dinsdag 26 maart 2024

26 maart 2024


Dag van:
Bengel is verontwaardigd.....
Had ze net in het weekend de schoot van het vrouwtje, de aandacht en de knuffels weer eigen gemaakt, gaat het mens weer naar haar werk....

Nou wees maar blij Bengel dat je daar niet bij was....
Ja, op het werk wel hoor, maar de rit ernaartoe was het vrouwtje toch sjacherijnig.....

Ga ik lekker eerder van huis, want ik had weer een tas vol Actionspulletjes voor in de klas ten aanzien van het thema kleding......verloopt de rit door de stad soepel en bleef, in tegenstelling tot de brug in Baltimore, onze brug intact en kon ik er zo over.....staat er bij de dierenwinkel cq Dierenkliniek voorbij het station en vrachtwagen spullen te lossen, terwijl hij zijn vrachtwagen op het midden van de weg heeft staan, aan mijn kant....
De file die erdoor ontstaat is onafzienbaar.....
Want er mag dan wel een verkeerslicht staan....het geval wil alleen dat die beide tegelijkertijd op groen springen..... zowel de linker als de rechterzijde van de weg....
Nou ben ik niet zo'n vloeker of scheldster in de auto ....noch ben ik een middelvinger opsteekster, maar jeeeeeetje wat word ik me een partijtje geïrriteerd als ik een half uur later nog niet voorbij dat kreng van een vrachtauto ben.....
Er staat wel vaker zo'n kanon van een vrachtwagen te laden en lossen, maar die staat dan op fietspad en stoep....
Nee, niet vervelend voor voetgangers en fietsers want de automobilisten houden daar rekening mee.....
Maar dit keer houdt meneer de losser het verkeer in de spits, in het centrum notabene behoorlijk op.....
Ik ben overigens niet de enige geïrriteerde weggebruiker....er zijn zelfs automobilisten die nu over het fietspad gaan rijden.....maar dat vind ik nou niet het beste plan.....
Ik wacht dus maar.....en wacht.....en wacht.... uiteindelijk zal ik heus wel op mijn bestemming aankomen....
En dat is ook zo....maar dan wel drie kwartier later dan gepland....
En les voorbereiding of mail doorlezen, kan ik wel op mijn buik schrijven....
Grappig is wel dat ik in de auto rustig bleef maar eenmaal op school begin te tieren en vloeken op die klungel van een chauffeur......
Mijn begin van de werkweek weer..... pfffffft.....
Wat heb je toch een sukkels op de wereld....

Gelukkig heerst in de klas rust....

Het sokken van de Action sorteren vinden ze toch wel een heel leuk klusje.....
Het wordt alleen wat moeilijker als ze twee dezelfde sokken bij elkaar moeten zoeken die weliswaar hetzelfde kleurpatroon hebben maar waar aan één kant een robotje staat en op de andere kant niet ....
Oh ja, en ook het woord trui was redelijk onbekend....
Hemd, broek, ondergoed, sokken, schoenen, muts, sjaal etc....ze konden het allemaal benoemen, maar trui.....die dus niet.....

Eenmaal thuis als een razende verder met YouTube kleuter held Simsala Saartje....
Naast Dropje heb ik dan beide helden compleet.....
En geloof me....als je partner Nederland-Duitsland voetbal kijkt is dit voorwaar geen pretje....

En oh wat een domme opmerking als ik zeg dat het 'maar een oefenwedstrijd' betreft....
Oei oei oei Wampie......
"Jij snapt er niks van....dit gaat veel dieper....dit is een ziele kwestie".....
Dus.....
Maar Saartje is af en het staat nog steeds 1-1.....
Mijn gehoorapparaten gaan uit.....ik hoor niks meer....
Al vrees ik dat ik nog tot in lengte van dagen de samenvattingen zal moeten aanzien en Willems 'deskundige' commentaar zal moeten aanhoren....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten