zondag 17 maart 2024

17 maart 2024


Dag van:
Jeugd/volwassendienst vanmorgen en Willem loopt te ijsberen, te zuchten, te mopperen op de honden enz.....
"En ik wil om negen uur al weg" roept hij naar boven.....
Dag zondag rustdag, denk ik nog.....maar och laat ik maar proberen wat rust in de arme stakker beneden te krijgen.....
Ik bedoel maar; gezonde spanning voor een dienst oké, maar dit is niet gezond meer....
En dat voor een jeugd/volwassendienst....pppfffft....
Och jee....en naïef als ik ben zeg ik ook nog dat ik negen uur toch wel oké vind omdat er een nieuwe laptop in het stream beam hok staat en ik even moet kijken of die wel werkt....

Nou dan is helemaal het spanningshek van de dam natuurlijk....
Of ik die dan nog niet getest heb in de kerk....
Ja duh.... wanneer dan....?
Ik werk en ben laat thuis en s avonds bereid ik alles voor voor de dag erna en ga om negen uur naar bed.....

En dan dit....
Kom je in de kerk.... hebben ze de schuifpanelen verzet......
De kantine is nu groter.....het kerkgedeelte iets kleiner en de deur is verplaatst....
Moet je net Willem met zijn 0.0 oriëntatie vermogen hebben....
Die weet ineens de weg niet meer....


En het is maar goed dat ik vroeger ben....
De nieuwe laptop matcht van geen kanten met de huidige kabeltjes bestemd voor oudere aansluitingen....
Ik pak de oude laptop wel....
Dan snel de schermen aan krijgen en Willem en medewerkers van microfoons te voorzien....
Er moet nog een fiets de kerk in voor een van de sketches van de jeugd en de Klaagmuur moet nog naar binnen....maar dan kan het toch beginnen.....

De goede raad veiling is een hit.....

Wat hebben ze dat leuk gedaan en wat kan de jeugd van tegenwoordig goed over dingen nadenken....
Zelf kom ik zelf met mezelf in conflict bij een van de stellingen....
Zo vaak zeg ik "kan mij het schelen, ik leef maar één keer'.....
Maar als de jeugd voor hun applausmeter wil weten of je lekker bij je eigen leefstijl blijft en daardoor eerder dood gaat of kiest voor bijvoorbeeld gezond fruit en een langer leven, dan sta ik dus even met een hersenloos hoofd....want wat moet in nou....
Ik kan toch moeilijk de jeugd het voorbeeld geven dat ze er maar lekker op los moeten leven....
Zij weten zelf ook wel dat God niet met gunfactoren werkt ...
Ach die Wampie is zo'n leuke meid, ze leeft er dan wel op los maar ik gun haar die paar jaar extra toch wel....pffft nee zo werkt dat niet....


Maar goed, hoe het ook zij.... De jeugd/volwassen dienst wordt een mega succes....
De jeugd zelf is trots op hun prestatie, de volwassenen geven aan er heel veel energie van gekregen te hebben....
En de kerk zat ook nog eens stampend vol....
En dat is ook een leuke bijkomstigheid in deze tijd....

Een minder leuke bijkomstigheid is dat als wij thuiskomen het lijkt alsof er binnenshuis een sneeuwstorm gewoed heeft.....
Overal grote vlokken....nou ja, schuimrubber dus....
Waarschijnlijk een protest van de honden dat hun baas veel te druk is met anderen dan met hen...

Gisteren zijn vrienden, vandaag de kerk....hopla baas, we zullen het je laten voelen.....
Het vergt Willem en mij een half uur zeker in de bende op te ruimen....

"Weet je wat, zegt Willem, we gaan vanavond uit eten.....je hebt de laatste tijd hard genoeg gebikkeld en voor je kiezen gehad, we gaan er lekker even uit"....
En na dit gezegd hebbende valt hij in slaap in zijn stoel....
Tot de eerste klanken van de Feyenoord supporters klinken en de wedstrijd begint dan....want dan is hij weer klaarwakker....!!


We zitten gezellig in ons tapas restaurant....
Hé nieuwe eigenaar....
En hé, ineens een kwartier wachttijd tussen het bestellen van je volgende ronde tapas....
Dat betekent dus 8 tapas, lees acht kleine mini hapjes in een uur.....
En na anderhalf uur en dus 12 hapjes verder komt de baas en vraagt of we nog wat willen want eigenlijk wil hij de tent sluiten....

Sluiten.....??
De keuken sluit toch pas om negen uur, en dat is het nog lang niet....?
"Ja maar er zijn weinig mensen in het restaurant ziet u"....
Ja dat zien we zeker..... maar als je ook zulke opmerkingen maakt blijven klanten vanzelf wel weg natuurlijk....
Rare gang van zaken.....en dure grap zo.....
Nee, hij wil ons absoluut niet weg hebben, maar de keuken snapt u.....
Nee, we snappen er niks van....
En als Willem naar de wc moet een ik opsta om te betalen, krijg ik ook nog eens van meneer baas de vraag "moet jij dat betalen?"....

Weet je wat....we gaan...en dan gaan we

lekker een cocktail onder een parasol in de regen op een verwarmd terras drinken....
We zitten al een tijdje regendruppels te tellen maar er komt niemand....
Dan ontdek ik een qr code....
Het zal toch niet....
Het zal dus wel....
Nou is het al ik weet niet hoe lang geleden dat wij in de stad waren, maar allemensen de tijd heeft hier niet stil gestaan....
Bestellen via de qr code en ook betalen via dat ding...
Zelfs een fooi extra kan je erop invullen.....
En dan komt er na tien minuten zo'n jongen in een schort met het logo van de

kroeg waar je zit en vraagt "kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn?"....
Nou euh.....nee....of gaat het na je eerste bestelling soms op de persoonlijke manier over....?
Nou nee, dat was niet de bedoeling....
Tjonge jongen zeg....zelfs een robot aan je tafel was menselijker en persoonlijker geweest....
Maar oké, de mojito was heerlijk.....al bleven we ons tijdens het nuttigen daarvan afvragen 'waar moet dit toch allemaal heen in de wereld?'.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten