vrijdag 29 maart 2024

29 maart 2024


Dag van:
Ik doe vandaag niks....
Ik slaap een gat in de dag... 
Maar verder doe ik niks....
Ik kijk naar de appelboom net zo lang tot ik de appelbloesem uit haar knoppen zie knallen.....
Maar vandaag doe ik verder niks....
Ik zie de woerden doelloos op het water dobberen, hun mannentaak zit erop....de vrouwtjes broeden op hun bevruchte eieren, en na mannentaak komt mannentaal....er wordt dus wat op los gesnaterd...
Maar eigenlijk doe ik voor de rest niks....
Ik leg mijn Scrabble Wordfeud woordjes met wat Wordfeud vrienden die vast net als ik zitten te peinzen tot we dat woord vinden dat zoveel mogelijk punten oplevert....
Maar ach, verder doe ik eigenlijk niks....
Ik zie hoe de violen in mijn bloembakken in schitterende kleuren volop bloeien en vermeerderen....wat wordt een mens daar vrolijk van....
En eigenlijk doe ik verder niks.....

Ik kijk naar boven waar de zon af en toe tussen de wolken doorpiept en doe dan snel mijn ogen weer dicht om ze te beschermen tegen dat felle licht....
Dan geniet ik alleen van haar warmte....
Verder doe ik niks....
Ik bekijk eens een afleveringetje van 'bureau Arnhem'....die serie heb ik immers eerder dit jaar gemist....
En ik bedenk me dat ik nooit agent zou willen of kunnen zijn....zoveel ellende en narigheid in een achtuurs baan....
Van de dood na een zweefvliegtuig crash tot de dood in een woning, van drugsdealers tot hartinfarcten....zo duiken ze van de ene ellende in de andere....
Ik dacht dat ik heel wat aankon, maar nee.... bij de politie werken zou ik beslist niet kunnen....
En dan ga ik door met niks doen....
Ik volg de reiger die over het water scheert....de zon laat de visjes in de vijver blinken en hap weg vis.....verdwenen in de snavel van de statige grijze reiger die schuin tegenover mij neerdaalde aan de waterkant....
Heerlijk dat niks doen.....
Ik waarschuw de honden niet te blaffen tegen de hondjes die oversteken over de brug om hun behoeftes in het tegenoverliggend bos te doen.....en ik aai de poezen die hun kopjes tegen mijn onderbenen aan schurken....
En verder....ach, verder doe ik niks....
In mijn hoofd mijmert het liedje van 'euro papa'....de Eurosong festival hit die Nederland gaat vertegenwoordigen....
Ik krijg het nummer maar niet uit mijn hoofd....
Maar dat hoeft ook helemaal niet, want ik vind het een heerlijk vrolijkmakend nummer.....
Dus ik neurie en hum wat voor me uit terwijl mijn nagels op de leuning van de tuinstoel het ritme tikken en mijn voet op de maat meewipt....
Euro papa pa pa pa pa pa....hey.....
En ik doe nog steeds niks....


Tot Willem terugkomt van de begrafenis van de vader van zijn bevriende dominee en vraagt wat ik allemaal gedaan heb....en ik alles vertel van mijn ochtend en middag....
En ik denk....wat heb ik eigenlijk veel gedaan....!!!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten