zaterdag 25 januari 2020

25 januari 2020

Dag van:
Het Corona virus woedt rond op Chinese bodem...of meer in de lucht eigenlijk....
Vandaag wordt het Chinees nieuwjaar gevierd...
Euh.... wat wensen die Chinezen elkaar om 00.00 uur....
Gelukkig nieuwjaar...en morgen gezond weer op...????
Van....de nieuwe Boeing is er...
Boeing 737 MAX....
Het zou zijn eerste testvlucht maken vandaag...
Testvlucht afgelast... de nieuwe Boeing kon het slechte weer niet aan....
Ik geloof dat ik voorlopig toch maar met de auto op vakantie ga....
Van.... uit onderzoek blijkt dat angsten voornamelijk gevoed worden door de waarde en oordelen die mensen aan feiten geven...
Niet de feiten maken ons van streek maar de emotie die we eraan hangen...
Filosoof Epictetus heeft hier veel over geschreven...
Als je schip vergaan is, is gewoon je schip vergaan... en niks niet 'ooooo waarom moest mij dit nu overkomen...?'
Als iemand snel klaar is met douchen dan is hij gewoon snel klaar... en niks niet 'dat kan nooit goed zijn, die man moet nog stinken...!'
In navolging van Epictetus zegt Marcus Aurelius dat hij zichzelf feitelijk zou moeten voorhouden dat iemand hem beledigd heeft, zonder daar het waardeoordeel aan toe te voegen dat die ander hem probeerde te kwetsen.....
Als je bij de feiten blijft en daar niets onnodig aan toevoegt, kun je afrekenen met veel angsten en zorgen in het leven.....
Ik ga het toch eens uitproberen...
Zou zoiets moeilijk zijn....?
https://www.brainwash.nl/bijdrage/niet-tegenslag-maakt-ons-van-streek-maar-hoe-we-erover-oordelen
 Van....een nieuwe challenge...
Ik had er nog niet van gehoord...
De Dolly Parton challenge...
4 Profielfoto's... te weten van LinkedIn, Facebook, Instagram en Tinder of Whatsapp of weet ik veel welke sociale media.. in een collage...
Een zakelijke foto voor LinkedIn... de avontuurlijke profielfoto op Instagram.... de oh kijk mij eens een goed leven hebben' foto op Facebook en de sexy foto op Tinder...
Onder de celeberties/ BN'ers is het hot....
Mijn dochter plaatst vier keer dezelfde foto in het collage kader... met de tekst...'ik ben mijzelf'....
Meesterlijk....!!!
Van... nou... maak je borst(haar) maar nat...
Grijs worden heeft er een reden bij...
Grijs wordt je naast ouderdom nu ook van stress....
Uiteraard komt dan direct de wetenschappelijke vraag naar boven "maakt stress je dan in het geheel ouder...?
En dat wordt dan weer een nieuw onderzoek...
Mijn vraag zou zijn zouden Epictetus en Marcus Aurelius ook stress gekend hebben...?
https://www.nu.nl/wetenschap/6025690/nieuw-bewijs-verklaart-waarom-haren-grijs-worden-door-stress.html?redirect=1
Van... vanavond visite...
Ooit wel eens je avondje samen visite met AliExpres afzoeken gevuld...?
Wij dus wel....
Het was een duur avondje....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten