zondag 5 januari 2020

5 januari 2020

Dag van:

Afzwemmen van je kleindochter.. heerlijke mijlpalen... en Willem is dus, met cadeautje pop Elsa onder de arm,  onderweg om het mee te maken...
Zelf blijf ik thuis...
Had Willem gisteren de computer nodig voor zijn werk, vandaag ben ik aan de beurt...
Ik had alleen net zo goed mee kunnen gaan want ik kan alles behalve inloggen...
Iets met faillure....
Ik baal ervan....
Van de weeromstuit bekijk ik maar wat nieuws....
De vreselijke branden in Australië...
En ik lees: 500.000.000... vijfhonderd miljoen dus... dieren dood....
Zoogdieren, vogels, reptielen....
Vijfhonderd miljoen... een niet te bevatten aantal....
De toegestane CO2 hoeveelheid is allang overschreden...
Australië kent temperaturen van boven de 50 graden...
Brand maakt zo'n immens groot continent ineens tot een nietig land...want de vonkenregen komt overal....
Normaliter zou je zeggen dat een land zó groot is dat het verhoudingsgewijs maar een klein deel bestrijkt... maar nu.... nu blijft, lijkt het, niets gespaard....
En gedeelte zo groot als heel Nederland verwoest...
Hoezo verhoudingen....?
Van.....En verder gebeurde er vandaag veel....
In hoofden... in zielen..... in harten...
Iets teveel om het op dit moment op een goede manier op het vijfde ongeschreven blad van het jaar te zetten...
Maar toch gevolgen heeft voor de komende 361 onbeschreven bladen...
Maar zoveel is duidelijk..... ik begin morgen weer na twee weekjes kerstvakantie.... en Willem blijft thuis....
En samen staan we sterk....
Wordt vervolgd indien ik het op een rijtje heb...

1 opmerking: