maandag 20 januari 2020

20 januari 2020

Dag van:
Alles...... behalve een blue monday.....
Daar heeft meneer de Britse psycholoog Cliff Arnall, vader en bedenker van deze depri maandag, zich wat mij betreft dit jaar flink in vergist...
De formule voor blue monday al eens gezien....?
Dit is hem...

In de uitleg staat dan ook nog dat het ver weg lijken van de vakantie en de nog donkere dagen ook een rol spelen.... maar die vind ik in de formule dan weer niet terug.....
En dat terwijl onze vakantievrienden en wij al drie avonden bezig zijn met het vinden en boeken van een camping vakantie...
Dit keer niet Wilsumer Berge maar na lang wikken en wegen, de keus uit twee, te weten óf 'het Kuierpad' óf 'Strandheem'....
Beide tiener campings dus we houden ons hart vast...
Morgen weten we meer...
Van... is er overigens ook een 'gelukkigste dag van het jaar'...?
Jazeker is die er...
Dezelfde Cliff heeft ook hier iets op berekend...
De gelukkigste dag van het jaar valt rond 20 juni en ook om deze dag te berekenen, heeft Arnall de volgende formule bedacht; O + (N x S) + Cpm gedeeld door T + He. O is hier Outdoor (tijd dat je buiten doorbrengt), N is natuur, S is sociale interactie, Cpm is de vakantietijd van de kinderen en de positieve herinneringen, T de temperatuur en He de nabijheid van de vakantie. 
En dat we gelukkig zijn..joepie...!!!!
Van... ik heb niet eens tijd gehad om een blauwe maandag te hebben...
Geen blauwtje te lopen.... blauw aan te lopen... ik heb me suf gesmurfd....
Twee onverwachtse gesprekken met moeders met een verhaal... een bloedneus die wel een kwartier duurde en het rode vocht uitgutste..... iets met epilepsie... een iPad vergadering.... een gigantische hoop geregel rondom Willem... alweer een Ziggo monteur, maar nu eentje die een aansluiting maakte op een onmogelijke plek...
Welke techneut plaatst nou een extra kastje OVER een lichtknop heen...?
Ben ik nou gek.....??
We konden dus (op onze leeftijd) de trap niet meer op in het licht...
Je weet wel .... zo'n lichtknop beneden aandoen en boven weer uit... of andersom....
En dan ga je daar een kastje overheen plaatsen...
Wat een malloot.....
Waarschijnlijk eentje die wél met een blauwe maandag te kampen had....
Enfin... ik heb de benen uit mijn lijf gejakkerd vandaag....
Liep rood aan... trok wit weg...was allerminst op een roze wolk... maar heb ook geen blauw gezien....
En vind het voor vandaag wel welletjes....
Het wordt een beetje zwart voor mijn ogen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten