zondag 8 augustus 2021

8 augustus 2021


Dag van:
En dat de twee weken kampeervakantie voorbij zijn krijg je meteen vanmorgen koud op je dak...
De wekker gaat want (gisteravond) "Wampie je zet de wekker ook wel hè op kwart over 7... ik ben anders bang dat ik niet wakker word"...
En dát die wekker ging vanmorgen...
Dág vakantiegevoel....
Willem moet ter preekgestoelte....
En wat is hij blij dat hij na twee weken bier, droge worst,
drop, chips, kaasjes en weet ik wat voor vreterij nog meer, zijn nette broek nog aan kan...
"Wampie!!!!!! ik kan hem nog ááááán...."

Verder slapen lukt niet meer...
Twee honden naast m'n bed en twee katten erop...
En blaffende Benji beneden...
Het gewone leven heeft weer een aanvang genomen...
En.... er liggen nog drie bergen was te wachten...

Geen getik op een tentzeil maar de wind die het gordijn

opwaait...
Ik kan met een gerust hart mijn bed en de slaapkamer uit... nat word ik niet..
Ik kan ook gewoon naar de wc lopen zonder eerst honderdvijftig meter te moeten lopen...
Ik kan gewoon mijn tanden poetsen want er komt water uit de kraan en niet uit een jerrycan die ik maar met moeite opgetild krijg....
Ik kan gewoon in de spiegel kijken of m'n kleren goed zitten en niet op de gok maar wat recht trekken...
En er komt gewoon koffie uit de senseo...
Ach... thuis zijn heeft ook wel weer wat...

Ik ga maar eens verder met de warme wollen das voor mijn vriendins dochter...
Van de drie meter die hij moet worden, zijn er tenminste al anderhalf af....
Als ik een beetje opschiet is hij klaar op de datum die ik voor ogen heb...
In ieder geval vóór vertrek Barcelona....
Want om daar nou een warme wollen das mee naar toe te nemen...
Ze verklaren me vast voor gek...
En Barcelona staat al op z'n kop nu Messi vertrekt...
Net zo goed als Messi het er moeilijk mee heeft te vertrekken...


Het zal heel wat voeten in de aarde hebben dat vertrek...
Ik weet nog dat we zeven jaar geleden in de FC Barcelona shop stonden en alles in het teken van Messi stond...
Wie moet daar nu het icoon worden...???
Maar goed... aan de andere kant... welke mafkees wil nou 40 miljoen voor zijn verdienste hebben...
Hoe hoog ik Messi ook heb zitten en hoe groot de gunfactor ook is...40 miljoen blijf ik een belachelijk bedrag vinden....
Zou Parijs dat echt voor hem gaan betalen..????

Van:
Zo'n eerste dag thuis is altijd weer wennen...
Hoe blij je ook bent met alle gemakken, zo moeilijk is het binnen zitten ook weer..
Zo lastig is het weer te wennen aan een ander ritme...
Des te meer mis je je vrienden en plezier om je heen...
Gelukkig zijn er dan de foto's..
Het zijn er weer zóveel....
Op m'n gemakje zoek ik ze uit als Willem weer thuis komt... naar boven loopt en zijn jogging outfit weer aantrekt...
Dag dominee, hallo Willem....

Heerlijk al die foto herinneringen...

De foto's van de regen zijn mooi en geven niet dat gevoel weer van dat het daar gaf....
Het plezier is duidelijk zichtbaar... want tja van chagrijnige gezichten neem je geen foto's...

Twee wassen hangen alweer aan de rekken...
Het ruikt,  al doen de honden nog zo hun best dat tegen te gaan,  fris als nooit tevoren in huis...
Maar ik kan geen wastablet,  wasknijper of wasverzachter meer zien....

Samen de afsluiting Olympische Spelen kijken..
Wat hebben we veel van gemist...
Nog wel 36 medailles behaald...
Lang leve de compilaties met hoogtepunten...
Trouwens... die afsluiting daar had ik iets meer van verwacht...


Dan valt de avond...
En oké... het was koud op de camping...
Twee vesten over elkaar aan... legging onder je kleding... en zo je een beetje warm proberen te houden...
En toch mis je de avonden....
Elbert Hubberd (een Amerikaans schrijver) zei eens:
‘Niemand heeft een vakantie zo hard nodig als diegene die er net een heeft gehad.’
De terugkeer naar je dagelijkse routine zorgt voor psychologische klachten als moeheid, gebrek aan concentratie, weinig eetlust, prikkelbaarheid, angst, droefheid en een ‘het kan me allemaal niks schelen-houding.’ We zijn dus simpelweg niet blij als we weer aan ons dagelijks leven beginnen na onze vakantie.

Nu dus zorgen dat we verschoond blijven van die after-holiday-dip....
De heer Machek (bedrijfspsycholoog) geeft zomaar een paar tips:

  • Laat je ervaringen van de vakantie niet op het strand achter, maar neem ze mee in je herinnering. Neem bijvoorbeeld souvenirs of foto's mee en zet ze op je bureau. Dan kun je het herbeleven en denken aan de leuke tijd.
  • Denk praktisch. Wat was er leuk? Ben je uit eten geweest? Kon je lekker uitslapen? Of heb je een goed boek gelezen? Het zijn allemaal dingen die je na je vakantie ook gewoon kunt inplannen. Pak een terrasje. Neem de tijd voor een goed boek. Of ga uit eten met vrienden.
  • Geniet ook van thuis zijn. Je slaapt weer in je eigen bed, en je kunt op bezoek bij familie en vrienden. Heel veel dingen die de rest van het jaar ook al de moeite waard waren, zijn tijdens je vakantie niet ineens verdwenen.
  • Zorg voor je vakantie dat je je werk goed achterlaat en neem de tijd om zaken over te dragen aan je collega's. Goed afronden en rustig opstarten helpen je om het overzicht te bewaren.
  • En plan, als het kan, alvast een volgende vakantie in. Een goed vooruitzicht stemt iedereen positief.
Ik geloof dat we goed bezig zijn...

Ik denk dat ik me dus maar eens ga bezig houden met het laatste punt; een volgende vakantie....
En dan begin ik het hele rijtje daarna wel weer opnieuw...

Met een spinnende Bengel op schoot, ze laat vrouwtje geen seconde uit het oog, haak ik dus... en mijmer over Barcelona...
Ze moeten Messi dan misschien missen... maar wij komen eraan...
Aftellen maar....12,11,10,9,8 7,6 5,4 3,2,1....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten