dinsdag 3 augustus 2021

3 augustus 2021 t Kuierpad dag 11


Dag van:
Het is vandaag mannendag....
De heren Olf, Marcel en Willem zijn al vroeg op...
Met name Willem...
6.15 uur "Wampie ik moet poepen, let even op de honden"....
Mannendag Willem... ik wil uitslapen....
6.17 uur "Wampie ik hou het niet meer... wakker worden nou...."
Hmmmm mijn auto is zojuist ontploft...
"Je droomt... let op die honden nou"....
Ritsgeluiden en weg is hij....

Van:
6.50 uur
:Wampie ik ga honden uitlaten"...
Zucht.... ik slaap weer in...

Van:

8.50 uur
"Wampie we hebben de scooters... kom kijken... zo gaaf"....
Kreun... zucht...
Mijn ogen willen niet open... ontstoken door de vochtige nacht...
Op de tast een doekje.... schoonmaken...
Door een kier van mijn tentcabinedeur Willem zien staan bij zijn scooter....
Een scootmobiel had beter bij je gepast lieverd...

Van
Dag mannen.... veel plezier.... en op tijd terug hè....
Daar gaan ze... met luid getoeter...
Geïrriteerde hoofden verschijnen door tentdeuren....
Oeps...
Tja helaas mensen vandaag wordt er niet uitgeslapen...
Maar één dingen beloven we... het beloofd verder en rustige dag te worden zonder die drie druktemakers op het veld....

Van:

Dan gaat het gewone leven op het veldje verder...
De zon schijnt en alles speelt zich weer buiten af...
De tafels komen uit de voortenten...
De vliegen worden van de boter en jam gejaagd....
De worst en de kaas zorgvuldig op een schaduwrijk plekje gelegd....

Van:
De tent waar eerst de single man stond... nummer 45... de tent met de familie Kan de kont niet keren, beweegt ook letterlijk niet...
Zeker twaalf uur per dag zitten twee bleke jongetjes op een stoel spelletjes op een mobiel te spelen....(7 en 9 jaar oud schatten we in)...
Zoon van 17 zit de gehele dag en nacht met een petje op en een buideltas om zijn schouder, ineengedoken op een klapstoeltje op een hoekje buiten de voortent onafgebroken shaggies te roken en op zo'n mobiel te turen met een oordopje in....
Pa en ma zitten op een stoel tegen de voortent...
Pa en ma doen boodschappen terwijl kinderen zitten waar ze zitten en zich niet verroeren....

Pa poetst zijn witte Nike schoenen keer op keer tot ze weer wit zijn...
Het baart ons echt zorgen....
Ze voetballen niet...
Ze pingpongen of badmintonnen niet....
Ze zwemmen niet...
Ze doen niet mee aan de animatie...
Ze gingen niet naar de braderie op het klimveld....
En ze maken geen contact of praatje....
Ze komen de tent niet uit....
Te eten krijgen ze wel...
Maar ik heb ze nog niet zien snoepen of een ijsje zien eten...
Vreemd... zeer vreemd....
Morgen toch eens proberen of ik ze kan verleiden tot enige vorm van gesprek...

Van:

Mijn leuke buurman... nummer 46... Van hondje Pippie van nu 15 weken... kan prachtige verhalen vertellen...
Hij is prof wielrenner geweest en rijdt nu hooi op de vrachtwagen naar maneges en dierentuinen...
Hij is een eigen huis aan het bouwen... en oh wauw... dat kan zo in een tv programma over 'mijn verbouwing'...
We hebben altijd lol met elkaar...
Vandaag vroeg ik hem hoe het toch met zíjn vrienden zit...
Ik zie wel steeds vriendinnen van zijn vrouw en haar zus maar heb je als vrachtwagen chauffeur eigenijk wel een sociaal leven...?
Hij begint te vertellen.... en ik hang maar weer eens aan zijn lippen...
Zijn beste vriend zit in de bloemen...bouquetterie....
Dan zal hij het wel slecht hebben gehad tijdens de corona zeg ik zo...
Maar nee...
Zijn beste vriend is de man van Greetz... die de online te bestellen  bloemstukjes en boeketten doet....
Greetz ken ik wel.... daar heb ik heel wat bloemetjes besteld in de coronatijd...
Die man moet financieel wel binnen zijn zo onderhand...
Je mag hem wel eens vertellen dan dat hij dat wat goedkoper mag maken,  zeg ik....
Die boeketten zijn belachelijk duur...
Hij lacht en zal het doorgeven....
Ik weet dat hij dat ook zal doen...


Van:
Och hemel... my too sexy is too sexy for his socks...
(Zie foto)...
My too sexy maakt tegenwoordig elke dag een ronde...
Bij iedere tent staat hij even stil en maakt een praatje of biedt zijn bijzonder regeltalent aan...
Ons slaat hij altijd over....
En hij ziet altijd wel wat... een klepje van een caravan dat omhoog staat... en omgeslagen tentzeil... een gordijntje dat nog dicht zit...
En vandaag doet hij dat op jawel... Friese sokken...

Van:
Maar dan Miep Degelijk van nummer 44... 
Ze krijgen vandaag wat verlate verjaardagsvisite... vrienden...

Ze blijven de hele dag...
Het is warm vandaag....
De vrienden hebben al snel de dikke kleding uit en het water lonkt....
Gelukkig heeft manlief wat korte broeken over waarin wel gezwommen mag worden.... maar dan....
Ze komen terug....
Kleden zich in de caravan weer om...
En wat denk je....?
Miep Degelijk heeft het wasteiltje al klaar staan....

Van:
Miep en man Degelijk bieden hun vrienden en bbq aan...
Het is zo rond half vijf....
Het rookt als een nieuwe uit de bbq...
Je raadt het al...
Het is écht niet verzonnen om deze blog smeuïger te maken... écht niet...
Maar ze staat al direct met een wasteiltje klaar...
De rook moet uit de kleding... dan kan de visite fris ruikend naar huis...
En waarachtig... daar komt een tweede wasrek aan...

Van:

De mannen genieten van hun rit...
Olf weet de mooiste routes...
Wij krijgen de leukste kiekjes....
En zelf haken we ons suf maar... het setje voor mijn kleindochter is af....
De buurman is er weg van....
"Maak jij zoiets zelf Wampie?"....
"Wauw... echt knap zoiets"...
Zeg buurman.. misschien iets voor Greetz...?
Ik wil wel een handeltje beginnen voor die prijzen...

Van:
Toiletperikelen..
Mam, ik ben klaar...!
Ga dan onmiddellijk je handen wassen...
Waarom... nee ik ga naar buiten...
Ga onmiddellijk je handen wassen die zijn vies... je hebt aan je billen gezeten...
Maar ik heb niet gepoept...

Plassen is ook vies....
Mam..... het is mijn eigen plas.....
Die is ook vies....
MaaaahaaaM....
ONMIDDELLIJK!!!!!....

Van:
En ja hoor... het kezenbord wordt weer op tafel getekend... het spel gespeeld...
Ik geloof dat Marcel vanavond buiten slaapt...
Die komt de tent niet meer in...
En ook Willem kijk ik de eerste dagen niet meer aan...
Maar ooooooh het is zo'n leuk spel.....

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten