zaterdag 2 maart 2024

2 maart 2024


Dag van:
Je bent natuurlijk zot als je vandaag lang in je bed blijft liggen omdat het weekend is....
Maar ik kan niet anders....
Ik was heus op tijd wakker en net zo makkelijk viel ik weer in diepe slaap....
Maar voor de tweede keer wakker en de zon hoog aan de hemel betekent toch echt 'bed uit'....
Bed uit en in één ruk door naar buiten....
Naar buiten waar alle vogeltjes lente vieren...de halve wijk de hond aan het uitlaten is....en de andere helft in de tuin werkt....
En vooral dat laatste werkt aanstekelijk.....
Ikke ook.....
Mijn tuingereedschap heeft de winter

overleeft en pak ik zo uit het emmertje op de tuintafel....
Schoffelen geblazen....met zo'n klein handzaam hand schoffel ding gaat dat prima.....
Zeker omdat ik op ooghoogte kan werken....
Niks niet moeten bukken.....
Niks geen kromme rug....
Sommige plantjes waarvan ik vorig jaar de naam nog wist maar die ik nu vergeten ben (zou dat nog ergens in een blog staan van vorig jaar?), hebben al bloemetjes....
In vele anderen, waaronder ook de appelboom, zitten al knoppen....
En ook de rozen willen al wel.....
Maar vooral het onkruid staat op exploderen....en daar richt ik me dus op....

Het is niet eens veel werk.....en als Willem roept dat hij naar Intratuin moet om nieuwe laarzen te kopen om door de drek te kunnen,  laat ik mij dit geen twee keer zeggen en zit eerder in de auto dan hij....
Intratuin is voor mij een verjaardagsfeestje....een top uitje.....
Oh joy....er zijn meer mensen die op het idee kwamen door deze eerste lentedag symptomen....
Maar geen gezeur, Intratuin is groot zat, daar vallen tien of honderd mensen meer niet op ....
"Alleen de laarzen hoor".....zegt Willem nog ...
Nou Willem, dat dacht ik dus niet....je gaat maar mooi mee het gehele assortiment langs....
En wat denk je wat....hij is de eerste die

begint met vullen van de kar waar het de plantjes betreft....
Nee Willem, niet alleen lavendel..... we hebben al vijf lavendel struiken, daar nemen we er niet meer van dit jaar ...
Ja, de prunus nemen we wel....
Kijk toch eens.... hij staat al in bloei....
En ja hoor, die violen mag je er ook inzetten....
Laat ik me vandaag nou eens bescheiden opstellen en het daarbij laten....

Willem vindt zijn laarzen en natuurlijk lekkers voor de honden....


Zoonlief appt dat Actiesport/Sprinter ermee stopt en alle kleding en schoenen voor spotprijzen eruit gaan ...
Dat wordt dus een tussenstop...
Willem heeft Feyenoord kleding gezien....
Alleen..... Arnhem is geen Haarlem en hier zit Actiesport/Sprinter al dicht....
Arme Willem....geen betaalbare Feyenoord shirt dus ...
En och jee, dacht hij goedkoop uit te zijn bij het Kruidvat met de deo rollers, 2 voor de prijs van 1, pakt hij ook nog eens de verkeerde rollers en betaalt het volle pond ...

Dat leed is hij dan weer gauw vergeten als we bij het Turkse kaas boerinnetje komen en hij zomaar een stuk Emmentaler kaas

gratis mee krijgt omdat zij er anders van blijft snoepen, zegt ze ...

Nu gauw de tuin weer in ...
Willem snoeit de drie knotwilgen voor het huis ...

Ik plant mijn prunus en violen....
It's beginning to look a lot like..... Lente!!....

En als ik s avonds de keuken in loop en zie daar mijn amaryllis bol is uitgekomen dan kan mijn dag niet stuk.....














Geen opmerkingen:

Een reactie posten