maandag 30 augustus 2021

30 augustus 2021


Dag van:
Willem is alweer druk...
Vandaag de voorbereidingen voor zijn cd presentatie in de kerk...
"Niet het vakantie album vergeten hè.... en oh ja, je moet je dus nog even bellen voor de trouwlocatie... en..."
Dag Willem, veel plezier....

Een huwelijk organiseren... hoe doe je zoiets....
Ben je eenenzestig en moet je je met dát soort dingen bezighouden....?
Vroeger zou je al in een bejaardentehuis hebben gezeten....
Kookte 'tafeltje dekje' voor je....
Zou je nu scrabble spelen met de andere oudjes in de gemeenschapszaal....
Kreeg je je kleinkinderen op bezoek voor wie je altijd speciale koekjes in je muf ruikende koektrommeltje had...
En zou je thee presenteren in bloemetjes kopjes met een goud randje op dito schoteltje...
Dan waren er alleen de herinneringen geweest aan een lang geleden daarvoor gesloten huwelijk... daarna gekregen kinderen en kleinkinderen....
Zou je mijmerend achter je geraniums terugdenken aan die goeie ouwe tijd...
Maar niks hoor.... dit pre-bejaarde stel moet zo nodig een huwelijk gaan organiseren omdat ze de late liefde ontdekt hebben.... en omdat dit ook nog eens, notabene na 15 jaar relatie, met een ja- woord bekroond moet worden....

Maar oké... ik heb JA gezegd... en ik moet op de roze

huwelijks blaren zitten....
Waarbij natuurlijk het heerlijke van deze tijd is dat je internet hebt....
Vroeger zou ik van alles af hebben moeten bellen met mijn telefoon met draaischijf...
Op mijn solexje locaties hebben moeten afgaan....
Maar joechei... nu hebben we internet.... 
Ik kan online van alles opzoeken en zelfs regelen....
Zou ik vroeger ons officieel bezoek bij getuigen moeten afleggen... nu hebben we WhatsApp videobellen....
Spreek een filmpje in en hup je hebt ook direct antwoord..
Trouwens die getuigen hadden we in Barcelona al geregeld....
Met zo'n filmpje dus....
En allevier hebben ze JA gezegd....

Voor de locatie gingen we wel op bezoek...
We moesten immers toch de honden daar halen...
En wat is er nou mooier dan op het heerlijke landgoed van je eigen zus een trouwfeest à la Provençe te houden....
Heerlijke liefdevolle, romantische en veilig vertrouwde  omgeving...
Daarbij kunnen op het onmetelijke terrein heel wat tenten en campers opgeslagen en neergezet worden....
Het feest kan dus tot in de late uurtjes doorgaan....
En yes..... mijn zus zei ook JA....


Heb ik toch al mooi twee dingen voor elkaar....
En..... oh ja....mijn zoon geeft me weg... mijn dochter ontwerpt en maakt de jurk en ontwerpt de trouwkaart....
Schoondochter gaat over de gehele versiering,  gastenboek en cadeaus en schoonzoon maakt mooie roze wolk lucht filmpjes met zijn drones....
Oud- leerling Jip draagt de ringen.... oud- leerling Tamara maakt de bruidstaart en Willems inspiratie bron Piet zegent het huwelijk in....
Alle kleinkinderen mogen vlinder ballonnen oplaten en de oudste twee heuse echte vlinders....
Hatsekidee.....

Ik kom er alleen snel achter dat je voor ondertrouw en huwelijksvoltrekking zelf nogal wat documenten moeten hebben...
Geboorteakte,  scheidingspapieren (lekker dan)... en nog wat van dat soort dingen...

Als Willem thuis is beginnen we aan de lastigste

klus....de gastenlijst....
Je zou iedereen wel uit willen nodigen die je kent....
Maar heus Willem... dat kan gewoon niet....
Afspraak is: In de vroege ochtend burgerlijk huwelijk met alleen wij en de getuigen... dan gauw omkleden.....
Kerkelijk huwelijk rond één uur waar iedereen welkom is....
Dan de foto's....
En hup naar de feestlocatie....
Half zes bbq... vanaf zeven uur tenten opzetten en vanaf acht uur het feest....
Vraag ik me nog af wanneer wij oudjes een middagdutje kunnen doen.... op wellicht onze eigen ongemakkelijke luchtbedden...
Oeps en hoe zet je een tent op in een gala jurk....?
Dat wordt nog een uitdaging....!!

Maar.... we hebben, naast het ideeën platform Pinterest dat zich vult en vult,  een heuse website nu...
Zo'n kant en klare trouwwebsite waar alles op te vinden is...
Erg handig!!...
Wat willen we nog meer.....
Hoe echt is dit....??!!


Ik vraag me alleen af hoe ik ooit dit jaar m'n hoofd nog bij m'n werk en de studie moet houden....
Toch presteer ik het zowaar ook nog een lesrooster in elkaar te draaien... vragen te beantwoorden van een vroeg beginnende over ijverige collega,  te overleggen met mijn assistente over een eentaaksdoos.... en mijn mail te bekijken....
En ook nog een begin te maken aan het vakantiealbum....
Maar verder dan het uur vóór het aanzoek kom ik daarmee niet....

Late liefde noemen ze het...
Maar wel met dezelfde kriebels als toen.... vlinders in je buik.... dolle plannen en ideeën....
Hoe ik ook mijn best doe ... ik kan me met de beste wil van de wereld niet oud voelen nu....
Dat trouwen doet op welke leeftijd dan ook toch wel wat met een mens....

Maar euh.... laat dat rijst strooien als we de kerk uitkomen, toch maar zitten...









 

1 opmerking: