dinsdag 5 maart 2024

5 maart 2024


Dag van:
Jaaaaaaaa hoor.... laptop vergeten en er pas achterkomen als je op twee straten na school bereikt hebt....
KAK!!!!!.....
Dat wordt dus hoe dan ook behelpen vandaag....
Maar gelukkig is er ook een geluk bij een ongeluk, we hebben vandaag een voorstelling in verband met het thema....
En voorstelling van wel drie kwartier en dus gaat ons werkmomenteel over vandaag....
De rest kan ik dankzij slimme snelkoppelingen die ik eerder maakte wel op het digibord vinden.....
De narigheid valt dus wel mee.....

Na het element aarde begin ik vandaag

met lucht.....
Ik blaas ze lucht in hand....
Die lucht moeten ze goed vasthouden...
Alle vuistjes gebald dus....
En als ze de lucht dan loslaten valt de juf bijna omver van de storm die er ontstaat....
Het is een binnenkomer toch???!!!!.....
We gaan over op vieze luchtjes en lekkere luchtjes....
Duim omhoog als het lekker ruikt, duim omlaag als het stinkt....
En als de juf nou maar vaak genoeg "poep" zegt, is de les geslaagd......
En er hebben wat soorten poep hoor....
Konijnenkeutels, koeienflatsen, varkenspoepjes, dunne poep, hondendrollen, olifantenpoepbollen en ga zo maar door....
Over lekkere luchtjes zijn notabene de meningen meer verdeeld dan over de vieze luchtjes...
"Mijn mama parfum is vies, jouwe vind ik wel lekker"....


Dan komt de mevrouw van de voorstelling binnen....
"Wij gaan op berenjacht" het de voorstelling....en wie kent het boekje niet...?
De mevrouw heeft mega veel rugzakken op haar rug, er zit van alles in....
De muziek op het tablet begint en de mevrouw maakt met haar mond hele vreemde geluiden....
Op de posters die ze ophangt kunnen we precies zien waar we ons bevinden;

tussen het hoge zwieperde zwiepende gras, bij de rivier, in de modder, in het grote donkere bos in een zware sneeuwstorm, in een grot waar de beer zich bevind....
En we kunnen nergens overheen, en we kunnen nergens onderdoor....
We moeten er dwars doorheen.....
Gelukkig eindigen we weer in de slaapkamer, allemaal onder een grote

deken, waar we ook echt allemaal onder passen.....
Een ontzettend leuke voorstelling met heel veel mooie en leuke effecten maar als je nou zegt 'wij gaan op berenjacht', dan zou ik eerder zeggen 'zij ging op berenjacht' want de kinderen kwamen er weinig aan te pas.....
Ze genoten echt wel, maar nóg liever wilden ze zelf meedoen.....en daar was weinig ruimte voor.....

De rest van de dag blijft de sfeer in de klas erg gezellig......
De kinderen spelen en spelen en spelen.....

En dan kom ik thuis......
Met een Willem die compleet in de stress achter de computer zit....
" Ik ben van Facebook gegooid"......
"Maar ik ben het zelf aan het oplossen"....
Ik knijp mijn ogen dicht, als dat maar goed gaat.....

En warempel, 20 minuten later heeft Willem zijn eigen Facebook weer terug....
Als ik even later op mijn WhatsApp kijk zie ik verschillende berichten....
Ze gaan allemaal over Facebook en Instagram en dat ze er niet meer in konden, maar met een dosis geduld lukte dat later wel.....
Had Willem nou het geduld gehad dan was hem dat ook wel gelukt....
Ik denk namelijk dat hij in al zijn paniek zelf wel iets fout gedaan zal hebben....
Wat wilde namelijk het geval......een wereldwijde storing leg de verschillende diensten van Meta plat....
Maar goed we hebben het weer overleefd.....
Willem kon niet overheen.... en hij kon er niet onderdoor.... hij moest er dwars doorheen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten