zaterdag 11 januari 2020

11 januari 2020

Dag van:
(Getekend door kleindochter Britt)
Ik zou het toch bijna hebben vergeten te schrijven...
En toch is het al drie dagen zo....
We hebben een krolse tante in huis...
En krolse tante Betsy die niet krolser had kunnen zijn dan ze is...
Écht alles, maar dan ook alles doet ze volgens de boekjes...
Het ergste van alles was nog dat Willem een paar dagen geleden compleet in de stress en paniek raakte omdat hij dacht dat ze oorontsteking had... of iets ergers nog....
En niet dat hij mij dan even belt op mijn werk hè....
Hij heeft de hele poes onderzocht maar kon niks vinden...
Nee me dunkt Willem... anders was je wel dierenarts geworden nietwaar....
Gelukkig komt de vriend van Babeth met Babeth mee.... ja ja... ze blijven allemaal mee eten die vriendjes.... dat is in de loop van 40 jaar niks veranderd....
Ze treffen Willem danig in paniek toestand in huis aan en binnen twee minuten weet Jay (naam van het vriendje), te vertellen dat dit nou krols zijn is....
En deze jongen zit notabene op het CIOS en studeert geen diergeneeskundige...
Van... ik kom die avond thuis... hoor direct het kattengeluid en zeg 'goh Tante Bets is krols hè'....
Aan Willems blik te zien had hij niet een heel klein beetje maar vreselijk spijt dat hij niet toch gebeld had....
Enfin Bets is dus krols....
Ernstig krols...
Ze miauwt en houdt zowel én de buurt, de wijk als alle katers wakker....
Nou ja... en ons dus....
Er zit één zuur appeltje op de schaal voor onze Bets....
ALLE katers in onze wijde omtrek zijn gecastreerd en slaan geen acht op haar jammerlijk geschreeuw.....
Wat er natuurlijk voor zorgt dat naast jammerlijk nu ook klaaglijk gemiauwt wordt....
Van... en tante Bets wringt zich in bochten waarvan je niet wist dat er een bocht van gemaakt kon worden....
Die moet me een spierpijn hebben van heb ik jou daar....
Ze kruipt rolt, ze steekt haar gat omhoog, ze springt, ze danst, ze glijdt, ze hupt.... ze hoopt....
Doch de hoop is ijdel....
Geen kater die genaakbaar is.....
Onze Bets lijdt ......
En wij lijden ernstig mee....
Nou lees ik dat dit 4 tot 9 dagen aanhoudt...
En dat, indien ze niet bevrucht wordt, dit na 3 weken terugkomt...
Idioot maar waar.. bij Bengel hadden we dat echt niet....
Wat hebben we bij haar gemist dan?
Nou lees ik dat je bevruchting kan faken door met een wattenstaafje in haar bips te friemelen... nouuuuuuuuuu Ammenooitniet hè.....
Maandag laat ik Willem de dierenarts bellen....
Steriliseren dit krolser dan krolse monster... en snel....!!
En dan weer gewoon kunnen slapen.....
En geen ruzie met de wijk....
Tjonge jongen... hebben wij weer.....
Van... mijn vest is af... en ik ben trots...
Ja heus...!
Van... feestje bij de buurman.... en buurvrouw...
Buurvrouw was maandag jarig.... oeps bijna vergeten.... en buurman vandaag....
Iets met van grafstemming naar carnavalsjolijt.....
Een feestje met Brabanders....t duurt even... maar dan heb je ook wat...
Met dank aan Willem die het graf wist te openen....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten