zaterdag 7 augustus 2021

7 augustus 2021 't Kuierpad dag 15 finale


Dag van:
Neeeeee... nee hè.... nee echt niet toch.....
Ik heb net mijn ogen uitgewreven toen ik wakker werd...
Ik geloof dat ik het weer kan doen....
Dit zie ik vast niet goed....

We zijn vroeg wakker vandaag want het is vertrekdag...
Dat betekent dus tent leeg... en tent afbreken...
Dat doen waar wij steeds naar zaten te gluren bij anderen als er weer eentje zover was als het erop zat....
En je moet voor twaalf uur van je plek zijn...
Willem moet natuurlijk eerst zijn rituelen afhandelen; honden uitlaten... poepen..... koffie.... eitjes...(Iedere ochtend vier of vijf....)
Vroeg eruit dus....

En daarom geloof ik het niet...
Daarom wrijf ik nog eens twee keer mijn ogen uit...
Maar ik zie het heus goed....

Had de gebogen depri shaggierokende puberzoon een eigen tentje gekregen dankzij de visite...
Wat denk je....

Komen er twee puberdametjes uit de tent...
Haar in de war... kleding rechttrekkend .... giechelend... en nog een laatste kusje....
Dan zien ze mij en schrikken....
Ik wijs naar mezelf en leg dan de vinger tegen mijn lippen....
My lips are seeled.....
Maar ze rennen weg.... héél hard....
Zelf ben ik erg benieuwd naar het gezicht van de jongeman straks...
En gelukkig slapen zijn ouders en broertjes nog....

Van:
Vijf plekken komen vrij vandaag...
Onze vriendengroep vertrekt; Olf, Danielle en de kinderen en Marcel en Esther vertrekken met dochter en vriendin....
Maar ook my too sexy friend vertrekt... en de papa en zus van Lotte...
Trouwens als ik naar het toiletgebouw loop zie ik overal afgebroken tenten...
En dat moet allemaal naar huis...
En ik hoop niet allemaal richting Gelderland...


Van:
Marcel is al bijna klaar... die houdt niet van getreuzel...
Hun tent hoeft niet meer mee... die is na 14 jaar en de lekkage dit jaar, écht op...
Esther knipt een stuk zeil uit de tent...
We gaan daar straks onze namen opzetten.... en een mooie herinneringstekst....
Wij staan tenslotte al 14 jaar naast deze tent...

Van:
En Olf en Danielle....?
Die liggen nog op een oor...
Nee toch niet... zoon Beau is al wakker...
En daar verschijnt het blonde engelen koppie van Finn om de hoek...

Van:
My too sexy doet het op z'n eigen sexy wijze "zien jullie wel hoe goed ik delegeer... en hoe elegant ik de fietsen op het dak van de auto zet..."
En oh my... alles moet precies afgemeten en waterpas in de achterbak geplaatst worden....
Ma "helemaal niet sexy" drentelt achter manlief aan... trippel trippel....
Dat vindt my too sexy prettig... zo heeft hij het gevoel dat hij de leider is...
En is hij het zat dan mag ze de slakken van het gronddoek halen.... en soppen.....

Van:
Papa Lotte is al bijna klaar...
Hij was gisteren al een eind op weg...
Nog wat spulletjes van zijn dochter caravan aanhaken en wegwezen...
Op naar Lotte....

Van:

Moeder overste is erg druk in de weer...
Tupperware bakjes beleg... Tupperware servies... Tupperware bestek... Tupperware servetjes... het lijkt wel een paasontbijt...
Ik zou zeggen... overste u heeft vakantie.... maar tja.. een overste luistert niet want zij is overste... en dus de baas...
Maar dan komt het...
Overste rinkelt..... moeder overste rinkelt met een soort van belletje....(het is nog net geen kerkklok)...
En zie aan... de kloosterslaaf verschijnt om de hoek van de tentopening en het resultaat van de onbevlekte ontvangenis (sorry ik bedoel het niet denigrerend), de dochter dus,  verschijnt uit het eigen tentje....
Zij slaapt niet in het klooster maar in een bijgebouwtje/kapelletje annex klein tentje....
Ze dragen beiden net als moeder overste een badjas....
Ze mogen aan, aan het ontbijt zoals dat zo netjes heet....

Van:
En wij....?
Nou euh.... Willem laat de honden uit dus ik pak alles in....

Maar door mijn excellente kampeersorteerboxensysteem gaat dit van een leien dakje...
Dan laat ik luchtbedden leeglopen... zet koffie... kook eitjes...
En dan gaat Willem poepen...
Ik maak het keukentje schoon, ik vouw het keukentje in elkaar... ik zet alles buiten en veeg de tent....
Dan gaat Willem eitjes eten en brood... en nog meer brood...
En ik pak mijn auto in... zet keurig alle boxen naast elkaar en op elkaar.... mijn dekbed erin...
En dan zul je daar Willem hebben...
Hij hoeft alleen nog maar de haringen uit de tent te halen om hem daarna samen op te vouwen...

Van:
"Wampie help even opvouwen... hier is de zak waar de tent in moet"...
Ik kijk eens goed...
Dit is NIET de zak waar de tent in moet....
Willem is deze niet wat klein...?
Willem kijkt niet op of om...

"Hij past elk jaar erin dus dit jaar ook"....
Ik kijk nog eens goed wat erop staat...
Marcel heeft het ook door...
Deze zak is voor de luifel...
Willem begint te rollen....
Natuurlijk... lucht in de tent...
Uitrollen... tent rits stukje open... inrollen...."mag ik de zak?"....
Hij kijkt... hij probeert... kijkt nog een keer....
"Deze is veel te klein... hoe kan dat nou... elk jaar past hij nog"...
Marcel en ik houden het niet meer... we bulderen....
Luifel misschien, hikken we....
Gelukkig kan hij er zelf ook om lachen en ik geef hem de goede zak....

Tent in de zak...
Luifel in de zak...
Alles in de auto....
Het veldje verzamelt zich...
En ineens zijn we eensgezind en vrienden van elkaar...
Iedereen zet z'n naam op Finn's tshirt....
Wij tekenen het tentdoek van Esther en Marcel....
Nog één kop koffie bij Olf en gaan....
Luid toeterend natuurlijk... want iedereen zal weten dat Willem vertrekt....

Van:
Dag moeder overste, dag my too sexy, dag puberzoon van het triootje (sssst ik zeg niks).... dag glamping family... dag ma Degelijk en familie Kandekontnietkeren.... dag lieve buren en Pippi... volgend jaar wil ik een puppy van je...
Dag allemaal.... wat waren jullie weer een inspiratiebron voor leuke anekdotes en verhalen...
En natuurlijk dag lieve kampeervriendjes... tot volgend jaar...!


Van:
Ik heb de uitrijkaart....
Ik rij er eerst uit... stop de auto... ren naar de slagboom van erin... kaartje erin... en naar de slagboom van eruit... nu kan Willem er ook uit...
Oeps.... dit keer niet....
De kaart was echt maar tot 12 uur geldig....
Willem kan er niet uit... hij baalt...
Ik rij als een haas naar de hoofdingang... haal een dagkaart... rij terug... kaartje erin... nog een keer erin... ja hij doet het...
Willem is bevrijd....

Van:
Terugreis met file...
En een stuurbekrachtigingwaarschuwingslampje.... ajakkes.... (maar wel een mooi scrabblewoord)...

Van:

Aankomst thuis en alweer een buurman Peter...
De hele zooi weer uitladen...
Was, was, was en nog meer was maar ik kom droogrekken tekort....

Van:
Reeeeeeeegen... maar lekker nu niet naar de tent rennen en alles nat hebben....

Van:
En wat wil Willem eten.....????
Jaaaaaa... de vaste lezer raadt het al.... LOEMPIA!!!....


Van:
Honden en katten halen...
Ah wat zijn ze blij....
En wat zijn wij weer blij....!
Herenigde dierenfamilie....

Van:
Twee katten die de hele tijd geknuffeld willen worden en honden die niet weg te slaan zijn....

Van:
Preek voorbereiden en......
Ik in bad....
Je wilt het badwater niet gezien hebben...UGLY!!!...
En nu... slapen in mijn eigen droge bed...

Van:
Dat was dan weer de kampeervakantie.....
Maar we hebben Barcelona nog in het verschiet...
En mijn blog is dagelijks te lezen...  http://wampie13.blogspot.com/?m=1
Maar die deel ik niet steeds op Facebook...
Dus niet getreurd.... de blog is er wel...
Bedankt voor alle leuke reacties en wie weet tot morgen en anders 21 augustus bij de Barcelona voorbereidingen....
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten