vrijdag 28 september 2018

28 september 2018

Dag van:
En ik lig zo lekker. .. zo'n wolkjes gevoel.... alsof je tussen zachte wolkjes of wattenbollen ligt..... zo heerlijk warm en zacht....
En dan die stem.... dat je wakker moet worden.... naar beneden moet... anders zijn de honden alleen....
En geen zin hebben....
Typisch zo'n najaarsgevoel..... de lucht is grijs.... de frisse lucht stroomt je kamer binnen, je voelt het aan je koude neus..... de kat ligt aan je voeten..... je dekbed helemaal om je heen... het kussen dat precies goed voelt en waar je hoofd precies in het kuiltje  past..... spelende honden beneden...
Zolang ik ze hoor, is er niks aan de hand.... je moet je altijd zorgen maken als je ze niet meer hoort. . dan hebben ze iets te pakken waar je waarschijnlijk straks niet blij van wordt...
Maar dat dekbed.... dat kussen... de kat....
Van....... ochtend app van zoon Robbert....
Michael mag in de bus zingen...
Prachtige foto...
En soms hebben foto's iets wat je ineens opvalt...
Een bus van Jan de Wit...
Hé grappig... jongens van Jan de Witt.....
Wat betekende die uitdrukking ook al weer...?
Ferme jongens..... nou dat is die boef van ons wel....
Van...lieve gekke Robbert met zijn vreselijke diepe dalen maar ook daarna altijd weer malle fratsen....
Heeft hij 72 tennisballen voor Babs besteld omdat Babs gek is op ballen halen en brengen....
En kijk... dochter Jocelijne heeft vrijkaartjes voor een brei en haakbeurs geregeld....
Ik heb de liefste kinderen van de hele wereld.... maar tja... die heeft iedereen waarschijnlijk...
En nu als een had naar beneden...
Neeeeeeeeee...... meneer de puber heeft het wijk krantje en de crunchy liga's te pakken...... en op...
Alsjeblieft vrouwtje... voor jou de snippers papier van de doos en de plastic zakjes... bedankt het was lekker. ..
Van.... ik word hier zo moe van.....!!!!!
Voor de koffie dus maar opruimen....
En dan van dat natte aangekoekte karton, dat je niet van de vloer krijgt.... dat dus....
Nou ja... de koffie smaakt des te lekkerder en welverdiender ...
Van.... de laatste handelingsplannen en handelingsgerichte opp verslagen.....
Een paar uurtjes werk nog.....
Maar dan heb ik ook écht weekend....!
Van... zo loopt het al een stuk in de middag.... en eindelijk ben ik klaar....
Twee vrije dagen aan mijn werk gespendeerd....
Laat ze maar zeggen dat wij die vakanties niet verdienen....
Ik wil de mensen nog zien die hun vrije dagen ook nog eens invullen met werk....
Nee, ik klaag niet... ik vind het heerlijk om zo over de kinderen en mijn werk na te denken...
Je bewust te zijn van waar je nu daadwerkelijk mee bezig bent. ....
Geen makkelijke klus om dat in korte bewoordingen op papier te krijgen en de kern te raken...
Van... maar nu even niks... breiwerk oppakken....
Tik tik tik gaan de pennen.... nu ook het achterpand.....
Tik tik tik... en een mouw....
Op pennen 5 schiet het lekker op... en ach... Luna is de kleinste dus zo'n grote maar is het nooit ook weer niet....
Van.... de telefoon.... dochterlief....
Op visite.... afvalpas halen.... ja gezellig...!
En huh...hoe kom jij zo snel hier....
Ah, in de buurt dus....
We drinken gezellig thee.... zoals vroeger... als ze uit school kwam....
De verhalen over school belevenissen hebben echter plaats gemaakt voor serieuze dingen...
"Tussen moeder en dochter" verhalen....
Van die ervaringen die je alleen samen deelt....
En intussen zet ik stiekem voor de tweede mouw op de pennen....
De verhalen verlegen zich van moeder-  dochter, naar van moeder -zus..... maar van moeder tot moeder.... en naar van vrouw tot vrouw.... en van creatief op de ene manier tot creatief op de andere manier...
Voor we het weten is het bijna zes uur....
Niet aan boodschappen gedacht....
Niet aan koken gedacht....
Niet aan tijd gedacht....
Dat belt Willem al... ja neem maar wat te eten mee....
En ook Olaf is in Didam al bezig met koken....
Wat hébben wij vrouwen het toch goed vandaag....
Dag lieve dochter.... dag lieve mam...
Rij voorzichtig lieverd...
Zal ik doen mam...
Hoi Willem. .. dag Willem....
Ze koken elkaar in komen en gaan tegen....
Van. . nu eerst eten en dan de vergeten boodschappen maar doen....
Kattenvoer op... hondenvoer op..... koffie op.... chocolade pasta op....
Oh en crème voor Borre's poot...
Tja gister bezoekje dierenarts....
We dachten een abcesje.... bleek een doorligplek....
Schijnt vaker voor te komen bij grote honden...
Maar er moet wel crème op...sudo crème....
Alleen bij gebrek aan een drogist hier, haal ik maar uierzalfbij de supermarkt....
Wat goed is voor baby billetjes is ook goed voor honden pootjes....(zeker na een pak liga).....
10 Oktober openen hier op ons winkelcentrum het Kruidvat en de Jumbo... en als dat al niet groots openingsfeest wordt, dan maak ik dat zelf wel...
Kan niet wachten...!!!
Eindelijk weer je potjes en pilletjes naast de deur....
Eindelijk weer voor normale prijzen boodschappen doen in een overzichtelijke winkel....
Dat laatste voel ik al helemaal weer eens goed als ik even later met één tasje boodschappen de winkel verlaat en €42.00 heb afgerekend....
Van..... samen nieuws kijken..... en steeds langzamer het nieuws van de verijdelde aanslag binnen laten dringen...
Ik zat er gisteren tijdens de studie middenin zonder er erg in te hebben....
Zo moet dat in Parijs en Nice ook geweest zijn....
Het gebeurt op die ene plek...
Was je daar niet... dan had je geluk en heb je niets gemerkt van een drama.... ver weg dichtbij...
Was je daar wel. .. dan was je op de verkeerde tijd op de verkeerde plek en had je domme pech.... met alle gevolgen van dien...
Het speelde zich gisteren twee straten verderop af... behalve nog eens twee straten verder....behalve een politiewagen die je wel vaker voorbij ziet razen,  hebben wij niets gemerkt...
En verder had de rest van Nederland ook geluk...
Een verijdelde aanslag.... waar zijn er voor behoed gebleven....?
Als ik de beelden zie van de op de been zijnde politiemacht, snap ik nog niet hoe we niks gemerkt kunnen hebben......
Van..... samen flikken Rotterdam kijken....
Beter nog dan flikken Maastricht...
We kijken er graag samen naar..
Van... nog even appen met een deel van de lieve Presikhaafse vriendenkliek....
Ze zitten in een grot in Frankrijk te eten.....
Lekker veilig appt de rest van de kliek terug die wel hier zitten....
En eigenlijk geeft dat wel een heel dubbel gevoel....
Erg eigenlijk, grapjes maken over zoiets als een verijdelde inval.... maar ook opgelucht en dankbaar....
Van... Willem gaat de jongste van haar werk halen...
Jammer voor hem, want hij wilde zo graag Ellen ten Damme in de tv show kijken....
Helaas lieverd... ik kijk wel voor jou....
Van... wat een vrouw.... wat een veelzijdigheid...en wat een kunst om niets te zeggen.... maar genoeg antwoord te geven door "te zijn"....
Het lijkt wel een buitenaards wezen...
Ze kan zoveel... ze vertelt zo weinig... en ze is meer dan veel...
Van.... frustratie bij Willem bij thuiskomst...
De functie terugkijken bij Ziggo doet het niet...
Al weken niet... net als opnemen, wat we ook niet kunnen...
Tja Willem... en jij maar genoegen nemen met een Fox sport maand abonnement...
Eigen schuld, dikke.....
En bij uitzending gemist op de pc doet hij het ook nog niet....
Van... nou ja,  even later wel dan. . en ik stuur Willem de link via de app want ik ben al boven....
Tja Willem... moet toch wel  een bijzondere ervaring zijn om de uitzending op de wc met Ellen ten Damme op je mobiel op schoot,  terug te kijken...
Ik zeg maar zo.... ik zeg maar niks...
Behalve welterusten dan.....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten