dinsdag 10 augustus 2021

10 augustus 2021


Dag van:
Ach die Toon Tellegen... ik kan zo bij zijn boekjes weg zwijmelen...
En vanmorgen toen ik al een tijdje wakker was, moest ik ineens aan zijn gedichtje denken...

De zon komt op en alles glinstert,
al het gras en alle wilgen.
De nacht is af.
De lucht wordt bleek.
En alleen een nijlpaard ontbreekt
dat uit een sloot klimt,
en misschien nog een leeuw
die door een raam springt,
een man naar buiten sleurt, aan stukken scheurt
en opeet
in het gras onder de wilgen langs de sloot.
Zijn bek wordt rood. Hoor hem grommen!
Mussen jaagt hij weg,
vliegen, torren,
en achter een boom staat een jongen, een zakje met boterhammen in zijn hand,
voor tussen de middag.
Hij houdt zijn adem in.
De dag begint.

Dat je zo wakker wordt na een vochtige dauw nacht... je

dromen nog half in je kop... nadoezelend in je bed... weifelend of het nou wel of niet al te warm is onder je dekbed...
Dan even je dakterras op trippelen, en de jongen zien die elke ochtend met zijn broodtrommel onder de arm de brug over gaat... half rennend, half wandelend... alsof er overal beren op de weg zijn...

Hij woont in het begeleid wonenhuis voor licht verstandelijk beperkten....
Hij loopt er elke dag... 10 km heen en in de namiddag 10 km  weer terug...
Hij heeft aangepast werk in de bakkerij hier 10 km verderop...

Ik mijmer nog wat en dan begint mijn dag ook...
Ik moet nodig de was opvouwen.... geen zin...
En stofzuigen moet eigenijk ook.... helemáál geen zin...
Tweede deel van de studie dan....
Ik begin eraan.... maar de concentratie en erger nog de inspiratie ontbreekt.... geen zin dus...


Ik probeer te denken aan Barcelona...
Pinterest...heeeee Pinterest... laat ik wat tips verzamelen...
Er zijn vast dingen die we de vorige keer nog niet gezien hebben...
Oh en de transfer moet ik nog regelen...
Maar na 8 pins gedownload te hebben op mijn nieuwe Pinterest bord, hou ik het alweer voor gezien...
En die transfer..... die regel ik wel een andere keer....

Vannacht een sterrenregen hoor ik op de radio...
Mooi... maar daar heb ik nu niks aan...
Ze zullen vast wel vallen maar ik zie ze niet achter de wolken...
Ik zie ze ook niet als de zon schijnt...
Pas als de maan komt en het donker wordt...
Maar de maan komt nog niet...
Vreemd eigenijk... dat de zon een lichte lucht heeft en de maan een donkere...
Het zijn immers beide lichtbronnen...

Dan toch maar wat anders bedenken....

Messi is aangekomen in Frankrijk...(ook op de radio)...
Een Spanjaard in Parijs.. zou een mooie titel van een boek kunnen zijn...
Rugnummer 30 krijgt hij...
Ze hadden er beter 40 van kunnen maken... iets met het aantal miljoenen dat hij verdienen gaat per jaar...
Dat is  109.589,05 euro per dag oftewel 769.230,77 per week.... ofwel 3.333.333,33 euro per maand...
Besef je dat wel Messi....?
Daar kan je half Parijs van kopen...

Nee... dit brengt me nou ook niet op ideeën... voor een carrièreswitch in de voetbalwereld ben ik te laat...

Volgende bericht... de ellende in Afghanistan...

En dat dan tegenover de bureaucratie in Nederland...
Met spoed moeten de buitenlanders daar weg vóór alles in handen van de Taliban komt...
Maar wat zegt Nederland.....?!
Dat peutertje van die moeder die zich al jaren inzet binnen een hulporganisatie die kan niet mee want die heeft nog geen paspoort....
Oh en die gevallen van uitzetting hier, van uitgeprocedeerde asielzoekers... die kunnen gewoon terug hoor....
Kijken politici geen tv...?????
Hebben die een roze bril...????
Een slecht huwelijk misschien wat maakt dat het elke dag oorlog is thuis....???
Nooit gehoord ook van het spreekwoord "nood breekt wet????".....
Het is Nederland weer...

Weet je wat... ik ga shoppen... voor ik helemaal depri wordt of de verveling toeslaat...
Troost shoppen noem ik dat...
Dure dingen scoren die nu afgeprijsd zijn tot onder een tientje....
En ik wil loopschoenen hebben voor in Barcelona...
Maar dan wel modieuze... want ik ga echt niet met bergschoenen onder een jurk lopen...
En het is daar wel 30 graden...
Nee je kan het je bijna niet voorstellen maar het bestaat nog...
Alsof ze daar een andere zon aan de hemel hebben staan dan bij ons....


En scoren doe ik....
Hopla... een jurkje van 49.00 euro voor 7.00.....
Én en spijkerstof tuniek... Van 69.00 voor 5.00 euro...
Tja zolang ik geen Messi heet, doe ik het zo maar.. niet dan...?!
In de pocket...
Voor schoenen slaag ik niet....
Da's nou weer jammer...
Dat wordt of op slippers de Sagrada in of volgende week nog een keer kijken...
Nu nog voor Willem Indisch halen...
Daar zal hij blij van worden...
En geloof me... dat Indisch voedsel is duurder dan mijn twee aankopen bij elkaar...

Trouwens...de avond is inmiddels gevallen....
De sterren ook, maar ze zien ho maar....
Alles is bewolkt...
Daar gaan mijn wensen....

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten