dinsdag 28 januari 2020

28 januari 2020

Dag van:
Het Corona virus...
Vanaf vandaag zijn de ziekenhuizen in opperste staat van paraatheid gebracht...
Wat klinkt dat hè....
Naast dat het klinkt, toch eens kijken wat het nu precies is...
Coronavirussen zijn een groep van virussen met positief enkelstrengig RNA als genetisch materiaal. Ze danken hun naam aan de krans rond de virusdeeltjes. (Wikipedia)
Ze zien er nog mooi uit ook.....
De mooiste dingen kunnen echter de ergste dingen veroorzaken dus....
Die Corona virussen kennen varianten.... een heleboel die bestaan uit letters die beginnen met H..... maar ook de Sars en de Mers....
Waarbij de Sars uit China komt en de Mers uit Mekka.... van de kamelen...'t is heus.....
Twee bulten vol virussen.....
En grappen worden over het virus uit China ook al gemaakt....
Zoals deze:
Zo gaat dat dus....
En ik moest nog gniffelen ook....
Van.... maar goed... wereldwijd 4500 mensen Coronapositief ...
Het dichtst bij ons 4 in Duitsland en 4 in Frankrijk...
De drie uit Nederland zijn negatief getest....
Zoveel corona zieken moeten we hier ook niet krijgen want Nederland het slechts 200 plekken voor deze ellende ingericht....
Enfin... we zijn dus voorbereid.... en dat voelt altijd goed....
Van... gunst laatste dagje werken....
Morgen vrij en daarna stakingsdagen...
Dat is weer het compleet tegenovergestelde van de fulltime week van de week hiervoor...
Moet ik wel vermelden dat morgen mijn nieuwe studie begint...
En wel even van 15.30 tot 20.30 uur duurt....
En dat tot 2022....
Ik heb mezelf voorgenomen dat het daarna afgelopen is met studies...
Ik ben dan 62 en voor die 5 jaar die nog rest lijken mij gewone cursusjes afdoende....
Dan mogen de jongeren zich verder gaan verdiepen....
Al hoop ik voor hen dat de vernieuwingen dan een beetje op een lager pitje komen te staan....
Oh.... welke studie...?
Post HBO EMB heet het....en het gaat over werken met leerlingen met een ernstig meervoudige beperking....
En dat is breed... heel breed....
Het bestrijkt het gebied van zeer laag fysiek en cognitief niveau tot tegenwoordig ook het wat hogere maar dan spelen de gedragsproblemen, autisme en dergelijke een rol...
Het werken met kinderen met een laag niveau ernstig meervoudige beperking vind ik altijd prachtig om te zien....
Ik heb zoveel respect voor die collega's die in de kleinste dingetjes vooruitgang of ontwikkeling zien....
Toch voel ik mezelf meer thuis bij leerlingen met een middellaag niveau en gedragsproblemen...
Tijdens de opleiding leren we kinderen met een ernstige meervoudige beperking te benaderen volgens de L.A.C.C.S.-zienswijze. L.A.C.C.S. is de afkorting van Lichaam, Alertheid, Contact, Communiceren en Stimuleren. Deze gebieden worden ingezet om goed naar het kind te kunnen kijken, te kunnen stimuleren en het lichaam in kaart te kunnen brengen. 
Goed naar kinderen kijken... daar ben ik altijd voor te vinden...
Ben benieuwd wat deze tweejarige opleiding me brengen zal...
Van.... het zal wel een kwestie van wennen zijn maar tot nu toe vond ik die oude pakken van het ambulance personeel qua kleur mooier dan de nieuwe....
Maar goed..... het is maar hoe je het zegt... schreeuwerig geel tegenover het nu zacht turquoise en violet...
Tja... zo zou ik het zelfs nog mooi gaan vinden...
Er gaat trouwens nog een heel proces aan vooraf zeg voordat zijn pak er is...
Veel te lang om hier te vertellen... lees zelf maar...
https://www.ambulancezorg.nl/actueel/nieuwe-ambulancekleding/kleding-update-nr.-26-oktober-2019
 Van.... en verder waren de kinderen in de klas weer blij met juf's Action aankopen.... verkleed kleren, Frozen slijm en en puzzel van 50 stukjes met Disney prinsessen...
En voor dat ene leerlingetje een prinsessen jurk... waarvoor ik de dikste knuffel ooit kreeg en een blik in twee oogjes zag die ik mijn leven niet meer vergeet....
We maakten vandaag met de handvaardigheid juf een Frozen Olaf van brooddeeg... telden... leerden er woorden bij, stampten in de plassen..... en moest de juf héél hard nadenken toen ze na de vraag wat je bij een bakker koopt, het antwoord 'een washandje' kreeg....
Er werd croissantje bedoelt....
Oh ja... en frikandellen kun je niet bij de slager kopen... en ook niet bij mac Donalds juf... in een happy meal zitten kip krukkers... nee nee.... frikandellen komen uit de muur....
Als juf dan zegt dat ze geen frikandellen fan is  ben ik voor sommigen toch echt wel een stuk minder leuke juf en rolmodel af hoor...
Wie lust er nou geen frikandel....
Van.... dus eet ik vanavond maar fijn kabeljauw met rivier kreeftjes....
Ik bedoel maar.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten