maandag 24 september 2018

24 september 2018

Dag van:
Vandaag is mijn maatje 7 jaar getrouwd..... natuurlijk meteen s morgens feliciteren en terug denken aan die prachtige dag...
Maar... wisten jullie dat dit 'wollen bruiloft' heet als je 7 jaar erop hebt zitten....?
Ik wist van hout.... van brons, zilver, goud.... maar wol...... nee....!
Ik heb al heel wat feestjes met Willem voorbij laten gaan hi hi....
31 januari 12.5 jaar.... dat is de eerste mijlpaal waarvan ik weet/ wist.....
Toch jammer.... want als je zo oud bent als wij.... en pas op latere leeftijd een relatie krijgt, zijn er sowieso niet veel feestjes meer te vieren....
Daarom vier ik waarschijnlijk ook elke dag dat ik met hem gelukkig ben....!
Van..... over oud gesproken.....
Willem opent vanmorgen voor dag en dauw, want hij moet de honden vroeg wegbrengen omdat hij eerst zijn auto bij de garage moet halen en de honden nog wegbrengen en... en... en...., zijn post die ik gisteravond nog laat uit de brievenbus haalde....
Post van de huisarts. ...?
Oh gut.... wat nu....?
"Omdat u komend jaar 60 wordt, adviseren wij u de griepprik te halen....u kunt hiervoor een afspraak maken. . bla bla bla....
Oeps..... au..... doodse stilte.....
Dan een timide stemmetje...."Dit vind ik niet leuk.... Dit laat me echt voelen dat ik oud  wordt"....
Dat zeg ik.... oeps.... au.... er landt iets in Willem.....
Van..... en dan dapper...."Ik denk dat ik het maar wel doe ".....
Het tikkie hypogondrische in hem redt hem dit keer van andere gevoelens, die nog beroeder voelen blijkbaar. ..
Ja schat doe jij dat maar......
Ik doe het nog even niet.....
Van....neeeeeee sorry.... zo bedoel ik het niet.... geen steek onder water.... geen stoot onder de gordel.... neeeeeeeee  heus niet.....
Ik kreeg immers ook de aanbieding via school....
Ik weet alleen dat mijn moeder altijd zeer hevig de griep kreeg na zo'n prik..... terwijl als ze hem niet kreeg, ze gezond bleef....
Later .... toen ze kanker kreeg. ..móest ze hem wel nemen van de oncoloog....
Maar ik zie mijn moeder nog liggen....nooooooit ziek en na de prik zwaar geveld....
Ik hoef ff nog niet.....
Van.... dan rent Willem de deur uit.....(zo oud is hij dus ook weer niet)..... honden weg....auto weg.... naar school..... naar cursus......
En ach.... laat ik ook maar gaan.....
Pas goed op het huis Bengel....
Van..... niet zo'n regen als gisteren.... en boven de oude Rijnbrug een prachtige opkomende zon....
Nee geen foto nu Wampie.... je rijdt.... en het is al 'maandagochtend druk'.....
Regen betekent minder fietsers en dus meer auto's op de weg....
Van.... op school...... de verwarmingen zijn alweer voelbaar aan....
En in de klas best wel wat zieken vandaag....
Dat betekent een rustig dagje....
En dagje dat begint met kliederen in brooddeeg en dan gezichtjes maken....
De vakleerkracht handvaardigheid is er dus uitleven maar....
Dacht ik dat deze week het thema van de boekenweek begon... mooi mis... volgende week pas....
"Juf kijk mijn wimprauwen".....
"Juf mag ik 3 ogen... dan kan ik beter zien"....
Van.... nu de kring.... en je kan merken dat het zondag geregend heeft in Nederland want de kring gaat voornamelijk over..... televisie....
Sport liefhebbende papa's hebben mooi pech gehad want kinderen gaan voor blijkt wel....
Van.....wat een kabaal weer..... hebben we net de Airborne gehad, krijgen we een grootscheepse oefening van defensie vandaag....
En dit keer niet alleen laag overvliegende Hercules vliegtuigen maar straaljagers en joekels van helikopters en Apaches....
Het mag wat kosten vandaag. ..
Van.... he hè. .streetview doet het weer....
Een leuke les over het huis van de kleuters....
En wat zijn ze verbaasd maar vooral enthousiast als ze hun huis in beeld zien...
Thuis in de klas geeft best een veilig gevoel....
Van..... ik moet de honden vandaag ophalen bij de dagopvang in Duiven. ..
Ik zie er al tegenop sinds ik het weet....
En juist vandaag doen mijn handen ook zo'n zeer door het eerste koude weer....
Van.... naar Duiven.... het hek door... de riemen en honden paspoorten liggen al klaar op de balie. ..
De deur door..... wow.... een kakofonie van hard harder hardst blaffende beesten dendert me tegemoet.....
En ons drietal.....????
Die blaffen niet.... maar springen hoog tegen de tralies.....
Zouden honden verbaasd kunnen kijken nu ze mij zien...?
Geen idee eigenlijk....
Blij zijn ze in ieder geval wel... dat zie ik....
Van. . nu even bij de les blijven Wamp.....
Aan springende... trekkende..... wilde honden heb ik niets....
Af.... zit....
Wauw... ze doen het....!!
Niet alleen bij Willem dus... maar ook bij mij. ..
Nu de riemen om....
Af... zit....
Traliedeur open..... eerst ik eruit...JA kom maar.....
Trek ... trek.... trek....
Ho... eerst maar weer ... af... zit....
Nu gaat het beter....
Bij de laatste deur nog een keer... af.... zit....
Riemen goed stevig om de pols.... daar gaan we....
Van... nee hè... sleutels in de zak waar ik met de hand niet bij kan omdat de riemen erom zitten....
Nee hè.... blouse vast in de klem van een riem....
Gemartel...... gewroet.... geworstel.... ja centrale vergrendeling open....
Gemartel..... gewroet...... geworstel.... deur open...
Borre zit er al in.... maar die andere twee... ho maar.....
Gemartel....... geduw.... getrek... gehannes.... gedoe. . geworstel..... ja ze zitten er alledrie in....
Portier dicht.... rijden maar....
Kijk ze nou eens rustig zitten....
En liggen... want Borre trekt zich negens wat van aan en neemt de gehele achterbank in bezit terwijl zijn harem vrouwen in een hoekje gedrukt, rechtop zitten. ..
Van.... nu de auto weer uit....
Eerst de voordeur maar open zetten...
Dat sleutel gebeuren overkomt me niet nog een keer.....
Riemen in de knoop... en 3 honden die de auto uit willen... liefst tegelijk. ..
 Gemartel.... gehannes. . gewriemel..... gepriegel.... ja los....
Pffft de honden zijn binnen....I did it.....!!!
Van.... Willem tot heel laat cursus.... dus ikke pizza.... met alles erop en eraan. ..
Gewoon zo'n kale pizza kopen en met alles wat je lekker vindt vullen.... vooral danablue cheese....
Nou ja... en salami... en pesto.... en olijven... en kappertjes....
Ik geniet.... en Blitz doet alles wat ze niet doet als de baas er is.... ze bedelt.... ze likt van het bord.... och och. ..
Van.... zo... nu rust in de tent.... vrouwtje gaat in bad....lekker lang.... lekker warm. ..
En dan naar bed..... lekker lang.... lekker warm....
Ik hoor morgen wel hoe de baas het heeft gehad....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten