zaterdag 9 maart 2024

9 maart 2024


Dag van:
Een gezond zenuwachtige Willem staat vanmorgen naast bed...
Ik lig er nog in....
"Staat dit witte overhemd, ik moet namelijk wit aan vanavond".....
Nou al stond het niet lieve Willem, dan zul je het toch aan moeten dus....
Maar troost je, het staat erg sexy....
"Kan deze spijkerbroek"....
Ja Willem die kan...
"Zal ik het witte overhemd nu alvast aan doen?"....
Nou Willem, gezien jouw talent om vlekken binnen 5 minuten in je kleren te krijgen, zou ik dat niet doen....zeker niet bij wit....
"Zal ik dan die groene aan doen?"....
Maakt niet uit welke Willem, als het maar niet die witte is....
"Ik doe mijn heuptasje gewoon om hoor"...
Nou Willem, dat zou ik tijdens je optreden maar niet doen....
Zucht....

"Denk je aan de honden.... Babs in het

halletje en de stoel ervoor....en de sleutel een keer omdraaien in het slot....en vergeet het water en hun voer niet"....
Komt goed Willem....
"Vergeet je camera niet"....
Nee Willem....
"En je bent er om zeven uur al hè"....
Ja Willem.....
Heb je alles Willem....?
"Ja ik geloof het wel"....
Mooi zo, dag Willem.....
"Kom ik niet te vroeg?"....
Nee hoor Willem, je komt keurig op tijd ...
Zucht....
Dag Willem.....
"Op tijd komen hoor".....
Dag Willem.....
"Het wordt echt retegoed"...
Dag Willem....
Jubileum van koor Yes en vanavond het jubileum concert.....en het heeft wat voeten in de aarde ....


Nu eerst maar eens douchen....een was in de machine...en m'n jurk voor vanavond strijken.....
Willem zal vast door de dames van het koor nu wel opgevangen worden....
Rust.....
En die rust voel ik al helemaal als ik na de gedane arbeid in mijn stoel ga zitten....
Het is half drie en ik heb nog even de tijd....

Ja om half drie nog wel...
Maar als je dan in je stoel in slaap valt en je wordt pas om KWART OVER VIJF wakker in diezelfde stoel....dan schrik je toch wel even.....
Twee uur en drie kwartier in de nou niet alleen gemakkelijkste positie geslapen....
Heb ik dat ....?
En de honden moeten nog uit en moeten nog eten....
Zelf heb ik nog niks gegeten, maar ach ik red het wel zonder voer.....
Oorbellen in, parfum spuiten, camera vast instellen.... Google Maps vertellen waar ik heen wil vanavond....en wegwezen....

Gatverdarrie... Google Maps leidt me over

de dijk....
Ik heb een hekel om over dijken te rijden....
Wel is het dan weer leuk dat als ik de dijk af moet, ik regelrecht tegen het kerkje aan rijdt....
Niet letterlijk natuurlijk....
En nou denk je dat Driel een klein pest dorpje is ....en dat is het ook....maar er is geen parkeerplekje te vinden....
Ik rij wel drie rondjes door het gehucht....
En eindelijk dan ....ergens op een paar honderd meter van het kerkje een plek....
Camera zooi mee, tas mee en aan de wandel....
Op de lange lijst namen natuurlijk geen Wampie te vinden, maar Willem komt er gelukkig aanlopen....
"Oh U bent van Willem".....
Nou nee, eigenlijk niet nee, ik ben van mezelf.....
Enfin, laat de discussie maar, ik kan in ieder geval naar binnen....
Willem brengt me naar de gereserveerde stoelen....


Dan komen eerst de dirigent en voorzitter met kaarsjes op...
Daarna de mannen van het koor....
Willem schaart zich tot mijn grote verbazing bij de mannen van het koor...
Ze beginnen te zingen....
Wat klinkt het mooi.....
En kijk.....daar komen ook de vrouwen met kaarsjes op....
Ook zij nemen positie in en zingen....
Willem loopt er tussenuit, pakt de fluit....
Een mooie opkomst.....en een mooi begin....

Een violiste treedt op, een Pakistaanse

broer en zus met dans, zang en harmonium....zeer indrukwekkend....
Een schitterende PowerPoint....bloemen...een ere penning van de Koninklijke zang verenigingen.... toespraken....maar vooral muziek...
Tjonge wat is het koor kwalitatief gegroeid....
Ik zou bijna vergeten om foto's te nemen....

Het is een heerlijke avond....waar lang naartoe geleefd is....
Maar het was dan ook alleszins de moeite waard...














Geen opmerkingen:

Een reactie posten