donderdag 5 augustus 2021

5 augustus 2021 't Kuierpad dag 13


Dag van:
 We zijn wat laat wakker vandaag...
We gingen ook wat laat naar bed vannacht....
Om half drie ging het laatste licht in de tent uit...
Het veldje is dus al volop in leven als ik mijn eerste stap buiten de tent zet...
De zon schijnt... 
Vrouw Degelijk klopt het kleedje uit..
Vrouw Glamping zet de schoenen voor de zoveelste keer keurig op een rijtje voor de tent...
Ze hebben visite....
De puberzoon van plek 45 zit als altijd gebogen op een stoeltje naar zijn mobiel te staren...

Van:

Het is warm....er is dus leven op het water....
My too sexy heupwiegt met een supboard onder zijn arm naar het water...
Hoe die nou ineens aan zo'n ding komt....
My too sexy wil erbij horen dat is duidelijk... want suppen is erg hip....
Maar my too sexy slaat alweer de (sup) plank mis...
My too sexy zit op de, volgens zijn gevoel,  too sexy knietjes... probeert met een van zijn bekende  swingende heupbewegingen te gaan staan en PLONS...!!!!
Ggggeweeeeldig Hennie... maar zo jammer dit...
En natuurlijk doen wij net alsof we het niet zagen... maar onze hikkende schokkende lijven verraden wat anders...
En aldus presteert my too sexy het om met zijn gehele sexy beiing een half uur zittend op het supboard door te brengen... met de handjes zijn kruis bedekkend.....


Van:
Hoe is het mogelijk...
De familie Kan de kont niet keren, ontvangt ook visite...
Er kan nu letterlijk niets gekeerd worden...
Oma, vrouw en een net zo gebogen puber als al aanwezig zitten opeen geklemd onder de voorluifel...
Hier moeten beknellings blessures van komen....

Van:
De visite van familie Glamping worden met honneurs behandeld...
Design tuinstoelen met kussens en relaxed voeten gedeelte...
Banketbakkers lekkernijen bij de koffie...
Maar als ze in de tent een kijkje willen nemen, moeten de schoentjes wel uit....
En nee... oeps.. niet zomaar even uitschoppen... maar keurig in het rijtje naast de anderen voor de tent...
Trouwens... de jongens mogen overdag ook de tent niet in...
Ze mogen bij de tentopening wachten tot ma Glamping hen aangeeft wat ze nodig hebben..
Alleen 's avonds mogen ze op schone voeten en met gepoetste tandjes direct door naar hun slaapcabine lopen...

Van:

Onze gezellige buurtjes hebben de hut weer vol...
Er is altijd leven in de brouwerij...
Een open huis... of open caravan zullen we maar zeggen...
Vandaag gaan er twee weg... er komen er drie weer voor terug...
Ja.. zo hou je het leven wel binnen....
Maar vandaag blijkt mijn buurman toch wel de allersuperliefste buurman van de wereld...
Mijn autootje... mijn Peugeottertje... is op de camping geraakt...
Niet door mij, nee nee.... door iets of iemand...
De grill van de auto is of ingetrapt door jeugd... misschien de boze bestuurder die zijn spiegel moest missen... maar misschien ook was het een trekhaak....
Tja... je auto hou je nooit lang heel en mooi dacht ik nog...
Maar vanmorgen repareerde buurman de auto van de buurvrouw...
Ze had een container van 3 bij 2 over het hoofd gezien... achterlicht kapot...
En wat denk je wat.... toen die klus geklaard was begon hij zonder dat ik het wist aan mijn auto...
Klaar hoor buuf zei hij...
En echt... ik kan niet meer zien of het nou de onderste of bovenste grill was.....

Van:

Kijk nou....
De visite van Kan de kont niet keer, heeft een tent meegenomen....
En die tent wordt opgezet...
Maar niet door de kandekontnietkeerders....
Nee, door hun buren....
Ondertussen gooit de hond het wasrek om... valt er een beker limonade om.... gooit een zoontje het luchtbed uit de tent....
Kortom.... chaos....!
En waar je je kont ook keerde of je voet wilde verzetten, raakte je wat....
Enfin de tent staat... hij blijkt voor de gebogen puber...


Van:
My too sexy heeft zijn dag niet...
Had hij toch weer de parkwacht gebeld voor de gleuf in de afrit....
Eindelijk komen ze vandaag.... komen ze ze met mijn buurtjes praten en niet met hem....
Hij ijsbeert heupwiegend met de armen op de rug heen en weer...
Hij waagt het toch niet om erbij te komen staan....
De frustratie stijgt....
Hij ploft in zijn stoel.... er doorheen.... ach gut... my too sexy boy...

Van:

Olf heeft net de tent van Marcel en Esther ingespoten met waterwerend spul...
Er worden weer buien voorspelt...
Maar nu met dat spul kan er toch niks gebeuren...
Nee............ bij hen niet....
Wij zitten net aan de koffie.....
Heerlijk moment van de dag...
Dan horen we een enorme knal...
Volgens mij vallen alle bestek en servies boxen om...
Maar nu de oorzaak....
BORRE IS DOOR DE TENT HEEN GESPRONGEN!!!!!....
Nou ja... deels dan... er zit een heel flinke scheur in...
En Willem zit te poepen in het toiletgebouw...
Oh help roep ik... dat wordt een nieuwe tent... hier kan Willem niet mee omgaan....
Ik bel Willem op de wc...
"Je maakt een grapje"...
Ja hierover zal ik grapjes maken....
Ik stuur hem de foto...
"Ik kom eraan"....
Kom Finn zegt Olf... ik geloof dat wij nodig moeten douchen....
Dan komt Willem...
Hij ziet de schade...
"Dat wordt een nieuwe tent" zegt hij direct....
En de meute er omheen barst in lach salvo's uit zonder dat Willem snapt waarom...

Van:

Maar daar hebben we onze reddende engel de buurman weer....
Hij staat al klaar met ducktape.....
(Wie dat spul toch uitgevonden heeft verdient eeuwige roem)....
De scheur wordt prachtig geplakt...
Willem neemt me even apart...
"En toch komt er een nieuwe tent hoor... ik kan hier niet mee omgaan"....
Ik pak mijn breispullen.... Willem ik brei er wel eentje....

Van:
Ineens hoopt Willem dat het maar gaat regenen...
Dan kan hij kijken of de tape houdt....
Maar bij elke bui zal ik dan de schrik hebben Wampie... ik kan er niet mee omgaan...
Gggggggeweldig Hennie....
Die tent komt er... ik geef het je op een briefje....


Van:
Het verder verloop van de avondrituelen; mølky spelen en natuurlijk Kezen, verloopt vlekkeloos...
Genadeloos gooien we elkaar van het spelbord/ sloop.... en steeds weer gaan de kreten 'I'll be back'  over en weer over de tafel....
Het venijn terughorend in het neerzetten van de pionnen.... alsof ze dwars door de tafel kunnen...
Nee we spannen niet samen... maar ondertussen...
Nee het is geen persoonlijke wraakactie... maar toch....
Het is alweer pikkedonker in alle tenten als wij de laatste pion in het thuisvak zetten en de vrede weer wordt getekend....
De schaaltjes met hapjes zijn wederom leeg.... het aantal kroonkurken niet meer te tellen...
"Ik pas zondag niet meer in mijn preekbroek" moppert Willem...
Willem... je komt niet eens de kerkdeur meer door....
Willem... Wampie mag wel een extra stoel in het vliegtuig naar Barcelona regelen...
"Zaterdag ga ik op dieet!!" oppert Willem stellig....
"En er komt een nieuwe tent!"....
En soms vraag ik me dan toch stilletjes af.... hoe doe ik dat toch... omgaan met zo'n man.....??!!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten