maandag 3 september 2018

3 september 2018

Dag van:
Ken je dat... verkeerd wakker worden...
Ergens uit en héle diepe slaap komen... direct wakker zijn masseer met zo'n heel verkeerd gevoel....
Dat dus. ..
Vanmorgen had ik dat...
En je weet dan direct. .. dat komt niet meer goed vandaag....
Vanaf moet het allemaal uit mijn tenen gaan komen want zelfs die automatische piloot.... die biologische klok.... werken niet maar behoren....
Alles irriteert... alles is gevoelig.... alles komt dubbel binnen....
Je bh voelt niet goed en het bandje zakt steeds irritant van je schouder....het randje van je onderbroek knelt.... je tuniek zakt steeds scheef..... je t-shirt is te kort..... je zwikt je enkel over en kei....je stoot je tegen de tafel.....de koffie smaakt niet.... je vergeet de ontsteking kleur bij printen in te stellen. ..die ene les staat thuis op je computer ipv school.... je hebt laat van restless legs... je vest gaat aan (koud) en weer uit...(warm)..... geen zin in een gesprek.....
Je móet alle zeilen bijzetten om aardig, lief, vriendelijk, belegd, positief te blijven.... terwijl het van binnen voelt als een gezonken wrak van 10.000 jaar oud....
Je loopt de hele dag met een geforceerde glimlach terwijl je kaak pijnlijke overuren draait. ..
Van.... nou dat dus....
 Gelukkig heb ik dat bij de kinderen dan weer niet....
Vandaag begint het thema "je lichaam" en dat spreekt aan....
We tekenen onze handjes.... we zwaaien ermee en we klappen....
We gaan verder met letter vormen leren....
We knutselen een spiegel....
We spelen heerlijk buiten.... september wordt gewoon een zoveelste zomermaand....
Van.... maar ik wil het één niet en als ik dan het ander doe wil ik dat ook niet...
Mijn teen knelt in de schoen.... ik ben vergeten mijn tanden te poetsen en dat voelt niet fijn.... er zit een haakje aan mijn nagel en ik heb geen vijl bij me.... ik pak het laatste papieren handdoekje maar mijn handen zijn nog niet droog.... ik heb geen zin in een rijstewafel maar ook niet in brood....
Ik wil gewoon in bed liggen en deze dag weg slapen...
Van.... gelukkig gaan zulke dagen weer om en ik blijf maar niet al te lang op school vandaag....
Klinkt stom maar ik heb zin om boodschappen te doen en lekker te koken...
 Van.... ow heerlijk... farfalle met zeevruchten en champignon saus en veel knoflook. . en dan die lekkere pardano kaas schilfers erover....
Nu vlug de keuken in....maar niet voordat ik even aan de buren vraag hoe de begrafenis was waar ze vandaag heen moesten.....
En kijk....ook Willem staat al met een buurt genoot te praten.... leve orde man waarvan zijn vrouw ongeneeslijk ziek is verklaard twee weken geleden...
Zo'n lieve man en zijn sportieve gezond levende vrouw....
Hoe vaak zullen we ons neus nog storen aan dat soort van oneerlijkheden in het leven. ..
Van... en net als ik de champignons goed en wel gewassen en gesneden heb, appt min oude schoolvriendin uit Middelburg....
 Een brandmerk van de bestraling en vocht ophoping van de chemo. ....
Nu moet een soort van bamboe verband t-shirt aan dat elle dag verschoond moet worden...
En ik zit me dan 200 kilometer van haar af en kan zo weinig betekenen nu dan alleen luisterend oor zijn....
Van... waarom rook ik eigenlijk nog.... de zo vaakste zelfde gedachte bekruipt mij...
Van... verder .net koken... die de voordeur, die nog openstaat omdat Willem nog buiten is, hoor ik "dat ruikt lekker daarbinnen"... en dat doet het dan ook....
Van... moeilijk hè Willem om nu geen tweede bord te nemen....
Dieet dilemma.....
Van... en alles blijft irriteren... de remmende honden van binnen naar buiten en terug.... hun gegrom... de rommel die ze achterlaten... de zooi in de keuken.... de boeken die scheef liggen.... alweer die restless legs.... die stomme tv....
En dan Willem die denkt grappig thuis te komen na het honden uitlaten in de regen en zich tegen mij aan drukt waardoor ik weer nat ben. .
Dan zijn kreet dat zijn telefoon het niet meer doet...
Nee geen wonder als je ermee gaat filmen in de regen....
Van... "maar hij voelt droog Wampie... voel maar...."
En met dat hij dat ding dan aan mij geeft, loopt er een straal water uit het hoesje...
Van. . maar de föhn verricht altijd weer wonderen.... niet alleen met mijn haar....
Van... zo... en nu blijf ik boven.... ik kruip onder het dekbed... heel diep en heel ver weg...
Morgen wil ik wakker worden met het stralendste humeur aller tijden....
En vandaag wil ik heel héél gauw vergeten....
Ken ik jou ergens van?

Ook weer naar school

Geen opmerkingen:

Een reactie posten