zo dat ik al sta te ronken naast die ander.... niet de auto dreigend heen en er laat gaan en ook niet met de neus op het stuur hang....
Hoe nonchalanter ik oog , hoe meer kans....
Van. . nou heb ik een oud Nissannetje Micra..... en een 5 tact turbo bmw of Audi... of nog  imposanter merk, zou mij er zo uit kunnen rijden met hun sterke motor, dubbele uitlaat en veel meer pk.....
Nee... ik moet het hebben van reactievermogen ....
Zodra het licht op groen gaat trap ik in en schakel razendsnel....
En 9 van de 10 keer ben ik sneller weg...
In een paar seconden zit ik op 100 km...
Daar rijd ik mijn autootjes ook op in....die hebben het de eerste weken dat ze in mijn bezit zijn, zwaar te verduren....
Hufter optrek proof.....
Of het goed is voor de motor weer ik niet maar voor mij in ieder geval wel....
Lukt het me een keer niet... tja dan pech... volgende keer beter....
Die keren komen echter zelden voor...
Van.... vanmorgen.... grote enorme vierwiel aandrijving turbo hoog op de wielen Mitsubishi....goudkleurig.... een winnaar zou je denken...
Nou kan ik al meteen denken "laat maar zitten bij deze" maar dat doe ik nooit....
En kijk aan..... ik ben weg eer hij er erg in heeft....
let wel: ik sta rechts, hij links....
Vergenoegzaam.... met mijn "weer gelukt" blik blijf ik even rechts rijden want ik zie een andere auto die ik wil passeren...
Inmiddels is meneer Mitsubishi allang achter mij.... drukken drukken.... gebaren...
Kijk... en dat moet je bij mij dus niet doen....
Ik rij al 100 waar ik 80 mag dus je blijft er maar achter....
Niks ervan... meneer M haalt rechts in.... snijdt mij af met gevaar voor zijn eigen leven want dat autootje dat ik wilde inhalen was ik al zo goed als genaderd.... en gaat voor mij rijden....gebarend.... met zijn hoofd obsceen gebaren makend...
Ik denk "prima jongen" ... mijn dag was al goed bij dat stoplicht...de jouwe dus niet...en rij, nu 90 rijdend, rustig verder....
Wat meneer M niet weet waarschijnlijk is dat er s morgens veel sporters naar Papendal gaan....
Ik weet dat wel en vervolg rustig mijn weg aan de rechterkant van de weg....
Hij links en... ja hoor.... de sporters die links af moeten vormen een rij voor het stoplicht. ..
Ik ga naar de derde baan. . de afrit strook... want ik moet naar rechts....
Meneer M switcht van baan en komt naast mij te staan...
Hij wel ronkend en de auto hen en weer wiegend...
He wat jammer nou voor hem dat mijn stoplicht eerder op groen springt dan de zijne...
Ik kijk even vriendelijk (Ja heus.... gewoon alleen vriendelijk) opzij en sla af....
Meneer M heeft blijkbaar zijn claxon gevonden want ik krijg een luidruchtig afscheid en nog een middelvinger....
Ach ja... je hebt verliezers en verliezers... en meneer Mitsubishi dus....
Ik geloof niet dat zijn dag nog goed komt vandaag....
Van... de mijne wel....
Soms heb je van die dagen dat je dingen overkomen die echt cadeautjes zijn. .. en diepe indruk achter laten....
Van... het is vandaag studiedag en we mogen aan de handelingsplannen werken....
Een plan waarin je de leerdoelen voor elke individuele leerling opstelt. ..
Maar eerst hebben we even een korte vergadering met uitleg over de veranderingen in dat handelingsplan....
We beginnen met een opwarmer.... een geniale opwarmer.... het cadeautje dus...
We zitten in een kring en vooraan de kring zit een persoon op een kruk....
Ze wiebelt wat heen en weer en lijkt (zogenaamd) ongemakkelijk te zitten....
Dan komt de opwarmer opdracht...
Drie mensen mogen naar buiten... zij, maar ook wij die in de kring achterblijven, krijgen allen dezelfde opdracht te horen... alleen die drie op de gang moeten die een voor een uitvoeren....
De opdracht luidt: zorg dat ik van de kruk afkom maar je mag me niet aanraken en ook mag je de kruk niet onder me vandaan trekken....
De eerste komt binnen.... zij probeer de manier waarop wij kinderen soms korte duidelijke opdrachten geven omdat ze veel taal niet altijd aankunnen...
De eerste doet pogingen met "kom eraf" en "staan nu"
Geen succes.....
De volgende probeert het met "er staat taart in de kantine" ..." mijn collega heeft je nodig" ... "er staan kinderen in de gang, die moet je ophalen"....
Maar niks... ze blijft, al ongemakkelijk draaiend, zitten waar ze zit.....
Ik sis tegen mijn buurvrouw... het lijkt wel of ze speelt dat ze ongesteld is en doorgelekt is. .
We giechelen erom en de derde komt binnen want zowel poging 1 als 2 zijn dus mislukt...
Degene voorin de kring zit nog waar ze zit...
Kan ik je ergens mee helpen,  vraagt de derde... en... heb je iets nodig waarmee ik je van de kruk krijg...?
Het antwoord is ja....
Kan ik wat voor je halen dan...? ... is de volgende vraag...
Graag is het antwoord... ik heb mijn vest nodig...
De derde loopt naar het vest op de bureaustoel en reikt het aan....
Degene op de kruk slaat het vest om de heupen, staat op en loopt, kijkend of alles bedekt is, weg....(ze deed dus inderdaad net of ze was doorgelekt).....
De moraal...als wij straks aan de handelingsplannen beginnen, bedenk dan wat dit specifieke kind nodig heeft om verder te komen in zijn ontwikkeling...
Geniaal.... echt een geniale opwarmer....
Ik ben behoorlijk onder de indruk....en ben er oprecht stil van....
Want in deze ene opdracht zit veel meer dan alleen die moraal...
Het zegt iets over jezelf als oplossing zoeker...
Had je haar er inderdaad liever afgetrokken... bevelen uitgedeeld.... of creatieve afleidingsmanoeuvres bedacht...
Je wordt met jezelf geconfronteerd dat de oplossing "heb je iets nodig om er (af) te komen, zoveel dichterbij ligt.....
Echt een schitterende opdracht....
Van.... de hele verdere dag werken we aan de plannen.... hebben we leerlingenoverleg...... en bonkt de vraag "wat heeft dit kind nodig" als een mantra in je hoofd....
En natuurlijk worden er grappen gemaakt als we de dag afsluiten en er koeken op tafel staan, degene van de kruk van vanmorgen opstaat om er eentje te pakken en er gezegd wordt "kijk... en voor boterkoek komt ze er ook af"....
Van... dan is het tijd om naar huis te gaan.... en in de auto lees ik snel even de 127 gemiste appjes (och lieve help....)
Appjes familiegroep... dochter Willem... collega.... andere dochter Willem... en Willem...
Zijn dochter (weer een andere dan die twee die appte), neemt haar vriendje vandaag mee om kennis te maken met ons....
Willem kookt.....
Dat wordt dan รณf macaroni.... of bloemkool met kippenpootjes .... of witte kool met champignons,  rijst en kerriesaus.... van meer markten is hij niet thuis...
Jaaaaaa ik heb bingo.... het is het laatste....
Van... ik haal nog snel cadeautjes voor ons kampeer vriendinnetje Emma die 6 wordt en waar we het weekend heen gaan om dat te vieren...
Ze weet van niks... en volgens mama Astrid gaat het een grote verrassing worden...
Ssssst mondje dicht dus....
En zo kom ik overladen met Emmacadeaus thuis..... weekend. .!!!
Van.... leuk vriendje.... zo'n heerlijke 18 jarige puber die denkt de wereldproblematiek in een handomdraai opgelost te hebben.... op alles een antwoord en over alles een mening heeft... รฉn vlot antwoord.... iets te vlot misschien....maar..... leuk en goedgebekt vriendje...
Daar houden we het wel weer een tijdje mee uit....en belangrijker nog....die mag volgend jaar wel mee kamperen....
Moet hij wel zelf zijn tent schoonmaken na รฉรฉn van, naar  zijn zeggen,  vele te wilde, te gekke,  los, naar de kl*te en uit zijn dak gaan feestjes...hi hi hi
 Van.... zij laten de honden uit...jaaaaaa dat kan hij zeker....
Natuurlijk knul denkt aanstaande schoonvader Willem.... die hinnikend van het lachen vanachter de schutting de verwoede onbegonnen pogingen aanschouwt ons drietal in bedwang te houden....
Dat lukt namelijk alleen Willem.....
Grote mond en ervaring rijker komen ze even later terug....
"Ging best goed"....
Tuurlijk knul....
Van... Willem brengt dochter en vriendje naar een te gek uit je dak en naar de kl*te gaan met 15 kratten bier feestje... euh nee Wampie... oei foutje. . niet feestje maar bijeenkomst (Ja ja) en komt met dochter 2, die aan het werk was in het oudste restaurant van Nederland,  weer thuis....
Van... ik vertel Willem van vanmorgen...
Ook Willem is onder de indruk...
Ik zie zijn gedachtes kronkelen en hoor zijn hersens kraken...
Zondag is hij naast fluitist ook duo voorganger in de dienst...
En dit item kan hij natuurlijk goed gebruiken, ware het niet dat een man moeilijk kan doen of hij door gelekt is....
Een natte wind kan wel, zeg ik nog... maar ja... dat zie je door een spijkerbroek zogenaamd amper....
Vorige week las ik een prachtig artikel waarover ik morgen meer vertellen zal, waarin in het ging over Martin Luther King en de barmhartige Samaritaan (een van mijn favoriete gelijkenissen uit de Bijbel)....
Je kan dat mooi eraan koppelen zeg ik tegen Willem...
En.... hou het simpel.... soms hebben mensen alleen een knuffel nodig....
Willem veert overeind...
Een zo is het idee voor de zondagsdienst geboren....





3 opmerkingen:

  1. ๐ŸŽ†DE HACK GEEKS๐ŸŽ†

    Heb je je ooit afgevraagd of het mogelijk is om dingen te hacken zoals hackers het doen in de films.๐Ÿค”๐Ÿค”

    Ja, het is mogelijk !!! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

    "ZOLANG HET TECHNOLOGIE IS, KAN HET GEKOMEN WORDEN"

    Hacking kan eenvoudig worden gedaan door een computervirus of spyware (afhankelijk van wat de hacker van plan is) te planten in het doelapparaat.๐Ÿค๐Ÿค

    Wij van THE HACK GEEKS bieden u de beste hacking-service die er ooit is.๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

    We begrijpen de problemen van oplichters op internet en daarom geven we u een degelijk bewijs van onze diensten.

    We hebben de beste hackers in hackerone.com die altijd klaar staan ​​om voor je te hacken, altijd en overal, elk apparaat, organisatie, federale agentschappen, universiteit, universiteit, je denkt er gewoon aan.

    Wij kunnen helpen:

    * Om een ​​telefoon te hacken, te klonen of te volgen? ๐Ÿ“ฑ๐Ÿ“ฒ

    Bijv .: klonen van telefoons

    Bespioneren van kinderen, echtgenote of echtgenoot.

    Volgen van gebruikerslocatie en dagelijkse routine.

    * Om een ​​bestand in een bedrijf, organisatie of in een federaal agentschap te snuiven, wissen of wijzigen? ๐Ÿ“–๐Ÿ“ƒ

    Bijv .: cijfers wijzigen op een universiteit.

    Van identiteit veranderen.

    Verwijderen van bestanden zoals strafregisters en bewijsmateriaal.

    Veranderen van bestanden en bewijsmateriaal in federale faciliteiten.

    Stelen van bestanden en documenten van bedrijven en organisaties.

    * Om verloren BitCoin๐Ÿ’ฐ๐Ÿ’ฐ op te halen

    * Mijnbouw van BitCoin๐Ÿ’ฐ๐Ÿ’ฐ

    * Om een ​​e-mail of een Social Media-account te hacken? ๐Ÿ’ž

    * Om geld over te maken zonder te worden opgespoord? ๐Ÿ’ด๐Ÿ’ต๐Ÿ’ท

    * Om uw credit score te verhogen? ๐Ÿ”๐Ÿ”

    * Om creditcard / betaalkaart te hacken? ๐Ÿ’ณ๐Ÿ’ณ

    * Een zwarte creditcard / betaalkaart verkrijgen.๐Ÿ’ณ๐Ÿ’ณ

    ALLE DIT ZIJN WAT WIJ VOOR U KUNNEN DOEN.

    We zijn descrete en stellen onze service aan niemand aan u voor.

    Contact:

    thehackgeeks@gmail.com

    We kijken ernaar uit om voor u te hacken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn een uitzonderlijke en gevestigde groep ethische hackers. neem contact met hen op via: = standardwebhackers@gmail.com
    WHATSAPP = +18283565461
    Ze maakten alle hackproblemen eenvoudig op te lossen met hun sets briljante hackers die alle benodigde software bezitten om eventuele hackproblemen op te lossen. BETALING
    Ze zijn uitzonderlijk op de volgende diensten;
    * School Grade Changes hack
    * Hack University cijfers en transcripties
    * Wis criminele records hack
    * Databases hacken
    * Verkoop van alle soorten dumpkaarten
    * Individuele computers hacken
    * Hack websites
    * Bedien apparaten op afstand hack
    * Brandernummers hack
    * Geverifieerde Paypal-accounts hack
    * Elke hack van sociale media-accounts
    * Android- en iPhone-hack
    * verhoog uw kredietscore
    * Hack voor het onderscheppen van sms-berichten
    * hack voor het onderscheppen van e-mail
    * Verhoog blogverkeer
    * Skype-hack
    * Ophalen van frauduleuze transacties
    * Bankrekeningen hack
    * e-mailaccounts hack
    * Website crashte hack
    * help Meld je aan voor ILLUMINATI en word sneller beroemd
    * verwijder YouTube-video's of verhoog het aantal weergaven
    * overdracht van school en vervalsing van certificaten
    * server crashte hack
    * Ophalen van verloren bestanden of documenten
    * Creditcards hacker
    * laden van bitcoin
    Neem voor meer vragen contact op met hun serviceteam via e-mail:
    CONTACT = standardwebhackers@gmail.com
    WHATSAPP = +18283565461
    zodat ook u kunt getuigen van hun goede werken en al uw hackprobleem naar tevredenheid kunt oplossen met maximale beveiliging en veiligheid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn een uitzonderlijke en gevestigde groep ethische hackers. neem contact met hen op via: = standardwebhackers@gmail.com
    WHATSAPP = +18283565461
    Ze maakten alle hackproblemen eenvoudig op te lossen met hun sets briljante hackers die alle benodigde software bezitten om eventuele hackproblemen op te lossen. BETALING
    Ze zijn uitzonderlijk op de volgende diensten;
    * School Grade Changes hack
    * Hack University cijfers en transcripties
    * Wis criminele records hack
    * Databases hacken
    * Verkoop van alle soorten dumpkaarten
    * Individuele computers hacken
    * Hack websites
    * Bedien apparaten op afstand hack
    * Brandernummers hack
    * Geverifieerde Paypal-accounts hack
    * Elke hack van sociale media-accounts
    * Android- en iPhone-hack
    * verhoog uw kredietscore
    * Hack voor het onderscheppen van sms-berichten
    * hack voor het onderscheppen van e-mail
    * Verhoog blogverkeer
    * Skype-hack
    * Ophalen van frauduleuze transacties
    * Bankrekeningen hack
    * e-mailaccounts hack
    * Website crashte hack
    * help Meld je aan voor ILLUMINATI en word sneller beroemd
    * verwijder YouTube-video's of verhoog het aantal weergaven
    * overdracht van school en vervalsing van certificaten
    * server crashte hack
    * Ophalen van verloren bestanden of documenten
    * Creditcards hacker
    * laden van bitcoin
    Neem voor meer vragen contact op met hun serviceteam via e-mail:
    CONTACT = standardwebhackers@gmail.com
    WHATSAPP = +18283565461
    zodat ook u kunt getuigen van hun goede werken en al uw hackprobleem naar tevredenheid kunt oplossen met maximale beveiliging en veiligheid.,

    BeantwoordenVerwijderen