donderdag 2 januari 2020

2 januari 2020

Dag van:
Een onbeschreven blad zo'n nieuw jaar, zegt men dan...
En dat zeg je tegen iemand die een dag blog bijhoudt...
Die elke dag weer, een onbeschreven blad voor zich heeft....
Dat zich vult en vult...
Dag in dag uit....
Het leeft lekker zo hoor... bij de dag blijven....
Niet dat ik geen plannen maak..... heus wel....
Maar nog liever ben ik bewust met mijn dag bezig....
Zoals een ander de dag overdenkt voor hij in slaap valt....
365 onbeschreven bladen dus... en nu nog maar 364....
De eerste dag zit er alweer op...(we waren bij mijn zus) ... en ook deze tweede dag is alweer omgevlogen.....
Van.... het is een behoorlijk dubbel gevoel...
De ene kant hobbelt op 'heerlijk niks doen'....
De andere kant op 'ik ben wel klaar met nergens toe komen'.....
Je wordt ook zo gelegd door zulke afgelopen dagen dat mijn eigen initiatief ver te zoeken is...
Het is dat Willem de 30ste op het idee kwam om even aan het strand te wandelen... maar anders zat ik waarschijnlijk nog gewoon in de stoel niks te doen...
Nou ja... een beetje breien dan...
Maar zelfs dat hè... begint me nu onrustig te maken...
Ja.... dat is het meer... dat lusteloos maar vooral onrustige gevoel....
Iets wíllen  maar er niet toe komen... en ook niet weten wat je dan wil....
En dan te bedenken dat de blue monday nog moet komen...
Brrrrrr....
Van... het blijkt vanmorgen in alle vroegte gesneeuwd te hebben...
We hebben er niets van meegekregen....
Als wij bij opstaan naar buiten kijken, is alles zo grauw als het al was...
Alleen de kou is er behoorlijk ingetrokken...
Vieze waterkou....
De poezen hebben nog steeds geen puf naar buiten te gaan...
Blijf maar lekker binnen poezenbeesten.... wel zo gezellig....
De honden daarentegen maken zich niet druk om natte koude bende....
Die brengen het ook gewillig mee naar binnen....
Van... dat brengt me dan wél weer op een idee....
Al maanden twijfel ik over een luchtreiniger in huis...
Ik hoest de longen uit mijn lijf...
En ze kunnen me veel vertellen... maar zó lang kan een mens niet verkouden blijven of bronchitis hebben...
Ik ben klaar met het fijnstof, de geuren en de huisstofmijt....
Ik heb alleen geen meter verstand van die dingen...
Een aardig onderzoeksklusje dus.....
Van... al snel blijkt dat je moet kijken naar de vierkante en kubieke meters...
Daar hebben we Willem voor....
We komen uit bij een apparaat dat zo'n 50 m2 aan moet kunnen.....
Nu nog even kijken wat zo'n ding aan filters nodig heeft een hoe lang die mee gaan...
Wanneer óók dat bekent is gaan we naar de Mediamarkt....
Het ding echter dat we op het oog hebben vinden we niet....
Natuurlijk wel véél duurdere maar daar gaan we niet voor...
Willem belooft morgen terug te gaan als één van zijn vrienden daar werkt...
Vooruit... ik wacht nog wel wel dagje....
Van.... weer thuis... waar via de tv verteld wordt dat half natuur liefhebbend Nederland zich druk maakt over een container die bolletjes verloor waar nu de vogels zich te goed aan doen maar dit met de dood moeten bekopen.... maar je niemand meer hoort over 77 miljoen aan kruitdampen waar de natuur ook niet blij van werd...
De wereld is blijkbaar nog net zo krom als vorig jaar....
Van... Willem zit bijna geplakt aan de buis voor de nieuwe serie...Witchers....
En ach... ik brei maar weer wat toeren... en hang eens een wasje op....
Vorig jaar bevuild en dit jaar schoon....
Het lijkt wel een eeuwigheid....
Morgen maar eens kijken of we er een vriendinnen dagje van kunnen maken....
Willem moet naar de kapper...
Nieuw jaar... oud haar eraf...
Of toch een tik van de Wassenaarse molen meegekregen....
2020.... als je haar maar goed zit...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten