zaterdag 28 augustus 2021

28 augustus 2021


Dag van:
 'T is weer even vreemd zo wakker worden in je eigen bed...
Ik hoef de grote afstap van matras naar de vloer niet te nemen...
Ons eigen matrasje is vier keer zo dun als die, die we in het hotel hadden...
Maar ik moet opschieten ... geen tijd om bij stil te staan... de tweede lichting honden moet gehaald worden...

Sorry Bengel... vrouwtje heeft even geen tijd...

En och die Bengel wil alleen maar kroelen en knuffelen....
Ze is nu helemaal niet meer weg te slaan bij het vrouwtje....
Twee weken pension en nu zes dagen alleen thuis, vindt ze wel welletjes...

Op naar mijn zus en zwager... en twee honden die waarschijnlijk te verwend zijn om mee terug te willen....

Nou dat hebben we dan mooi mis.... want hoe heerlijk ze het ook hadden, ze vliegen op ons af zodra ze de auto de oprit op horen komen....
Ze springen in de auto zodra de portieren opengaan...


Het is weer heerlijk toeven op het landgoed onder het prieel...
Hier heerst een eeuwig vakantiegevoel...
Maar na de tweede kop koffie is het toch weer tijd om te gaan...
Zus en zwager gaan deel uitmaken van een erehaag van buurtgenoten voor een 18 jarige buurtgenoot die is overleden....
En wij hebben nog twee honden en katten thuis die natuurlijk alweer met smart zitten te wachten....
Daarbij wil ik de foto's van de spiegelreflex camera halen..... moet Willem de nieuwe druk cd's versturen, ze zijn net vanmorgen gebracht... en moet hij zijn preek voor morgen voorbereiden....

A50 dicht voor onderhoud... en omgeleid worden bos 's Hertogenbosch...
Wat een pretje...
Met een benzinemeter die al twee keer gepiept heeft als schreeuw om meer benzine....
Een uur later dan anders zijn we pas thuis...

En he ha buurman.... kopje koffie zeker?....

En het hele verhaal over het aanzoek horen....
En dat krijgt hij....
In geuren en kleuren....

Trouwens... ik ben jullie de datum van het voorgenomen huwelijk nog verschuldigd...
We zijn eruit hoor...
Na veel wikken en wegen over vakantiespreidingen.... wel of niet ludieke cijfercombinaties.... koude en warme seizoenen en dus binnen of buiten bruiloften...hebben we bedacht dat we op de laatste dag van juli een relatie kregen die we al 15 jaar vieren en dus nu niet op de laatste maar op de eerste dag van juli willen trouwen...
Hoeven ook niet een hele maand juli op een feestje te wachten....tadáá.....
De datum wordt dus...tatatataaaaaa.... vrijdag
                                1 juli 2022....

Dat moet toch ook genoeg tijd geven om iets te kunnen regelen....
En ach... het hoeft niet groots en bombastisch...
Ja... als het aan Willem ligt wel natuurlijk... maar hij trouwt met mij... tenminste dat begreep ik uit zijn vraag in de Sagrada....en ik ben ietsje anders dan hij hihihihihi.....
Het zal dus wel een middenweggetje worden....

Ja Willem ik weet dat jouw liefde door de mond en maag en daarna poepgat gaat...
Ik ga al eten halen....
Je zou willen dat je zo'n seafood fish plate had...
Nou dan doen we dat dus...

Vis tapas ...
Één nadeel van Nederland.... er zwemt geen inktvis in de Noordzee....
Zelfs niet die ene kleine inktvis die nog over was uit Spanje en de verkeerde zeeweg is ingeslagen en verdwaalde...
Je krijgt dus je vis... maar géén inktvis....
Troost je... Nederland heeft z'n haring....!

Nou Willem heeft z'n dag wel hoor....
Z'n honden weer terug....
De nieuwe druk cd's klaar....
Vis tapas schotel... mét haring....
En op Netflix zijn lievelingsserie van vroeger... Winnetou en old Shetterhand......
En als er nou naast martelscènes nog iets is dat me absoluut niet kan bekoren, zijn het wel cowboys en indianen....
Maar kom aan... ik heb vast nog wel een was te draaien....
En mezelf te douchen....
Morgen is mijn oudste jarig....38 jaar.....
Je zal toch bijna veertig worden en dan een moeder hebben die gaat trouwen....
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten