woensdag 26 september 2018

26 september 2018

Dag van:
Ooit mijn trouwdag....
En na 23 jaar een datum die van de kalender werd  gegumd....
Net zoals ik gisteren ook even aan onze overleden vriend Jurjen dacht....
Van de dingen .... de mensen die voorbij gaan....
Maar met dit verschil dat die nog wel op de kalender staat al is het met een kruis erachter...
Tja... ach... een trouwdatum met een kruis erachter is ook zo wat hè....
En alles blijft in herinnering aanwezig.... hoe dan ook.....
Je viert... je betreurt... en je viert weer. ...
Het cliché van dat elk einde een nieuw begin betekent..... en wie weet dat laatste einde ook wel....
Van.... slecht wakker geworden....
Met zo'n flarde van een niet leuke droom waarvan je je direct bij wakker worden niets meer herinnerd maar wel met dat gevoel bent blijven zitten...
Zo'n gevoel dat ook meteen de rest van je dag tekent....
Zo'n gevoel dat je niet eventjes recht kan trekken....
Van... ik ben chagrijnig... en juist dat kan je niet in een klas hebben...
De kinderen voelen dat direct en confronteren je met jezelf...
Eigen schuld, dikke bult....
Maar jouw gevoel zit er ook en dus raak je nog geïrriteerder....
Ik probeer het hoor.... ik doe echt mijn best om me er overheen te zetten... en bij tijd en wijle lukt dat. .. eventjes..... een veel te kort eventjes. ..
Van... ik moet wel lachen als één kleutertje me weg wuift als ik zijn kant op kom....
Dat noemen ze directe afstraffing....
Ik raak wel vertederd als een kleuter me een knuffel komt geven en een ander mijn hand pakt...
Maar ik blijf kortaf... gauw geïrriteerd. .. erger me aan alles... ben te gehaast.... te vluchtig.... heb weinig geduld....ik snauw te snel... ik brom te vaak... en ik vergeet te genieten van ze...
Ach arme kleuters... ze hebben wat te stellen met hun juf vandaag....
Het is maar goed dat ik al wat credits heb opgedaan de afgelopen weken, want je zou toch spontaan naar je moeder lopen en zeggen dat je nooit meer naar school wil met zo'n juf....
Van..... in de pauze tref ik ook al niemand aan... dat is maar beter ook voor degenen die er altijd zijn maar ik voel me er vandaag nog "zieliger" door....
Hoopte ik op een beetje plezier en lol om dat gevoel kwijt te raken... is er geen kip....
Dan maar weer chagrijnig verder....
Wat ben ik bij (Voor mezelf maar ook voor de kinderen) dat de schooldag (gelukkig woensdag en dus een halve dag) erop zit....
Van... en vanmiddag doe ik ook niks...
Nou ja.... een OPP  bespreking dan... en dan naar huis....
Bij de dierenwinkel is het kattenvoer ook al op... uit de handel... contract met een andere leverancier.... ook dat nog....
Thuis..... niet eens een knuffel voor de kat...tv aan... slap geklets op de achtergrond... en op de bank in slaap vallen....
Eventjes maar helaas... want Willem is er een kwartier later ook al....en moet ook al snel weer weg want hij heeft een etentje met zijn oudste dochter....
Dan maar wat stoel hangen... en huizen programma's op tv bekijken. ..
Een heel vroeg naar bed... dan is zo'n dag ook maar weer voorbij....
Tja... het kan je soms overkomen...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten