zondag 10 maart 2024

10 maart 2024


Dag van:
Mannuhhhh.....ik zal het vandaag nog vaak roepen ....
Het begint al vroeg in de ochtend...
Willem preekt in Drachten vandaag, wat betekent dat hij een eind moet rijden en dus ook vroeg weg moet...
Hij liever dan ik na zo'n avond als gisteren, maar goed...hij vindt zichzelf een meester planner.....
Nou was ik gisteravond mijn gezichtsreinigingsdoekjes al kwijt, inclusief het nieuwe pak dat ik al klaar had liggen want ze waren laatst in de aanbiedingen (2 voor de prijs van 1)....en dus vraag ik aan Willem of hij ze misschien gezien heeft....
"Welke doekjes".....
Oh gut, dit vergt uitleg....
Die gezichtsreinigingsdoekjes met q10 erop....
"Oh, was dat voor je gezicht.... Ik dacht dat het schoonmaak doekjes voor de badkamer waren"......
Neeeeeeee Willem, heb je echt.....?????
Nou en ja dus, dat heeft hij.....

Je zou toch bijna blij zijn dat hij naar Drachten moet....
Maar aangezien hij de afgelopen weken al vaak overdag en s avonds weg is geef ik hem het voordeel van de twijfel omdat ik het ook wel saai begin te vinden dat vele alleen zitten....

Heerlijk hoor, dat ik kan doen wat ik

wil....maar toch.....
Laat ik maar gaan douchen....en dan na de douche lekker onder de dekens droog stomen met een filmpje op mijn mobiel van Barbara Streisand en Jeff Bridges ....the mirror has two faces.....
Zo is er, op honden geblaf na, toch nog wat geluid in huis....

Om half twee komt Willem weer binnen....
Ik had al de nodige berichtjes van de Friezen in mijn WhatsApp gehad dat de dienst zo mooi was, dus ernaar vragen of het goed gegaan was hoef ik niet....
Toch krijg ik het hele verhaal in geuren en kleuren....tja ik wilde toch wat geluid in huis...nou dan krijg je dat ook....
Ondertussen zie ik dat Blitz de tuin om wil gaan spitten en ik ren met een 'sorry Willem' voor de onderbreking van zijn verhaal, naar buiten....

Mannuhhhhh.....heb ik vorig weekend hem erop attent gemaakt dat een van de vlonderplanken op knappen staat....
Kreeg ik als antwoord dat het onzin was want....het waren nieuwe planken...
Ga ik op mijn weg richting Blitz KRAAAAAAAK dwars door de plank heen....
AU....!!!!!

Met mijn been ergens tot de knieën onder de vlonder, mijn gezicht plat op de tegels, en de rest ergens daartussen verfrommeld, lig ik....
En dat been krijg je in eerste instantie niet zo makkelijk tussen de andere planken uit dan dat die erdoorheen in ging.........
Wroet...au.....draai....au....trek....au....krak...au....en eruit....
Nu mezelf weer snel omhoog worstelen want daar komen mensen aan die het bruggetje over willen en ik lig ik er nou niet al te florissant bij....
Au....au au.....
Mijn enkel in blauwe wording en geschaafd....een splinter in mijn vingers....knie kapot....en twee pijnlijke muizen van de hand....
Maar erger nog....een Willem die NIET SNAPT HOE DAT NOU KAN.....grrrrrr....
Enfin, ik laad mezelf weer op....en Willem gaat naar zijn volgende afspraak....
Met zijn oudste leg en zijn ex een liedje maken voor zijn dochter die in mei 40 wordt....
Mannuhhhhh...... in de looprichting van de deur legt hij en passant nog even de liturgie voor zondag neer want daar moet een PowerPoint bij.....
Ik hoef niet stil te zitten in ieder geval vanmiddag....

Ik begin maar eerst eens met de foto's van het

jubileum concert, waarvoor ik gevraagd was die te maken, te versturen naar koor bestuurlijke mensen...oh ja, en de voorzitter van de korenvereniging.....
Dan open ik PowerPoint....
Nou heb ik niet veel te zeuren dit keer want het betreft een jongerendienst waarin Willem voorgaat....
Dat vergt dus een heel andere inhoud dan andere PowerPoint presentaties....en daar heb ik stiekem toch best wel zin in ...
De jeugd heeft de toekomst en aangezien de kerken leeglopen en er al zo goed als geen jongere meer te bekennen valt, is dit wel een uitdaging....
Daarbij....als je goed kijkt, luistert en voelt, geven jongeren een geheel andere draai aan kerkdiensten als het aan hen ligt ...
En het ligt zondag dus aan hen....
Hun zelf bedachte thema is 'goede raad'....
En die raad, daar zitten ze niet altijd op te wachten....
Zo hebben ze sketches bedacht en ... hoe gaaf ...een goede raad veiling.....
En wat heerlijk dat ik als liedjes de clips van Snelle Jelle en van Meaux mag gebruiken....
Zelfs van 'Doe Maar' en Marcel Zimmer mag ik een clip invoegen....
Alle plaatjes die ik zoek hebben met jongeren te maken...

Spijkerbroeken met scheuren erin....hangjongeren..... vriendschappen....liefdesverdriet....
Het is een hels karwei, en pas als Willem thuiskomt om half zeven zet ik de laatste sheet erin....
De PowerPoint vindt hij helemaal geweldig maar daarna.....
Mannuhhhhh......"nu ga ik Feyenoord kijken en ik ben helemaal overprikkeld na vandaag en gisteren dus wees alsjeblieft stil....
Je papier kraakt....zit eens stil......ik heb last van dat dienblad...."
Echt hè..... mannuhhhhh....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten