zondag 29 augustus 2021

29 augustus 2021


Dag van:
 Lief bescheiden leven
Zoveel te geven
Jij volgt de weg die bij jou past
Creëert je eigen kansen
Jij haalt je moed
Uit kleine dingen
Jouw kracht
Bloeit steeds
Uit liefde op
Met vallen
Opstaan
En weer verder
Dat is wat jij met liefde doet

Het wordt misschien
Niet vaak begrepen
Het voelt alleen
En dat doet pijn
Maar een moederhart
Mijn lieve Robbert
Voelt meer dan je
Misschien zult denken
Ik zal er altijd
Voor je zijn

Gefeliciteerd lieve zoon

Ook dat gaat natuurlijk gewoon door, al die

verjaardagen..
Vandaag mijn zoon... vrijdag mijn schoonzoon en dan zijn we weer weer even vanaf voor dit jaar...

Het werd een mooie dag....
Wat een heerlijke gesprekken over vroeger, nu en later....
Over wat we voelen en denken....
En ja... natuurlijk over de bruiloft....
Álles willen ze weten van het aanzoek....
Elk woord, elke stap, elk gebaar....
Lastig hoor als je in een roes verkeerde om dan nog goed voor de geest te halen wat er gezegd en gedaan werd.... en vooral wat er door mijn hoofd ging...
Ik geloof namelijk dat ik nog nooit zoveel chaotische gedachten in een split second heb gehad....


Natuurlijk wordt er ook teruggekeken naar de tijd van weleer...
Werden vragen gesteld die nooit daarvoor gesteld waren.....
Hoe de eerste keer trouwen dan was.... en waarom er geen bruiloft was toen en geen feest.... maar alleen maar een gemeentehuis bezoek....
En waarom ik toch vol wilde blijven houden ondanks al die moeilijke jaren...
En wat dat met hen gedaan heeft....
Maar dat ze nu ook zo blij zijn dat we allemaal gelukkig zijn.... er wel een feest komt... een échte bruiloft....!

Ondertussen zijn er aardig wat rollen al verdeeld...
"Mam, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen want je hebt nog maar 10 maanden hoor.... en je hebt je werk en je studie en al die dingen er omheen....."
Ssssst... dat hadden ze nou niet moeten zeggen...
De angst zou je ervan om je hart slaan....
Een bruiloft... wat weet ik er eigenijk van....?

Ondertrouw... locatie... getuigen... kerk... feestje...
Maar was dat maar alles....
Want wie doet wat....
Pinterest maken dus maar....
Een huwelijks moodboard....
Mensen in hun kracht en op de juiste plekken zetten....
https://pin.it/7IRzQbg kijk gerust mee via deze link!
Nog een heel gedoe dus...

Nu nog heerlijk uit eten...
Weer mooie verhalen... heerlijk lachen om alle ideeën...
"Mam Willems liefde gaat wel door de maag hè... ik zou maar varkens en kippen aan het spit bestellen voor bij de bbq op het feest"....
"Er komen toch niet écht 600 mensen hè?"...
Nou als het aan Willem ligt wel....
"Dan ben je als het feest afgelopen is pas klaar met handjes schudden"....
Ach misschien zeggen er wel mensen af....
"Duh.... dan hou je er nog 599 over"....


Tijd om naar huis te rijden...
De zoveelste omleiding in Nederland tegemoet...
Dit keer via Aalsmeer en Amsterdam zuid...
Het is te doen vergeleken bij wat we gisteren meemaakte...

En dan thuis een Willem...
Feyenoord die verloren heeft.... Messi die voor het eerst op het gras bij Saint Germain staat wat gevoelsmatig helemaal niet klopt voor Willem...
En tussendoor wil hij alles weten over de verjaardag.... blijft hij me al hardnekkig mevrouw Lindeman noemen..... en is Bengel weer niet bij me weg te slaan...



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten