maandag 25 maart 2024

25 maar 2024


Dag van:
Mijn bed wordt ingenomen door Bengel....
En nou wil ik eigenlijk helemaal geen beesten in of op bed maar tegen Bengel, hoe erg ook, kan ik geen nee zeggen....
Bengel is ook een afschuwelijk verwend krengetje maar nog afschuwelijker lief....
Gisteren op Willems verjaardag naam krengetje elke stoel in beslag zodra je eraf ging, naar het mooie was dat iedereen dan een andere stoel nam om Bengel lekker te laten liggen....
En dat ook nog gepaard gaande met een "aaaah kijk nou hoe lief"......
En dat flikt ze dus vanmorgen ook met mijn bed....
Het is dan ook niet dat ze in een bescheiden bolletje gaat liggen, nee mevrouw ligt languit....
Dus dag bed.....
Het is tijd om de dag te beginnen en Bengel een van haar vele schoonheidsslaapjes op een dag te gunnen....

Het is geen straf om die dag te beginnen trouwens...
Het zonnetje spiekt al tussen de gordijnen door....
Nu hopen dat dit de hele dag zo mag blijven, dat zonnetje....
Moet je dan eens kijken hoe snel mijn appelbloesem uit haar knoppen knalt.....

En kijk aan, daar komt poes twee

aangelopen....
Bengel en Bets zijn voorwaar geen vrienden dus al Bengel slaapt kan Bets de aandacht opeisen....
Bets eist dat ook echt....hunkerend bijna....
Dansend, likkend, draaiend, opspringend om je heen....

Het katten ritueel weer achter de rug....
Willem zit beneden aan het smalle oude bureautje in de keuken de uitvaartdienst voor te bereiden en uit te schrijven die hij woensdag moet leiden....
Via een lied met vijf coupletten heeft hij de dienst bedacht....
Elk couplet wijst naar fasen uit het leven van degene die gestorven is....
Mooi idee....
Vanmiddag moet hij weer naar de familie toe....

Ik ben heerlijk buiten om Willem maar niet teveel te storen ....ik ken hem inmiddels, bij zulke voorbereidingen wil hij zo min mogelijk prikkels om zich heen....

En eerlijk is eerlijk, buiten is het heerlijk...
Ik loop naar eens een inspectie ronde....
De rode bessen struik krijgt alle blad, de appelboom staat op springen, ook aan de pruimenboom is van alles aan het groeien....en de rozen doen het ook weer....
Die lente is toch wel mijn favoriete jaargetijde hoor...
Ja, de zomer vind ik ook heerlijk met haar zon-uren maar de lente slaat toch alles....

In sommige spirituele tradities wordt de lente ook geassocieerd met het element lucht, wat staat voor communicatie en bewustzijn......
Dit kan ons eraan herinneren om ons te richten op heldere communicatie en onze bewustzijn te vergroten, zodat we ons meer verbonden kunnen voelen met onszelf en anderen.....

En ik denk dat dit ook zo is ....
Pas over de vier elementen gewerkt dus ik herken het wel....
Daarnaast kan de lente ook worden gezien als een tijd van hernieuwde energie en inspiratie......
Na de winter door al bijna geen wonder met te noemen was, tenminste niet zoals we hem ooit kende, wanneer de natuur in rust is, begint alles weer tot leven te komen......
Dit inspireert je om nieuwe plannen en doelen te stellen en gemotiveerd te raken om actie te ondernemen om ze te bereiken.......
In ons geval heten die doelen dan vakantie en uitjes plannen.....

En dan ...
Wakker worden van het vrolijke getjilp van de vogels in de achtertuin....dat is toch nog altijd tien keer beter dan van alleen die gillende wekker, en het zorgt meteen voor een opgewekte start van de dag......
Of oh hoe heerlijk.....na werktijd nog even naar buiten kunnen, omdat het nu eindelijk wat langer licht is......of de honden en extra met uitlaten.....
Meer vitamine D........ want vitamine D zit in zonlicht en dit heeft grote invloed op ons gemoed.....

We voelen ons direct vrolijker, relaxter en hebben meer energie......
De natuur ontluikt en dat is sowieso ieder jaar weer een wondertje op zich......
Oooooh, en dan die lentegeuren.....daar kun je nog eens heel vrolijk van worden...... Gemaaid gras, de geur van bloeiende magnolia, het eerste likje zonnebrand, de sloot......

Nu alleen de avonden nog wat warmer....
Als Willem en ik de paspoorten ophalen is het namelijk al bar koud....
Zonder zon aan de hemel is die lente nog geen zomer zullen we maar zeggen....
Maar....de nieuwe paspoorten zijn dus binnen....
Willem verafschuwt de nieuwe foto die

erop staat....
Och Willem, alleen de douane kijkt ernaar....doe niet zo moeilijk....
De oude paspoorten krijgen we ook mee....met vier grote gaten erin....

Nog heel even aan Simsala Saartje haken en dan kan wat mij betreft de werkweek in 'de Stille week' weer beginnen....
Drie dagen maar deze week.....want de Goede Vrijdag begint goed ....met vrij zijn namelijk....











Geen opmerkingen:

Een reactie posten