vrijdag 6 augustus 2021

6 augustus 2021 't Kuierpad dag 14


Dag van:
Tik tik tik, hoor ik op het tentzeil...
Geen enkele reden dus om je bed uit te komen.. het regent toch...
Maar écht.. ik ben klaarwakker..
En dat terwijl ik vannacht onder de deken nog wel een filmpje heb gekeken tot half vier...

Van:
Kreun, geeuw  oergeluiden hoor ik vanaf het andere luchtbed...
Willem is ook wakker...
Ritsel, Ritsel... en dat zijn de honden...
Nu zal Willem zo wel opstaan om ze uit te laten...
Ja hoor...

Van:
Dan toch mijn bed maar uit en koffie zetten...
En niet zeuren voor ik mijn eerste bak op heb...
Goeiemorgen Wampie.... goeiemorgen Wampie.. klinkt het uit de tenten links en rechts van mij...
We zijn dus niet de enigen die wat vroeger wakker zijn...
Valt goeiemorgen zeggen trouwens onder zeuren???...

Van:

Lotte komt al afscheid nemen...
Lotte is het kleine meisje van plek 50...
Ze heeft leukemie...
Er loopt een sondedraadje Van het zakje op haar rug naar haar neus...
Lotte is altijd vrolijk...
Ze is dol op Pippi de hond naast ons en komt vaak een praatje maken....
Lotte is ook erg eigenwijs...
Iedereen geniet van Lotte...
Maar Lotte is ook snel moe...
Dan ligt ze op papa's buik....
Ze wil zo graag mee rennen en spelen maar Lotte houdt het zo kort vol....
Lotte draagt haar lot maar heeft het er soms ook heel moeilijk mee...
En vandaag gaat Lotte met mama naar huis omdat de drukte teveel wordt...
Papa blijft met haar grote zus nog wat langer op de camping...
Super papa....!!!
Dag lieve Lotte... blijf sterk lief dapper peutertje....
Wordt maar een hele sterke gezonde meid!!!!......
Dat hoopt dit hele veldje vurig....!!!


Van:
Het is voor meerderen vandaag de laatste echte kampeer dag...
Her en der zie je al wat opruiming plaatsvinden...
Ook wij zijn al wat spullen aan het verzamelen maar....de boxen blijken een goed systeem... we hoeven niet veel te doen...

Van:
Borre is vandaag de liefheid zelver....
Knuffelen met de baas... knuffelen met Pippi....
Die voelt wel dat zich hier, dankzij hem, gister een klein drama afspeelde toen ze in de tent sprong en een scheur van dertig centimeter achterliet...

Van:
De familie Degelijk heeft alweer verjaardagsvisite...
Hoe lang wil je jarig zijn....?
Dit keer zijn opa en oma er en nog drie mensen....
Ma Degelijk is in haar element als ze kan verzorgen..(en taart kan eten)...
Maar eerst werden er vanmorgen wenkbrauwen geepileerd.... ma bij dochter en dochter bij ma...
Het leek dit keer wel een beauty salon...

Van:

En ho... wat komt daar aan...?
En auto met caravan met vrouw achter het stuur...
Ze komen niet helemaal bij de plek met hun auto...
Ja, met de auto eigenijk wel maar met de caravan niet...
En daar stapt me toch een moeder overste uit de auto....
Moeder overste regelt direct een paar mannen uit de visite van de familie Degelijk...
Moeder overste maakt in hoogst eigen vol ornaat persoon de voortent aan de caravan vast...
Moeder overste pakt kordaat de auto uit...
Moeder overste geeft orders aan pa en dochter...
Verder zijn pa en dochter vooral veel uit beeld...
Wij denken in eerste instantie dat pa.... de kloosterslaaf
misschien ernstig ziek is of zo...
Maar als de kloosterslaaf orders krijgt eten te gaan halen racet hij op zijn sportfiets over het veldje naar de kampwinkel...

Van:

My too sexy heeft vandaag weinig aanspraak...
Hij loopt zijn rondje over het veld... mar niks hoor...
Hij pakt zijn I'm too sexy for my  flitsende fiets en rijdt ermee over het veld...
"Ik rij even over het veld hoor" roept hij ons toe...
Goh joh.... we hadden je nog niet gezien

Van:
De glamping family heeft een leesdag...
Op de design stoelen lezen zijn hun boek...
De kinderen ook...
Zou pa docent Nederlands zijn....?


Van:
Mijn lieve buurman gaat vandaag een dagje naar huis... iets met een "niet bij nagedachte" afspraak....
Gelukkig blijft de buurvrouw wel...
En als wij samen op de praatstoel zitten dan valt er heel wat te babbelen...
Vooral opvoedingsovereenkomsten....

Van:
En verder gebeurt er niet veel...
Er wordt al wat ingepakt en als de bui weer komt zit iedereen in de voortent....

Van, :
Esther en ik tuigen naar Hunebedcity in Borger...
Een lieflijk winkelzoldertje waar ze allerlei streekspullen verkopen....
Van kaas en wijn tot Ot en Sien spullen... 
En we halen vis voor het avondeten bij de drukste viswinkel annex restaurantje waar ik ooit geweest ben...

Van:

Toiletperikelen....
"Mama ik moet zo nodig maar alle deuren zijn rood..."
Klop maar even aan of jij mag...
Nou jaaaaaaaa..... massaal knijpen we allen de stralen af.... en gaan er wel zes deuren tegelijk open...
"Mama ik hoef niet meer!".....

Van:
Puber problemen...
De disco is net geweest ....
Jongeren rennen terug naar hun tenten of naar de volgende plek van vertier...
Ik loop over de weg als ze voorbij komen rennen... en het begint te gieten....
"Oooooh Bianca... het regent al de krullen gaan uit mijn haar"...
Bianca" Ja en mijn mascara loopt uit...."

Van:
Het kampeer leven dooft uit als een nachtkaars...
Geen mølky meer.... geen Kezen..... het regent... en iedereen schuilt... in de tent....
"Ik kan hier niet mee omgaan Wampie"...
Nee Willem... een deceptie....
"Oh














 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten