dinsdag 17 augustus 2021

17 augustus 2021


Dag van:
 Jeetje... ben je drie weken  in je vakantie verder..... en dan nu  dat wakker worden gevoel met " Ik hoef echt helemaal lekker niks meer".....
Geen studie om aan te denken.... rooster voor school zo goed als klaar..... hatsekidee.... tralala..... wat zal ik eens gaan doen.....

Ooooh en het vooruitzicht van Barcelona...
Zes dagen verwend worden door even geen honden... geen bedden opmaken... niet schoonmaken... geen eten hoeven koken..... andere omgeving met andere taal en andere cultuur...... ander eten..... verse sangria...en... mooie dingen weer gaan zien.....!!!

Ik lees de bijlage van de zaterdag editie van Trouw door... en weet zeker dat ik nooit het boek 'de vergeten soldaat' van Sajer ga lezen..... en eigenijk ben ik net als de schrijfster over airbnb's, meer een hotelmens dan een airbnb mens constateer ik....

Ik buig me over het probleem "katoentekort"....

Het patroon dat ik bedacht heb vergt meer katoen dan ik ingeslagen heb en dit verdient dus een creatieve oplossing...
Lang leve de rust in mijn hoofd... die oplossing komt er...

Ik waag me aan een piep kort stukje debat over falend Afghanistan beleid....
Maar ik ben al snel klaar met domme excuses en flauwe smoesjes...

Ik bekijk de regen eens op m'n gemakje...
Er is voor dat gemakje niet veel nodig want het regent en regent en blijft regenen...
Ik had er ook rustig de hele dag voor uit kunnen trekken en in alle rust kunnen proberen de druppels te tellen...

Ik laat me weer eens verleiden tot een half uurtje Action winkel...
Langer moet je er ook vooral niet blijven als je je vakantie nog wilt kunnen betalen...
Maar.... de poes is blij met het konijnenvel wat zo zacht ligt (de zoveelste).... de honden met hun speeltjes (ze hadden er nog niet genoeg zucht).... Willem met zijn sokken (sorry vorige keer niet op de maat gelet)... en ik met alle restprullaria...
Slotje voor de koffer... oeps ik zou de reistas meenemen... onnodige aankoop dus...
Lange oplaadkabel voor m'n mobiel..... oeps ik had er al zo eentje extra.... alweer een onnodige aankoop....
Maar die oplader voor in de auto is wél handig...
De deo zet ik maar naast de drie andere deobussen....(wel allemaal een ander geurtje).....
Vier nieuwe onderbroeken... op de gok gekocht wat betreft de maat maar... goed gegokt...
Wat kleerhangers.... altijd handig.... drop... geurstaafjes tegen hondenluchtjes..... snacks voor Bengel en Bets en zo......
En een super handig pillendoosje....


Ik kom thuis met twee volle tassen...
Een boodschappentas en die van de Action..
Nou oké eerlijk is eerlijk, die van de Action is voller...
Willem duikt op de eerste tas...
"Hé, je hebt geen eten gekocht... ik sterf van de honger"....
Dit noem ik dus de uitgestelde dood...
Mijn Willem zal hier niet van de honger sterven...
Kijk een eens schat.... tas nummer twee....
"Oh gelukkig, ik schrok al... het is al half zes"....
Dan ontdekt hij de inhoud van tas één....
"Ha fijn sokken en nu de goede maat!"...
Jazeker Willem je komt hier noch van de honger, noch van de koude voeten om.....
"En wat is dat nou weer voor ding Wampie"....
Een pillendoosje Willem....
"Oh handig.... en decoratief"...
Kijk, Willem snapt me .....
"Wat eten we dan?"....
Spinazie, zalm met dille en aardappelpuree met zure room....
"Wél weinig hè...."
En een toetje....
"Zijn die allebei voor mij?"....
Willem!!!!!!!!!.....

De avond gebruik ik voor mijn creatieve oplossing wat betreft haken en ..... "Jij wil zeker 'we zijn er bijna' kijken".... te kijken....
Maar daar blijft het dan bij.... want al snel daarna (34 keer zappen en constateren "zie je er is niks op tv")....probeer ik een of andere onvolgbare  Franse serie mee te kijken..... Spoorloos....
Iets met flashbacks van zo'n beetje elke speler in de serie.... 
Ik ben dus al snel het spoor bijster....
Of 'loos' zo gij wilt.....
Geen wonder dat die vrouw nergens te vinden is denk ik nog, en haak vlijtig verder....

Dit was nou zo'n typisch vakantiedagje thuis... met regen....

Je doet niks en het vliegt voorbij...
Als ik op de wc zit en onze gezamenlijke plannersagenda aan de muur eens bekijk..... de voorbij gegane dagen zie.... vraag ik me af waar ze gebleven zijn.....24 dagen.... spoorloos......!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten