dinsdag 18 september 2018

18 september 2018

Dag van:
Een dagje van alles en nog wat....
Een prinsjesdag waarop prinsesje Emma uit Drenthe dan echt 6 jaar wordt....
Vandaag mag ze trakteren op school....
Dat is nog eens echt jarig zijn voor kinderen...
En kijk eens... haar traktatie staat op de mand die ik haar mama dit weekend schonk....
Dan maakt je hart nog een extra sprongetje.... alsof je er zelf bij bent....
Van.... op school hebben de kleuters geen weet van prinsjesdag....
Behalve dan dat de juf eventjes tijdens de lunch het digibord aanzet want wat is nou prinsjesdag zonder dat je weet wat de koningin aan heeft....
Maar ach.... dit jaar had ik het wat dat betreft wel kunnen overslaan want ik ben niet zo erg gecharmeerd van haar robe....
Saai grijs en oninteressante stroken....
Van. . dan maar hoedjes kijken....
En ik moet zeggen.... hulde of chapeau aan de hoeden makers dit jaar..... een hoog krullen gehalte maar verder absoluut leuke hoedjes....
Erg leuk ook dat er zoveel wind staat in den Haag.... dat zorgt voor special effects.....
Van. .... de kleuters zien alleen maar paarden.... heel veel paarden.... en de koning rijdt in een kar.....
De koning heet trouwens gewoon "die meneer" en Máxima zijn moeder....en die meneer leest een verhaaltje voor aan zijn moeder....
Zijn moeder vindt het een mooi verhaaltje...
Ik hoop lieve kleuters dat de rest van de "grote mensen" bevolking dat ook vindt....
Ik hoor het vanavond wel in de samenvatting...
Van.... er wordt ouderwets hard gewerkt in de klas..... en bij dit mooie weer blijven we extra lang buiten en zingt de juf liedjes....
Hoe is het toch mogelijk dat al die oude liedjes toch altijd weer het populairst zijn.....
Och och och kortjakje.... je leeft allang niet meer.... maar je leeft wel voort. ..
En die eeuwige beren die broodjes blijven smeren.... inmiddels waarschijnlijk koolhydraten arme broodjes en boter die vooral light is....van je hi hi hi ha ha ha....
Dan die Berend Botje die nog steeds niet weerom is... hij liever dan ik in Trumpland....
Mieke die maar in de zeilen blijft hangen en die eeuwige duizendpoot die schoenenpoetser is in de maneschijn en het daglicht nog steeds niet gevonden heeft....
Van.... maar de kinderen genieten ervan en dus zing ik er lustig op los....(sinds de gehoorapparaten ook een stuk zuiverder heb ik het gevoel....)
Na de witte een zwarte zwanen, hou ik ermee op.... naar Engeland varen met een gebroken sleutel... Engeland is gesloten... niks gesloten.... Engeland is Brexit.....
Sleutels hebben plaatsgemaakt voor codes of pasjes met magneetstrip....
Van...tijd om naar huis te gaan....
De juffen hebben nog heel wat te doen.....
Kunnen we invallen op onze vrije dagen.....?
Ach die ziekenboeg.....
Een bespreking met fysio- en ergotherapeut,  logopedist, orthopedagoog, ib-er....
Allemaal hun eigen taal sprekend en belangen behartigend en toch tot dat ene doel komen.... ik vind het altijd weer knap en intrigerend....
Sowieso al die geledingen bij elkaar die zich over een kind buigen....
Van.... gauw die eeuwige boodschappen weer.... koken en dan voor de buis hangen....
Samenvattingen.... nabeschouwingen.... prinsjesdag....
Nee hè.... begint de voetbalwedstrijd Barcelona-PSV om kwart voor zeven....
"Wampie is het goed als ik met de buurman voetbal ga kijken"....?
Goed... goed?????...... jippie ja ga maar....jubel ik, nog voor ik weet of ze hier of bij de buurman gaan kijken...
Maar dat moge duidelijk zijn.... mijn reactie betekent bij voorbaat daar op 64......
Van.... en dan verslind ik elk programma over prinsjesdag...
En je zult het geloven of niet maar sinds vanavond begrijp ik wat dividend belasting is....
Het begrip dan hè... even daar gelaten of ik het ermee eens ben....
Van....reclameblok..... de quooker......(zo'n wonderkraan dus)
En als ik nou iets levensgevaarlijk vind dan is het wel dat ding....
Pas de laatste keer bij mijn zus zag ik dat je dus eerst een knopje moet indrukken voor dat kreng kokend heet water sproeit.... maar dan nog.....
Doodeng....!
Maar..... vanavond zie ik dat meneer Quooker zich verder in zijn product verdiept heeft en er nu ook ijskoud water en zelfs bubbeltjes water uitkomt....
Gepresenteerd door chique kindjes waar nog geen millimeter op aan te merken valt (ach nou ja.... misschien alleen dat al...) ..... en dit alles vanuit een huis waarvan de architect nog beter nagedacht heeft dan meneer Quooker zelf over zijn uitvinding of papa en mama over die kindjes....
Een prachtig huis....!..... net als dat van mijn zus....
Kijk!!!!..... en dát had me dus al aan het nadenken moeten zetten.....
Alleen mijn denkvermogen heeft duidelijk minder mogelijkheden dan de Quooker want.....
Ik denk..... laat ik toch eens kijken wat zo'n ding nou eigenlijk kost....
Niet om de heb hoor maar laatst was er ook al zijn hype over zijn bubbelwater maker hij blokker.... en aangezien Willems meiden wel van de bubbels zijn dacht ik toen "och eens bij Blokker kijken"....
Nou..... geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om het prul voor zoveel geld .... om en nabij 70 euro.... aan te schaffen..... zeker niet omdat je ook nog eens steeds bubbel patronen moet blijven aanschaffen....
Van.. . ... ik was dus alleen maar nieuwsgierig nu naar dat prijsverschil....
En dat dit verschil best wel eens 100... misschien 200 euro zou kunnen zijn dat kon ik mij, naïef als ik ben,  wel voorstellen.... een vernuftige kraan of een simpel soda apparaat gebaseerd op het idee van die oude slagroom spuiten... ik bedoel maar...verschil moet er zijn....
Van. .. ik raadpleeg dus mijn goede zoekvriend Google....
En wat je dan ziet......
Mijn ogen vallen uit mijn hoofd....ik leg ineens de link tussen Quooker.....onberispelijke kinderen en mooi huis.... alsof de puzzelstukjes vanzelf in elkaar schuiven.....
Zo'n wonderkraan kost dus even.... hou je vast. ..€3140,00......
En ik denk ineens....HOEZO GEEN DIVIDEND BELASTING afschaffen......??????






Geen opmerkingen:

Een reactie posten