vrijdag 1 maart 2024

1 maart 2024


Dag van:
Vandaag is de internationale dag tegen discriminatie, de nationale complimenten dag, de internationale dag voor vrouwen van kleur, wereld gebedsdag, de dag van de planner, en de internationale dag van het zeegras....
Het is echt waar, je kunt het terugvinden op fijnedagvan.nl ......
Nou deel ik elke dag wel complimentjes uit en de rest van deze 'fijne' dagen zullen ook heus de nodige aandacht wel krijgen, alleen niet van mij want in de klas is het vandaag de dag van de slak.....
Zaadjes, molletjes, wormen en vandaag dus de slak....
We leren de begrippen langzaam en snel maar leren ook over slakken met of zonder huisje.....de zogenaamde naaktslakken.....
"Dat huisje moet nog gebouwd worden juf"....ja zoiets dus....
En ik hou maar op als ik probeer uit te leggen dat er ook naaktslakken bestaan die nooit een huisje krijgen en een andere kleuter zegt "dat zijn zwervers".....
Wie weet welke kant anders deze kleuter wijsheden nog op gaan.....

Vandaag wil ik van brooddeeg slakken

met ze maken....
Maar eerst moet dat brooddeeg er komen...
Op het digibord staat het recept exact uitgeschreven....
Twee kopjes meel, één kopje zout en water en één eetlepel zonnebloemolie....
Ze meten en wegen af, ze doen er water bij en olie, ze kneden en ja hoor....gelukt.....
En dan maar rollen en oprollen....
De eerste slakken staan er al snel....en wederom genieten de kinderen van een thema activiteit.....


Met gym gebeuren de nodige ongelukjes die gelukkig goed aflopen....
We kunnen vandaag ook dankzij de zon weer buiten spelen....
Het online dieren Domino is een succes en ik sluit de dag op mijn tandvlees af....
Want natuurlijk zul je zien dat als het weekend is, de juf snotverkouden is en nauwelijks iets aan haar weekend heeft....

"Kun jij wel koken zo?" Is het eerste dat Willem vraagt als hij me ziet....
En zelfs dat doe ik nog....
Maar daarna wil ik maar één ding....in bad met mijn badzout met lavendelgeur.....

Het is daar dat ik de beelden van de begrafenis van Navalny terugkijk.....
Terwijl het lichaam van Navalny in de grond zakte, speelde 'My way' van Frank Sinatra.......
Buiten stonden vele belangstellenden.....
Navalny lag in een open kist en hij was bijna volledig bedekt door verschillende soorten bloemen.....

Alleen zijn gezicht was nog te zien......
Om de kist heen stonden kaarsen.....en ook aanwezigen hielden kaarsen vast.....
"Dankjewel voor uw zoon" hoor ik een vrouw zeggen tegen de moeder van Navalny.....
En die woorden waren denk ik toch wel het mooiste compliment dat iemand vandaag kon krijgen .......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten