zondag 9 september 2018

9 september 2018

Dag van:
.... die dagen dat je van alles wil en niets loopt zoals je gepland had...
...... dat plannen dus onzinnig is....
......... of je moet je minder flexibel opstellen misschien....
Enfin.... vanmorgen komt een dochter van Willem met vriend...
Appeltaart dus maar in de oven....
Tja.... en als de timer er dan na tien minuten mee stopt.... en je hebt dat niet in de gaten.... dan heb je dus geen appeltaart als de visite komt...
Van.... tweede poging.... en zelfde verhaal.... timer gaat uit en niks in de gaten....
Dus dan maar lekkere broodjes met beleg eten en de appeltaart als toetje. ..
De timer blijft het doen.... de appeltaart is verrukkelijk....
Dat vinden de buurtjes ook, die weer hun graantje meepikken natuurlijk...
Ik kom zo wel van mijn appeltjes af....
Misschien van de week maar eens hete bliksem eten....
Van.... maar voorlopig wordt het een week vol afwezigheid van één van ons of van ons beiden.... van samen eten zal er dus wel weinig komen...
Van hete bliksem dus ook....
Van.... de snoeken willen niet aan Hendriks dobber bijten...
Nou ja... dobber....???.... martel werktuig zeg maar....
Iets dat op een visje lijkt maar dan met 6 haken eraan....
En ik maar hopen en bidden dat die snoek er niet in trapt...
Hopen en bidden helpt kan ik nu zeggen. ..!
Van..... Willem wil tanken in Duitsland... dat is goedkoper...
Maar Willem... ik zou naar mijn 'bestie' gaan....
"Aaaaaah....... please ga mee.....ik weet niet hoe ik er moet komen"....
Iets met hand over het hart....
Iets met... niet kunnen weerstaan....
Iets met liefde.....
Ik ga mee....
Kost me wel een uur maar goed..... ook weer leuke dingen onderweg gezien en dat maakt veel goed....
Getankt.... ongeveer €20.00 op een volle tank goedkoper....
Loont de moeite....
Zeker voor iemand als Willem die zoveel kilometers maakt....
Van... dochter en vriend gaan hardlopen.... gezellig in ons Zeegbos. ..
Willem laat de honden uit..
Nu kan ik echt naar mijn vriendinnetje...
Ik moet haar helpen met inchecken want morgen gaat ze met haar collega vriendin naar Malgrat de Mar.....
Van...."Wampie je pony is te lang"
Ja ja....
"Die ga ik eerst knippen"....
Oké oké. ..
Van. .. telefoon....
Twee oude buurtjes van vroeger, die bij het Leger des Heils werken, willen langs komen want ze zijn nu toch in de buurt....
Toe dan maar....
Van.... en daar komt zoonlief van Annet ook binnen...
Ook leuk....
Maar het schiet niet op...
Wel mooie gesprekken.... raakvlakken vanuit verschillende invalshoeken....
Heel bijzonder....
Het beladen onderwerp zelfmoord: bekeken vanuit visie en ervaring heilsoldaten.... politieagent...... zorginstelling.... moederschap....
Van.... dan ook maar samen eten....
En nog meer gesprekken.... over maatschappelijke betrokkenheid.... de hebzucht van de mens.... de verloedering van zorg hebben voor elkaar....
Van.... en als iedereen weer vertrokken is, eindelijk toekomen aan foto's van de mobiel afhalen om straks weer andere foto's erop te zetten in Spanje.... en reis inchecken ....
Van..... niks foto's eraf halen.... ding werkt niet....
Van.... niks reis online inchecken. .. want al staat er dat dit tot 4 uur van te voren kan.... de site geeft aan dat het maar tot 48 uur van te voren kan.... error error....
Van .... dan nog maar even nakletsen.... en wat andere reisinformatie zoeken....
Fijne reis lief vriendinnetje.... kom veilig terug.... en geniet....!
Van.... Willem kijkt voetbal.... Nederland- Frankrijk....
De eerste helft bestaat uit ergernis.... de tweede helft schrikt de buurt wakker uit zondagrust van zijn geschreeuw....
Willem zit er helemaal in....
En dan wil hij ook nog de US open finale tussen del Potro en Djocovic kijken...
Nou Willem... je doet je best.. maar mag het ietsje zachter....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten