maandag 23 augustus 2021

23 augustus 2021 Barcelona dag 2


Dag van:
 Het begin zo heerlijk rustig vandaag...
Goed geslapen op een voortreffelijk bed.... en waarschijnlijk mede dankzij de sangria....
"Je hebt wel gesnurkt hoor"...
Ja jij ook schat.... leek zelfs met op bomen omzagen.....maar mij hoor je niet....

Willem ontbijt zoals we dat van hem gewend zijn....
Drie borden vol ei... spek... serano ham.....
"Ik zit vol!".....
Goh.... nu pas....?

We lopen richting Sagrada....
Ach ja joh.... het is toch een bewolkte dag... 
Ze noemen het in Spanje zwaar bewolkt.....
Nou als wij dat ik Nederland zo hebben zouden er heel wat meer gelukkige Nederlanders rondlopen...
Voor ons is dit zwoel en een beetje lichtgrijs....

Toch besluiten we een taxi te nemen...
Ik bedoel maar... dat kan in Spanje nog met die prijzen hier....

De Sagrada zien en emotie....

Wat is ze mooi.....
Hoe vrolijk blij kun je worden bij het zien van een kerk....
Een speeltuin vol architectuur......
Stilletjes zitten we op een terrasje....
Bij de aanblik van de Sagrada vergeet je zelfs je koffie op te drinken....

Het is twaalf uur...
We mogen naar binnen.....
Hoppa... we mogen weer een QR code laten zien....
En wij en de tassen moeten door twee controles....
Het lijkt hier de douane wel....


Kwart over twaalf....
Binnenkomst Sagrada en het gezongen Ave Maria klinkt als we binnenkomen....
Alweer tranen.....
Hopeloos die emotie....
Maar degenen die ooit in de Sagrada waren zullen weten wat we bedoelen....
Die kleur... die bomenzuilen......
Hoe kan eenvoud zo overweldigend zijn.....
Een liefdevolle omarming van warmte, kleur natuur.....

Zo staan we een tijdje in innige omhelzing en de tranen maken de lach alleen glanzender.....

We willen verder lopen...
Dan zegt Willem ineens "Nee hier.... we blijven nog even hier"....
Ik vind alles goed.... ik ben compleet in de zevende hemel hier.....

Willem staat wat te praten met andere mensen...
Ik hoor hem vaag op de achtergrond...
Tja... typisch Willem... altijd op zoek naar contact...

Dan voel ik een hand op m'n schouder...
Het is Willem....
"Draai je eens om lieverd"....
En dan hè.... wat er dan gebeurt in die split second.....
Willem gaat op één knie.....
Willem kijkt me aan....
Je hoort 'm praten... lieve dingen zeggen... maar ze dringen pas veel later door als je ze eenmaal herinnert.... (ergens in die achtste hemel)....
Behalve die vijf woorden....
"Liefste schat WIL JE MET ME TROUWEN?"......


Ik pak zijn hoofd vast....
Willem wat doe je....
Wat gebeurt er....
Wat overkomt me...

En dan een doosje.....
Een doosje dat voorzichtig open gaat en het allerliefste vlindertje laat zien dat ik ooit zag.....

Toe maar weer..... EMOTIE......
Dit is geen tranentrekker maar een tranenrekker....

Oh Willem toch... heerlijke lieve verrassende Willem...
JA.... JA IK WIL MET JE TROUWEN..... als het dan zo is dan alleen nog één keer en wel met jou....!!!!
Wat een prachtig begin van een laatste fase in je leven....

Dan komt de wereld om me heen weer tevoorschijn...
Er staat een heel lief jong stel foto's te maken... met Willems mobiel.....
Er klinkt "congratulations" en "wonderfull" om ons heen....

Ik sta in de Sagrada... en ben net ten huwelijk gevraagd.... op de knieën..... in een overvolle Sagrada... naast het altaar.....
Ik draag een vlindertje om mijn nek.....
En ik zie een spanning van Willem afvallen die hij heel héél goed verborgen heeft gehouden....!!!!

We gaan maar even zitten op een bankje....
Even bijkomen.....
Even op ons in laten werken wat er zojuist gebeurt is....
De spanning voorbij...
Ik die altijd beweerde dat het getrouwde gedoe niet meer zo hoeft voor mij.... zei toch ja.....
Och die Willem... wat was hij achteraf gespannen zie ik....
Stel je voor dat ik nee had gezegd...

Dan lopen we gearmd door de Sagrada....
Genietend van al het moois....
Ik zoek Gaudi' s graf op...

Je mag er niet bij beneden in de crypte.... maar je kunt het graf zien door een raam van bovenaf....
Zoveel eerbied heb ik voor deze man die zoiets onbegrijpelijk ongelofelijks kon bedenken.... en mijn Willem op dit idee bracht....

"Ik had geen mooiere plek kunnen vinden dan hier om je ten huwelijk te vragen"...
Dat klopt Willem.... hier tipt zelfs onze Eifeltoren niet aan....

Twee en een half uur zijn we in het paradijs....
Genieten we...
Zien we steeds weer wat nieuws...
En elkaar....


Dan het ontnuchterende...."de batterij van m'n telefoon is leeg... ik moet een lader"...hahahaha...
Meneer heeft natuurlijk heel Facebook wereldkundig gemaakt van het heugelijke feit...
Tja en als je dan elke seconde op je telefoon kijkt dan wordt een batterij daar niet blij van....

Oké.... wel even toasten nog op het voorgenomen huwelijk....
Ons langzaam losweken van de Sagrada die een nóg veel diepere betekenis heeft gekregen....

Met de taxi naar het hotel....

Nog maar een keer decadent doen...
En dan terwijl de batterij van Willems telefoon oplaadt, gewoon samen in slaap sukkelen hè....
Twee oudjes van over de zestig en een emotionele middag..... dan krijg je dat....!

Willem wordt wakker.....
"Ik heb honger"....
Tuurlijk Willem...
Op naar Placa Catalunya.....
Koffie....baguette (1....2...3... en ja hoor 4) met seranoham en kaas....
Doe mij maar gewoon cappuccino....

Mensen kijken....
Zoveel mensen.... de een nog mooier dan de ander...
Zoveel mensen... zoveel stijlen.... zoveel karakters.... zoveel loopjes en houdingen.... zoveel liefdes.... zoveel potjes waarop deksels passen....



Wandelen over de Ramblas....
De jeugdbendes herkennend....
De Bouqueria (markt) in met talloze geuren.... en nog met geuren...
Hier haalde Gaudi ook vast zijn inspiratie vandaan....

Weer naar het ons bekend restaurantje/ terrasje Casa del Lettres van gister waar we al zwaaiend verwelkomd worden... verwend worden....
Sangria van het huis.... borrel van het huis......
En de plannen die we maken....
Trouwen daar komt nogal wat bij kijken....
Vooral een datum.....
Heerlijk bomen we samen over wat wel en wat niet en hoe en waar....

We slenteren naar het hotel....
De batterij van zijn telefoon is alweer leeg namelijk
Toe aan rust....
Morgen geen gekke dingen meer... en eindelijk Barcelona maar weer eens verder ontdekken....































3 opmerkingen:

  1. Nogmaals gefeliciteerd. Zit hier met tranen in mijn ogen van ontroering. Dit is zo geweldig. De liefde die jullie voor elkaar voelen is niet te beschrijven. Veel geluk samen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel geluk samen, jullie passen goed bij elkaar in heel jullie doen en laten. liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen