woensdag 18 augustus 2021

18 augustus 2021


Dag van:
Ja hoor... dag Willem... ga jij maar op huisbezoek... 
Ik blijf nog even liggen als je het niet erg vindt...
Wel erg?.... dat is dan jammer.....
Hè heerlijk om zo'n vakantie kreet eruit te gooien.....
Geeft weer zo'n extra glans op je vakantiegevoelens...
'Ik blijf nog even liggen'.....
Geen straaltje zon te bespeuren....
Bets in de holte van m'n knieën...
Blitz naast me op de grond....
Lang leve ook de app met kleurplaten....
Ik vermaak me wel...

Willem is terug...
Leuke bezigheid: samen de woonkamer opruimen en schoonmaken...
Willem zuigt stof en ik ga met een schoonmaakdoekje overal overheen...
Zender van Sublime radio op de achtergrond...
Het schept een band zoiets....

Dochter van Willem... één van dé, komt aanwippen....
Gezellig...
Ontluikende verliefdheid... nieuwe woning.... verhalen genoeg dus...
Dan gaan ze de honden samen uitlaten...
Ze zijn nog niet het bruggetje over of.....

(15.01 uur) Mijn mobiel gaat af....

Een onbekend nummer... en een van mijn kinderen die zich meldt...
Mobiel heeft waterschade en ligt in de rijst....
Och jee.... 
Maar niet getreurd... er is een tijdelijk ander nummer... andere nummer kan ik wegdoen....
Toch twijfel ik....
Ze zullen toch niet nu om geld gaan vragen....?
Maar nee.... de vraag blijft uit...
We hebben het over ditjes en datjes....
Het weer... Barcelona...
Oh en zal ik je nieuwe nummer maar meteen in de familie app doen.....
Maar nee.. dat hoeft niet
En dan komt de opmerking dat er iets verteld moet worden maar dat brengt wat schaamte met zich mee...
Oei, zeg ik... zal ik dan maar even bellen...
En dat is goed...
Ik bel via WhatsApp... maar och wat hoor ik rare geluiden...
Ja mam, wordt er gezegd.... dat komt vast door de waterschade....
Maar huh... mobiel in de rijst en.......
Ik zeg dat ik wel even via Vodafone bel...
En bij toeval... echt toeval, bel ik mijn dochters oude nummer zonder dat ik er erg in heb....
Hoi mam... waterschade...?..... rijst?..... ander nummer......?..... nee hoor...
En dan zie ik dat ik het oude nummer bel en weet ik het...
FRAUDE!!!!!!....
In paniek bel ik mijn zoon... bij hen ook niks aan de hand.... maar oh mam... toe mam.... voorzichtig mam....
Inmiddels zie ik op mijn mobiel 5 gemiste spraakoproepen via WhatsApp....
Ik weet zou snel niet wat te doen maar wel dat deze man aangepakt moet worden.....
Ik ga het gesprek aan....
En laat hem wachten... waar hij heel lief op reageert...
Hoe is het mogelijk dat iemand zo met je kan spelen....
Eindelijk komt toch de aap uit de mouw...
Er staan twee facturen open die vóór morgen betaald moeten worden....
Of ik maar even €918,18 en €927.00 euro wil overmaken....
Ik laat hem weer wachten....
Dan komt hij met een bankrekening nummer...
Ik app het direct naar mijn zoon door die direct de met het nummer corresponderende bank belt....
Zij zullen meteen het nummer bekijken en blokkeren...
Ik keer terug naar de bedrieger en zeg hem dat ik het geprobeerd heb met dat het nummer geblokkeerd is... of hij niet een ander nummer heeft...
En ja hoor.. dat heeft hij...
Hup, weer mijn zoon door appen en weer de bank contacten....
Alarm bij de bank nu...
En mijn zoon probeert een bekende youtuber te bereiken die zich in dit soort dingen vastbijt....
Helaas niet te bereiken....
Ondertussen heb ik overal printscreens van gemaakt....
En dat is maar goed ook want hij delete snel het eerste rekeningnummer....
Ondertussen ben ik emotioneel geradbraakt.... is Willem met dochter terug en jank ik de ogen uit mijn kop...
Hoe kan zo iemand zoiets doen...
Zo liefdevol veel woorden faken....
En hij wil maar een bewijs van betaling hebben...
Ik hou het af....
Als hij tenslotte vraagt welke bank ik heb, antwoord ik driezitsbank.... blokkeer hem.... en vul de aangifte voor de politie in...


Ziek ben ik ervan.... ziek, aangeslagen, verdrietig, bang en nog zoveel meer emotie....
En ik deel dit bericht ook op Facebook omdat ik er dan wel misschien niet ingetuind ben (gelukkig belde ik mijn kinderen direct op oude nummers).... maar vooral omdat iemand je met dát wat je het liefst op de wereld hebt, de liefde voor je partner en kinderen, probeert te bedriegen ... speelt met je gevoel...en er dus voor zorgt dat ik voortaan op m'n hoede ben als zij, die ik het liefst op de wereld heb, bellen...... ik ze met achterdocht en wantrouwen benader...... en steeds eerst zal denken 'zijn jullie het wel?'...
Er overkwam mij alles wat wars tegenover het allermooiste begrip staat "LIEFDE"...
Dit heeft mij emotioneel héél erg geraakt....
Ook hier deel ik de printscreens van het gesprek...
Niet om nou die bedrieger hetzelfde aan te doen als hij mij aandeed maar om te laten zien hoe verschrikkelijk geslepen ze zijn.... hoe ze met het begrip liefde en vertrouwen omgaan, ermee spelen en er misbruik van maken...
(Vooral die zin "Zo lief mam dat je altijd voor me klaarstaat") want dat sta ik... altijd....maar nooit meer zo onbevangen als vóór dit voorval..... echter nu met vooraf met de kinderen en Willem afgesproken codes....
Oh wat heeft die zijn me geraakt.... zo intens gemeen en sluw....
Nee... ik ben er niet ingetrapt... ik ben zelfs mee gaan praten met óók leugens over de hond e.d. om de tijd te rekken en hem informatie te ontlokken. Iets waar ik me heel erg rot over voel... maar wat een goed doel dient zoals men dat noemt... Zodat het jullie misschien niet zal overkomen...
Ik ben er kapot van....

Maar overkomt je dit... en heb je door dat het niet klopt.. MAAK OVERAL PRINTSCREENS van en doe direct aangifte bij de #politie en #fraudehelpdesk

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-van-vriend-in-noodfraude.html
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten