zaterdag 21 augustus 2021

21 augustus 2021 Barcelona voorbereidingen


Dag van:
Nauwelijks geslapen... en dat is knudde want we moeten nogal een ruk zonder slaap vanavond en vannacht...

De voorbereidingen kosten me al week en een 'op reis trauma'... maar nu zijn alle......aaaaaalle benodigde papieren dan eindelijk ingevuld.... en liggen of uitgeprint klaar of staan op m'n mobiel....
Ik kan geen (gezondheids) formulier meer zien....
En als ik een QR code zie krijg ik kokhalsneigingen....
QR...Quick Response..... nou vlieg maar op met die codes... ik zie alleen nog zwarte blokjes voor m'n ogen...
En quick....quick...????
Mijn printer is sneller dan het aanvragen en uploaden van zo'n QR geval....
(Of ben ik nou hopeloos ouderwets te noemen?)....

En had iemand mij misschien kunnen zeggen dat een powerbank niet laad van usb naar usb....?
Schaf ik op de valreep twee van die kabels aan, blijkt er een usb-c aansluitinkje te zitten....
Over het hoofd gezien....!
Dat krijg je nou van al die zwarte blokjes....

Honden naar m'n zus.....


Tuuuuuuuuuurlijk hebben wij een omleiding omdat de A50 wordt geasfalteerd...Ach ja jongens.... die mensen gaan toch op vakantie.. doe maar een omleidinkje....

Maar eenmaal daar staat er een heerlijke Indische maaltijd te wachten...
Je zal maar zo'n zus en zwager hebben....!!
Dus eten we heerlijk buiten terwijl hun en onze honden gewenningrondjes rennen....

Als de wiedeweerga naar huis... de andere twee honden naar het pension brengen....
Ja, ja... wat dat betreft is het Willems dag niet...
Iets met verlatingsmoeilijkheden....


En als Willem toch weg is.... en het huis dus hondenvrij.... de bezem en de boender er doorheen.... kattenbakken verschonen... kattenvoer klaarzetten voor als buuf komt om ze eten te geven...
Ik geef je op een briefje... die Bengel en Bets doen wat bewaking betreft niet onder aan vier herders....

Check verder;... de koffers... de plattegrond Barcelona.... camera..... laders.... extra contactdoos......
Contactdoos????.... jazeker... in deze tijd van technologisch vernuft heb je nog al wat laders nodig.... en nee hè slimme technologen.... daar hebben jullie nog geen QR code voor uitgevonden....
No quick response voor mijn camera, mobiel of powerbank....
Daarbij kennen hotelkamers met drie sterren maar één, hooguit twee stopcontacten....
En in één van die twee zit aaaaaaaltijd óf de tv óf de minibar....

Zal ik wel of niet die haakspullen gokken....
Zo'n plastic haaknaald daar kan ik nog geen kakkerlak z'n schedel mee doorboren... ik waag de gok...
Al zet ik meer in op het feit dat ik in dat vliegtuig als een blok in slaap val...

Willem heeft het moeilijk..

Een huis zonder honden....
Z'n hele ritme is in de war...
Tegen de tijd dat de honden uit moeten is hij in staat om met de katten aan de wandel te gaan....
Het gesteun en gekreun is niet van de lucht...
Zelfs de geappte foto's van m'n zus helpen niet....

Nu nog snel een douche....
En even kijken of ik nog twee uurtjes slaap kan mee pakken.....
Kwart voor één de wekker....
En ik vind het al vroeg als Willem zondags preken moet.....
Ik beloof plechtig dat ik er nooit meer over zal klagen...!

Ik werp nog een blik op de plattegrond....
In gedachten loop ik rond dit de pittoreske steegjes..... wandel over de pleinen...
De Ramblas mijd ik nog maar even al is ons hotel daar heel dichtbij.....
Ik wil nog even niet gespannen om me heen hoeven kijken of er geen jeugdbendes zijn die het op mijn camera of tas gemunt hebben....
Ik kan niet wachten om de Sagrada weer in te mogen... oceanen van licht waarin ik verdrink....
In mijn verbeelding heb ik de smaak en geur van de tapas al geproefd en nip ik aan de sangria...
Zes dagen zon en 30 graden.... hoe voelt dat ook alweer....?

Barcelona we komen eraan!!!!

Toegift: Willem Wilmink....

OUDE EN NIEUWE STEDEN

Je voelt je razendsnel vertrouwd
met oude steden, fraai gebouwd
om torens heen:
al kende je daar heg noch steg,
na een klein uur vind je de weg
heel goed alleen.

Maar neem een wijk uit onze tijd:
je raakt er vaak de weg nog kwijt
na honderd keer.
Zelfs in één bouwwerk, één kantoor,
zoek je je rot, de jaren door
en telkens weer.

Ach, architecten van vandaag,
ik zoek een antwoord op de vraag
waarom u faalt:
waarom is bijna elk ontwerp
zo zonder hart en zo onscherp
dat men verdwaalt?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten