zondag 23 september 2018

23 september 2018

Dag van:
Toch nog wat geslapen en gezellig wakker worden op de zolder samen....
Luisterend naar het tikken van de regen op het dak ....
Toch een heel ander geluid dan dat van het feestje gisteren...
Van... ontbijtje met verse broodjes (toch weer even dat camping gevoel)... staat klaar.....
Gezellig samen ontbijten en nooit uitgepraat zijn....
Van. . spullen bij elkaar rapen..
Aan alles komt een eind....
Dag lieve alledrie.... dag mooi Enkhuizen....waar de g als k uitgesproken wordt en soms wat smakelijke spraakverwarringen voor ons oplevert....
Van.....de Markerwaarddijk weer over zonder oponthoud....
Grauwe grijze luchten.... grauwe grijze dijk....
En nergens anders in Nederland is een plek waar het niet regent.....
Vies nat Nederland. ..
Van..... thuis.... en direct Bengel knuffelen en de honden halen....
In huis is het nog lekker warm en met kaarsjes aan een en lampje,  knus en gezellig....
Honden aan de voeten. .. poes op schoot... koffie.... en dan...
Van....gedoe met Ziggo...
Willem waagt er een telefoontje aan en krijgt zomaar Fox sport (dat wij niet hebben dus) een maand gratis met excuses voor de overlast. Een gelukkig man hangt op.
En is het euvel dan nu verholpen Willem?
"Ja dat weet ik niet hoor, maar ik heb een maand gratis Fox (jubel jubel)!!!!!!
Tja....en dan een in zijn stoel slapende Willem......
Eén ding weet ik zeker... het is dat het nu gratis is... maar geen Fox abonnement hier in huis....
Van..... we eten wat er in huis is... dus van alles door elkaar....
Ik brei.... Willem kijkt voetbal..... het burgerlijke kan ons niet goed genoeg zijn vandaag....
Ik krijg er een Of en Sien gevoel van....
Je zou ons zo op een antieke prent kunnen zetten....
En dat houden we de hele avond vol....
Van... Emma appt filmpjes.....
Ze is met onze geheugen verjaardag cadeaus bezig....
Wat wordt het mooi.... en wat is haar gebabbel weer heerlijk puur....
Van.... hoe overleef ik echter mijn schoondochter (ze weer dat ik dit schrijf)....
Heerlijk mens.... heel creatief ook in bakken en koken en bloggen schrijven. .. maar naaien, breien, haken, verstellen, ho maar....
Ik vroeg haar onlangs de maten van de kleinkinderen door te sturen in verband met de te breien truien en vesten....
Vanavond neem ik ze ter hand.... en nou echt.... het is abracadabra.....
Schouders van respectievelijk 40 en 52 centimeter....
Welke schouders heeft zij dan gemeten....????
De rug lengtes zouden kunnen kloppen maar de armen...... ik weet niet hoor. ...
Eens even navragen..... aha.... wat ik al dacht.... schouders gemeten van schouder naar schouder .net de nek ertussen.... en dan de armen weer met de schouder....
En en boothals wilde ze. ..ik check heet even voor de zekerheid....
Ach... een ronde hals dus......
We appen de ermee slappe lach smiley na de andere....
Enfin... daar worden truien op de bonnefooi.....
En beetje gok en een beetje ervaring....
Van.... maar voorlopig eerst morgen weer aan het werk....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten