donderdag 27 september 2018

27 oktober 2018

Dag van:
Meestal slaap ik wel overal doorheen.... als ik eenmaal slaap...
Maar vannacht.... als Willem de nachtbraker om kwart voor 1 douchen gaat, ben ik weer klaar wakker....
Het is me niet gegund blijkbaar, dat nachtje slapen, om een chagrijnig gevoel kwijt te raken...
Dan maar een spelletje op de telefoon spelen....
Lukt ook al niet. .. binnen een mum van tijd al mijn punten kwijt...
Nou kan ik die na een uur wel aanvullen maar ik ben ook niet van plan om nu nog een uur te gaan liggen woelen en draaien...
Maar weer een slaap poging wagen dan...
En zo gaat dat ongeveer om het uur... tot om kwart over 8 Willem bij mijn bed staat....
Hij gaat op visite bij een vriendin vandaag een naar zijn moeder....
Een fiks end rijden dus naar het Twentse land....
Borre neemt hij mee .... dat scheelt want nu kan ik met een gerust hart nog even blijven liggen als die sloper meegaat...
En zo word ik om half tien wakker met een blij gemoed....
Kon ik gisteren nu maar even goed maken in de klas... en mijn blije glimlach weer laten zien....
Van... maar nee... het is mijn vrije dag...
Zo vrij is die nooit ook weer niet hoor,  want er wachten handelingsplannen en handelingsgerichte verslagen voor het OPP op me te wachten....
Fikse arbeid dus....
En dat nog wel met een brandend najaarszonnetje buiten....
Ik kán het dan ook niet laten om eventjes heerlijk buiten in een tuinstoel te genieten van het waterleven. ..
Van.... ik heb toch al heel wat vissende visite op ons vlondertje gehad.... en van alle beginnende en gevorderde,  amateuristische en professionele vissers is mijn kleindochter Britt nog altijd de uitblinker.... maar van de futen zal geen van allen het winnen. .
Kijk ze toch eens duiken... en bijna altijd raak....
Daar gaat er weer eentje met al zijn derde visje in zijn bek.....
Hij slaat met zijn snavel op het water van links naar rechts....
Manoeuvreert het visje dan naspartelend zo in zijn snavel dat hij het "hap slik weg" zo naar binnen kan laten glijden...
En hup... weer een duik naar beneden.... en weer raak....
De eenden zwemmen er wat omheen....zich half om half verbazend waar je je als fuut druk om en mee kan (ver) maken....
Zij wachten wel op brood dat vanzelf van de kant af hen toegeworpen wordt.... of ze trekken eens wat waterplanten aan gort en eten wat eenden kroos....
Van..... maar nu klaar al dat genieten... werk aan de winkel...
Doelen stellen... bevorderende en belemmerende factoren beschrijven... onderwijs ondersteuning... onderwijs behoeften... les aanpak.... benodigde middelen....
Ik vink aan... ik typ.... ik kopieer en plak....
Van. .. oh jee... ik moet nog huiswerk maken in verband met de studie vanavond....
Dat eerst maar eens doen....
Materiaal uitprinten.... apps beschrijven....
Het is toch ongelofelijk hoeveel taal ondersteunende apps er zijn om kinderen maar te stimuleren en te ondersteunen op gebied van communicatie,  en het mogelijk maken de kinderen daardoor deel te laten nemen in de maatschappij, ze verder te helpen etc..... omdat dit oh zo belangrijk is volgens de onderwijs mensen, wetenschappers en gogen, .....maar een wet op de privacy het onmogelijk maakt deze te gebruiken. 
Ik voel de boosheid alweer opkomen....
Hoezo kinderen ondersteunen.... beperken bedoelen ze....
Geen gebruik maken van de prachtige communicatiemogelijkheden die er zijn..... absurd. ..
Van.... ik zal het nooit begrijpen....en ga verder met mijn huiswerk...
En verder met het schoolwerk...
Voor ik het weet is het middag en staat Willem alweer voor mijn neus....
"Vandaag ben ik alles geweest bij mijn moeder; haar zoon,  haar broer,  haar vader en haar man"....
Nog verder is ze dus achteruit gegaan.... het gaat hard nu....
En hij heeft genoten van een interview op de radio van de stem achter juffrouw ooievaar, Truus de mier en Isadora paradijsvogel....
Eén zin is hem goed bijgebleven...."de tijd slijt alles"....
En mooie zin na het zien van de slijtageslag die zich in zijn moeder huisvest....
Van.... samen maken we het huis even aan kant... en dan is het voor mij tijd om naar de studie te gaan. . en voor Willem tijd zijn meiden op te halen....
Na de stommiteit van vorige week om door het centrum te rijden tijdens koopavond en spitsuur, sluit ik vandaag maar aan in de file op de snelweg....
Eens kijken of dat sneller gaat....
Dat gaat het....
Maar nog sneller komt er met idiote sneltrein vaart een politiewagen met loeiende sirene en zwaailicht mij tegemoet waardoor iedereen probeert een plekje aan de kant te bemachtigen en staat ietsje verder een politiewagen het kruispunt te blokkeren....
Van... dat zal me weer wat zijn dan....
Kom ik dan op de studie locatie staat een collega net een verhaal te vertellen over een idioot die met een noodgang langs haar op rijdt, ze nog net een beetje aan de kant kan,  maar in het voorbijgaan en opzij kijkend door haar autoruit een man met bivakmuts ziet....
Dat dit niet pluis is, voelt ze haarfijn aan en ze meldt het de politie.... die haar op hun beurt bedanken maar verder niets over de situatie kunnen vertellen....
Van.... we gaan aan de studie....
Leuke opdracht om zoveel mogelijk van iemand te weten te komen, zonder vragen te mogen stellen...
Onderwerp; vakantie....
Dat valt nog niet mee....
Ook leuk dat ik niet trap in de valkuilvraag hoeveel dieren er op de ark van Mozes mee mochten....
Precies... de ark was van Noach....
Ik heb mijn taal concepten dus nog goed op een rijtje....
En een eyeopener dat item over pragmatisch taalgebruik (ofwel sociale routines) waar kinderen het meeste moeite mee hebben....
Als we het een en ander daarover uitpluizen blijkt er ook eigenlijk geen logica te zitten in taalkundige beleefdheidsvormen....
Van.... moe van alle info duik ik even later voor een half uurtje op de bank bij mijn vriendinnetje...
Ik heb haar nog niet weer gezien na haar Spaanse vakantie avontuur....
Van... binnen een half uur kletsen we elkaar bij.... dat kunnen wij...!!!
Dan op naar huis...
Nog geen tijd gehad om te eten....
Een boterham met kaas zou er nu best ingaan. ..
Ik vertel Willem van de studie ervaring... en oh ja... van de politie en de bivakmuts...
"Weet je wel wat dat was dan...."? vraagt Willem....
En nee.... dat weet ik natuurlijk niet. .
"Er was zelfs extra nieuws over....!!"
Nu wordt het interessant... ik luister terwijl ik mijn broodje smeer.... deze met kaas en sambal beleg....
Een poging tot een terroristische aanslag zeg je...?
Oei nu komt het wel heel dichtbij....
https://www.gelderlander.nl/arnhem/terroristische-aanslag-verijdeld-met-arrestaties-arnhemmers-en-huissenaar~a5dc7d91/
En ook nog een politieinval in de straat waar ik zojuist nog voorbij reed en waar knallen te horen waren,....lees ik even daarna als ik op internet het voorval probeer na te lezen....
Het was me daar het avondje wel dus in de wijk Presikhaaf te Arnhem....
En hoe moet ik nou nog rustig in slaap komen....?
Nou ja... gewoon met de gedachte dat de politie weer goed werk heeft verricht. .. en ze allemaal vastzitten. ..
Toch...?
Welterusten!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten