maandag 9 augustus 2021

9 augustus 2021


Dag van:
Een beetje uitslapen mag in je vakantie..
En thuis lukt dat beter dan op een camping waar er 's morgens vroeg al volop leven in de brouwerij is...
Toch wring ik mezelf rond een uur of half elf tussen de wasrekken door om naar beneden te gaan...

En het is niet dat je op een camping nou zoveel deed... integendeel... maar toch slaat thuis de verveling toe..
Wat moet je nou doen met zo'n hele lege dag voor je..

Ik drentel een beetje door het huis... door de tuin... en weer terug in huis...
De lucht is dreigend....
Zin in een boek heb ik niet... en dat terwijl er toch nog genoeg Karin Slaughters ongelezen op me liggen te wachten...
Voor boodschappen is het te vroeg... geen zin in...
Haken dan...?
Och... ik ben al op twee meter... geen haast...

En dan ploft toch die verrekte schoolgedachte in je op..

.
Een gedachte waarvan je dacht dat je hem al heel ver weg gestopt had...
Niet dus...!
En dan krijg je ineens de geest...
Weet je wat ik ga doen...?
Er liggen nog twee toepassingsopdrachten en verslagen op me te wachten van de studie...
De ene module is al afgerond van de ander komt er nog maar één online bijeenkomst...
Als ik daar nou eens aan zou beginnen...
Dat zou toch een heel slimme zet zijn want anders moet ik als de school begint haasje repje die twee nog maken...
Nu heb ik de rust....

Ik verklaar mezelf voor gek als ik de notities, aantekeningen en PowerPoints erbij pak...
Waar ging het ook alweer over...
Kijk... het is maar goed dat ik eraan begin voor ik alles kwijt ben...
Het eerste essay gaat van een leien dakje... stimulerende tijdsbesteding...
Wat zijn de hiaten in je dagprogramma... wat kan je verbeteren..... analyseren dus maar... en dan reflecteren...
Ik zit er al weer helemaal in...
En na een paar uurtjes typ ik de laatste letter op papier....


Volgende module... contact...
Twee filmpjes analyseren.....
Waar had ik nou die filmpjes opgeslagen...?
"Zal ik maar boodschappen doen?"...
Euh...huh... ja graag....
Heb je al honger dan...?
"Ik heb altijd honger"...
En voor hij nou weer met loempia's thuiskomt maak ik dus eerst maar even een boodschappenlijstje...

Ja daar heb ik de filmpjes...
Bekijken... nog eens bekijken maar dan kritischer...
Voldoe ik aan alle contact principes en waarden...?
Wat kan anders... wat kan beter...?
Ik voel alleen dat mijn arm nu behoorlijk zeer begint te doen...
Te lang gecomputerd... of te lang alweer niet....?
That's the question....
Geen nood... morgen weer een regenachtige dag...
Kan ik het mooi afmaken...

Ik schakel de schoolmodus weer uit en begin aan huishoudelijke taken.... koken!.....
Aten we op de camping lekker laat....(Ik hou daarvan)...
Hier thuis wil Willem op tijd eten... en dat betekent vóór zes uur....

Willem is zoals meestal weer eens op dieet...

Mijn boodschappenlijstje bevatte dan ook mager voedsel...
Zelfgemaakte komkommersalade .... paar krieltjes... en kijk zelf maar even wat voor vlees je wil...
Als ik bij het aanrecht kom zie ik welke keuze hij maakte...
Speklapjes...
Speklapjes??????
Ja en niet twee maar zes stuks...
Willemmmmmm wat moet ik met zes speklappen....?
"Eten!!"....
Willem ZES!!!!! speklappen...
"Ja.... ik vier en jij twee"....
Dat dus.......

Enfin, de heer de huizes eet smakelijk...
Oh ja... de krieltjes moesten wel gebakken....
"En doe er ook maar wat mayonaise op"...
"Is er nog over??"....
Ja hoor Willem... en succes met je dieet hè....

Willem probeert tegenwoordig zijn best te doen het

eerste gedeelte van de avond naar iets op tv te kijken dat ik ook leuk vind...
Nou ja... na de wedstrijd Feyenoord Atletico dan...
Het moet wél iets zijn wat hij ook kan aanzien...
Hij kiest dus...
Het wordt 'de slimste mens'.....
We kunnen er samen mee leven....
Gelukkig is er daarna nog een dokter  Pol..... en gaat hij erna de honden nog even uitlaten....

De avond vordert....
De man zappt...
Hmmmm goede film... al gezien...
Hmmmm lijkt me spannend..... met Jean Claude van Damme... maar geen zin....
Tennis... nog meer tennis.... tekenfilm... sport...
"Euh Wampie... er is niks op tv... ik zet Vikingen aan op Netflix en als het eng wordt zet ik het geluid wél zacht"....
Welja joh... ik ben ook helemaal niet visueel ingesteld... maar oké ik haak nog wel wat...
Toch probeert ik eens voorzichtig mee te kijken...
Mensen die levend in brand gestoken worden... veldslag na veldslag.... verkrachtigen.... bloed... geschreeuw...
Dus zeg ik:"Nou dat is wel een serietje zeg... je kan beter landkapertje spelen"...
Oeps... en nou heb ik het gevreten...
Ik snap er niks van... dit is geschiedenis... er zit een verhaal in... er worden wijze dingen gezegd....

Maar als ik tegelijkertijd zie dat een kinderkamer met bouwelementen, zwaarden en bijlen in elkaar geslagen wordt en de "wijze" woorden worden uitgesproken "nu heb ik je onschuld ontnomen kind want je bent een toekomstig koning en veldheerser... een koning is een strijder en geen spelend kind" of woorden van die strekking... dan begin ik toch ernstig aan wijsheid te twijfelen...
En als blijkt dat de dood van de koning niet het einde van de afleveringen betekent maar er nóg een aflevering komt,  vind ik het tijd worden mijn haakwerk op te ruimen en mijn weg boven tussen de wasrekken te bewandelen...

Ach ja... thuisleven...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten